Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Yamaha DTR [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 644 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Yamaha DTR [Algemene vragen]
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2547 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

markRD 18-3-2008 19:12 Print reply

Posts: 1181
De blokjes zijn idd 100% hetzelfde, behalve idd de elektronische ontsteking. De DT en de DTR hebben allebei standaard een 2 plaats koppeling en hebben ook allebei heel erg geknepen cilinders. En hebben standaard ook geen 5-bak.
 
Geverinkje 18-3-2008 19:13 Print reply

Posts: 314
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hammie99
De blokjes zijn idd 100% hetzelfde, behalve idd de elektronische ontsteking. De DT en de DTR hebben allebei standaard een 2 plaats koppeling en hebben ook allebei heel erg geknepen cilinders. En hebben standaard ook geen 5-bak.


oke. mijne heeft volgens mij een 4 bak
 
Mopar 18-3-2008 19:17 Print reply

Posts: 4772
Yamaha TY/RD/DT/DTR 50/80 is allemaal hetzelfde ( oude modellen dan )

Volgens mij heeft een DTR weldegenlijk een 3plaats koppeling.

Juist de ontsteking en de koppeling was een zwak punt van de oude DT's.
En de DTR had die 2 punten STERK verbetert, ik meen dus ook dat de koppeling een 3plaats was..

Maar verder is alles uit te wisselen, als je dus blokonderdelen zoekt, zoek ook gerust naar RD spullen, vooral RD80's zijn populair (geweest) bij onze duitste vrienden.
En daar is denk nog wel wat spul voor te krijgen.


 
Geverinkje 18-3-2008 19:20 Print reply

Posts: 314
hoeveel kost me eigenlijk een enkele inbus 15mm? want die hebben we thuis niet en anders kan ik de voor vork niet verwijderen
 
-Tom- 18-3-2008 19:22 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Yamaha TY/RD/DT/DTR 50/80 is allemaal hetzelfde ( oude modellen dan )

Volgens mij heeft een DTR weldegenlijk een 3plaats koppeling.

Juist de ontsteking en de koppeling was een zwak punt van de oude DT's.
En de DTR had die 2 punten STERK verbetert, ik meen dus ook dat de koppeling een 3plaats was..

Maar verder is alles uit te wisselen, als je dus blokonderdelen zoekt, zoek ook gerust naar RD spullen, vooral RD80's zijn populair (geweest) bij onze duitste vrienden.
En daar is denk nog wel wat spul voor te krijgen.



Alleen de Duitse 80cc'ers hadden 3-plaats koppeling.
Verder is de ontsteking en koppeling geen zwak punt, maar de zwakzinnige mensen die eraan sleutelen! Op een FS1 zit exact dezelfde ontsteking en koppeling, en ik heb er nog nooit problemen mee gehad
 
FTS Member
markRD 18-3-2008 19:23 Print reply

Posts: 1181
Nou! Dan hebben ze bij een plaatje ertussen uit gehaald.... iig, misschien is dit een leuke optie voor jou!?

http://motor-brommer...;fta_ind=24&fs=1


 
markRD 18-3-2008 19:25 Print reply

Posts: 1181
hoeveel kost een inbus 15?! Moet je gaan bezuinigen of!?
 
Convergence 18-3-2008 19:27 Print reply

Posts: 2192
hoe zit dat met die achterbrug? ik had mijn moertje er ook af gehaalt. en alle manieren geprobeerd zelfs met brute kracht en knapte me sleutel. kan die er wel uit?
 
Project 2010 zie project Snowhite
markRD 18-3-2008 19:29 Print reply

Posts: 1181
Sterke Kerel!

of slap gereedschap natuurlijk
 
Geverinkje 18-3-2008 19:37 Print reply

Posts: 314
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hammie99
hoeveel kost een inbus 15?! Moet je gaan bezuinigen of!?


nee dat niet maar ik vroeg me het gewoon of en omdat ik het nodig heb natuurlijk
 
Geverinkje 18-3-2008 19:39 Print reply

Posts: 314
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Convergence
hoe zit dat met die achterbrug? ik had mijn moertje er ook af gehaalt. en alle manieren geprobeerd zelfs met brute kracht en knapte me sleutel. kan die er wel uit?


volgens mij moet het wel kunnen maar ik werd er vanmiddag ook helemaal gek van en dus heb ik de slijptol gepakt afgeslepen tot aan de ophang punten aan het frame en nu ga ik hem morgen gewoon uit boren. trouwens ik krijg de achterveer er ook niet af. maar jij hebt een andere achterbrug of niet?
 
kenny77 18-3-2008 19:42 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
[...]

Alleen de Duitse 80cc'ers hadden 3-plaats koppeling.
Verder is de ontsteking en koppeling geen zwak punt, maar de zwakzinnige mensen die eraan sleutelen! Op een FS1 zit exact dezelfde ontsteking en koppeling, en ik heb er nog nooit problemen mee gehad



Ja, me vader heeft vroeger ook een fs1 gehad ook nooit problemen mee gehad, ook andere mensen hadden geen problemen met de fs1, maar bij mijn onstekingen van de RD en de DT blijven de condensator's maar doorbranden, dit komt volgens mij dat je op vandaag bijna alleen maar imitatie rommel krijgt.
De koppelingen houd een 50cc en 60cc goed , maar met een 70cc gaat na ongeveer 600km slippen (wel met immitatie platen van 2 euro dus orginele zullen het wel wat beter uit houden).
 
Geverinkje 19-3-2008 18:52 Print reply

Posts: 314
zo net m'n eerste mijlpaal van dit project bereikt!! naa veel gekloot het ik de achter brug van m'n frame kunnen verwijderen. ik was zeer trots op mezelf:P
 
-Tom- 19-3-2008 18:57 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]



Ja, me vader heeft vroeger ook een fs1 gehad ook nooit problemen mee gehad, ook andere mensen hadden geen problemen met de fs1, maar bij mijn onstekingen van de RD en de DT blijven de condensator's maar doorbranden, dit komt volgens mij dat je op vandaag bijna alleen maar imitatie rommel krijgt.
De koppelingen houd een 50cc en 60cc goed , maar met een 70cc gaat na ongeveer 600km slippen (wel met immitatie platen van 2 euro dus orginele zullen het wel wat beter uit houden).

Je hebt helemaal gelijk. Komt door slecht materiaal en imitatiespul. Die condensatoren worden tegenwoordig standaard uit de verpakking kapot geleverd soms. Dus je kan er beter 2 bestellen.
Overigens vergeten veel mensen met een DT/FS1 de koppeling goed af te stellen (dat wormpje enzo). Dat scheelt ook al een heleboel kwa slippen. Verder moet je zorgen dat je koppelingsdrukveren nog goed zijn (de goede lengte hebben). Desnoods een extra stalen plaat ertussen douwen, dat icm nieuwe veertjes en koppelingsplaten en een goed afgestelde koppeling, zorgt echt voor heel veel KM's rijdplezier zonder gezeik en slippen
 
FTS Member
markRD 27-3-2008 18:41 Print reply

Posts: 1181
Al updates Gev?? En weet je trouwens al wat je er mee wil, orgineel maken en in tiptop conditie en dan ??

Verders Succes!
 

Dit topic is 2547 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved