markRD |
18-3-2008 19:12 |
Posts: 1181 |
De blokjes zijn idd 100% hetzelfde, behalve idd de elektronische ontsteking. De DT en de DTR hebben allebei standaard een 2 plaats koppeling en hebben ook allebei heel erg geknepen cilinders. En hebben standaard ook geen 5-bak.
|
|
|
|
Geverinkje |
18-3-2008 19:13 |
Posts: 314 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hammie99
De blokjes zijn idd 100% hetzelfde, behalve idd de elektronische ontsteking. De DT en de DTR hebben allebei standaard een 2 plaats koppeling en hebben ook allebei heel erg geknepen cilinders. En hebben standaard ook geen 5-bak.
oke. mijne heeft volgens mij een 4 bak
|
|
|
|
Mopar |
18-3-2008 19:17 |
Posts: 4772 |
Yamaha TY/RD/DT/DTR 50/80 is allemaal hetzelfde ( oude modellen dan )
Volgens mij heeft een DTR weldegenlijk een 3plaats koppeling.
Juist de ontsteking en de koppeling was een zwak punt van de oude DT's.
En de DTR had die 2 punten STERK verbetert, ik meen dus ook dat de koppeling een 3plaats was..
Maar verder is alles uit te wisselen, als je dus blokonderdelen zoekt, zoek ook gerust naar RD spullen, vooral RD80's zijn populair (geweest) bij onze duitste vrienden.
En daar is denk nog wel wat spul voor te krijgen.
|
|
|
|
Geverinkje |
18-3-2008 19:20 |
Posts: 314 |
hoeveel kost me eigenlijk een enkele inbus 15mm? want die hebben we thuis niet en anders kan ik de voor vork niet verwijderen
|
|
|
|
-Tom- |
18-3-2008 19:22 |
Posts: 4151 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Yamaha TY/RD/DT/DTR 50/80 is allemaal hetzelfde ( oude modellen dan )
Volgens mij heeft een DTR weldegenlijk een 3plaats koppeling.
Juist de ontsteking en de koppeling was een zwak punt van de oude DT's.
En de DTR had die 2 punten STERK verbetert, ik meen dus ook dat de koppeling een 3plaats was..
Maar verder is alles uit te wisselen, als je dus blokonderdelen zoekt, zoek ook gerust naar RD spullen, vooral RD80's zijn populair (geweest) bij onze duitste vrienden.
En daar is denk nog wel wat spul voor te krijgen.
Alleen de Duitse 80cc'ers hadden 3-plaats koppeling.
Verder is de ontsteking en koppeling geen zwak punt, maar de zwakzinnige mensen die eraan sleutelen! Op een FS1 zit exact dezelfde ontsteking en koppeling, en ik heb er nog nooit problemen mee gehad
|
|
FTS Member |
|
markRD |
18-3-2008 19:23 |
Posts: 1181 |
|
|
|
|
markRD |
18-3-2008 19:25 |
Posts: 1181 |
hoeveel kost een inbus 15?! Moet je gaan bezuinigen of!?
|
|
|
|
Convergence |
18-3-2008 19:27 |
Posts: 2192 |
hoe zit dat met die achterbrug? ik had mijn moertje er ook af gehaalt. en alle manieren geprobeerd zelfs met brute kracht en knapte me sleutel. kan die er wel uit?
|
|
Project 2010 zie project Snowhite |
|
markRD |
18-3-2008 19:29 |
Posts: 1181 |
Sterke Kerel!
of slap gereedschap natuurlijk
|
|
|
|
Geverinkje |
18-3-2008 19:37 |
Posts: 314 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hammie99
hoeveel kost een inbus 15?! Moet je gaan bezuinigen of!?
nee dat niet maar ik vroeg me het gewoon of en omdat ik het nodig heb natuurlijk
|
|
|
|
Geverinkje |
18-3-2008 19:39 |
Posts: 314 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Convergence
hoe zit dat met die achterbrug? ik had mijn moertje er ook af gehaalt. en alle manieren geprobeerd zelfs met brute kracht en knapte me sleutel. kan die er wel uit?
volgens mij moet het wel kunnen maar ik werd er vanmiddag ook helemaal gek van en dus heb ik de slijptol gepakt afgeslepen tot aan de ophang punten aan het frame en nu ga ik hem morgen gewoon uit boren. trouwens ik krijg de achterveer er ook niet af. maar jij hebt een andere achterbrug of niet?
|
|
|
|
kenny77 |
18-3-2008 19:42 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]
Alleen de Duitse 80cc'ers hadden 3-plaats koppeling.
Verder is de ontsteking en koppeling geen zwak punt, maar de zwakzinnige mensen die eraan sleutelen! Op een FS1 zit exact dezelfde ontsteking en koppeling, en ik heb er nog nooit problemen mee gehad
Ja, me vader heeft vroeger ook een fs1 gehad ook nooit problemen mee gehad, ook andere mensen hadden geen problemen met de fs1, maar bij mijn onstekingen van de RD en de DT blijven de condensator's maar doorbranden, dit komt volgens mij dat je op vandaag bijna alleen maar imitatie rommel krijgt.
De koppelingen houd een 50cc en 60cc goed , maar met een 70cc gaat na ongeveer 600km slippen (wel met immitatie platen van 2 euro dus orginele zullen het wel wat beter uit houden).
|
|
|
|
Geverinkje |
19-3-2008 18:52 |
Posts: 314 |
zo net m'n eerste mijlpaal van dit project bereikt!! naa veel gekloot het ik de achter brug van m'n frame kunnen verwijderen. ik was zeer trots op mezelf:P
|
|
|
|
-Tom- |
19-3-2008 18:57 |
Posts: 4151 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Ja, me vader heeft vroeger ook een fs1 gehad ook nooit problemen mee gehad, ook andere mensen hadden geen problemen met de fs1, maar bij mijn onstekingen van de RD en de DT blijven de condensator's maar doorbranden, dit komt volgens mij dat je op vandaag bijna alleen maar imitatie rommel krijgt.
De koppelingen houd een 50cc en 60cc goed , maar met een 70cc gaat na ongeveer 600km slippen (wel met immitatie platen van 2 euro dus orginele zullen het wel wat beter uit houden).
Je hebt helemaal gelijk. Komt door slecht materiaal en imitatiespul. Die condensatoren worden tegenwoordig standaard uit de verpakking kapot geleverd soms. Dus je kan er beter 2 bestellen.
Overigens vergeten veel mensen met een DT/FS1 de koppeling goed af te stellen (dat wormpje enzo). Dat scheelt ook al een heleboel kwa slippen. Verder moet je zorgen dat je koppelingsdrukveren nog goed zijn (de goede lengte hebben). Desnoods een extra stalen plaat ertussen douwen, dat icm nieuwe veertjes en koppelingsplaten en een goed afgestelde koppeling, zorgt echt voor heel veel KM's rijdplezier zonder gezeik en slippen
|
|
FTS Member |
|
markRD |
27-3-2008 18:41 |
Posts: 1181 |
Al updates Gev?? En weet je trouwens al wat je er mee wil, orgineel maken en in tiptop conditie en dan ??
Verders Succes!
|
|
|
|