Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Kawa MT8 [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 902 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Kawa MT8 [Algemene vragen]
Pagina 20 van 23
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22, 23Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 15333 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Markjo 12-3-2009 22:16 Print reply

Posts: 1061
wie weet
maar die is ook RVS volgens mij? is wel een stuk moeilijker te buigen

edit:
kijk ook hoe dun die delen zijn in de bocht rechts op de foto, knappe lassert iig

Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 12-3-2009 om 22:18 uur.
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Joel_koningslust 12-3-2009 22:44 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
bezighieds terapie dat is een duur pijpje geweest denkz maar wel tov



die op jouw foto is eerst een compleet rechte pijp geweest zegmaar hoe je de berekening krijgt. toen is hij op 45 plaatsen doorgezaagd geloof ik. en toen weer aan elkaar gelast
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Niek de Wildt 12-3-2009 22:51 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



die op jouw foto is eerst een compleet rechte pijp geweest zegmaar hoe je de berekening krijgt. toen is hij op 45 plaatsen doorgezaagd geloof ik. en toen weer aan elkaar gelast


Dat denk ik niet.
Als je hem doorzaagt en hem onder een hoek wilt zetten, dan veranderd de "midden"lengte, je moet dan dus uitgaan van de "taartpunt"methode.

Als ze dat zouden hebben gedaan, dan zou je dus overal driehoekige stukjes moeten zien (nog even los van dat dit ongekend veel werk is, en bijna niet uit is te voeren op een manier dat de maten juist blijven)

 
Markjo 12-3-2009 22:54 Print reply

Posts: 1061
je kan ook de pijp in verstek zagen en dan 1 deel 180graden ronddraaien en aan elkaar lassen
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Joel_koningslust 12-3-2009 22:59 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
je kan ook de pijp in verstek zagen en dan 1 deel 180graden ronddraaien en aan elkaar lassen


idd. zo is het gedaan. je ziet ook goed dat de connussen tov elkaar gedraaid zitten

op mf heeft gestaan hoe ze die pijp gemaakt hebben iclusief foto's
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Niek de Wildt 12-3-2009 23:04 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
je kan ook de pijp in verstek zagen en dan 1 deel 180graden ronddraaien en aan elkaar lassen


goed punt, zelf nog niet aan gedacht
mijn metaalconstructiekunsten zijn helaas niet van top niveau ondanks dat ik dit dolgraag zou willen.
heeft natuurlijk te maken met het ontbreken van de juiste apparaten/ruimte/materialen.
Heb alles mezelf moeten leren aangezien dit soort dingen niet bij mijn opleiding hoorde.
 
Niek de Wildt 14-3-2009 14:35 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
Ik heb zelf weinig vertrouwen in zo'n lange eindconus..

als je de uitlaat zo maakt als op die foto van jan dx heb ik echt respect voor je btw


Deze pijp was niet bedoeld om "top vermogen" mee te halen, hij wou vooral een brede powerband (klant is koning
Maar, hij is idd overdreven lang, dit is dan ook een onjuiste berekening, Mark had een paar fouten gemaakt bij het opgeven van de gegevens, en deze is dus alleen voor het passen op de brommer gemaakt.
(kwam er later achter toen ik mijn pijpen nog eens met elkaar vergeleek wat ik van tijd tot tijd doe om de verandering in de gaten te houden --> want ik leer ook steeds bij, en toen zag ik dat de timingen niet juist waren)
De nieuwe berekening maak ik zondag voor hem af, en dan kan hij hem van papier gaan maken.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 14-3-2009 om 14:38 uur.
 
honda fryslan 14-3-2009 14:42 Print reply

Posts: 1914
heb je de ontworpen uitlaten getest?
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Niek de Wildt 14-3-2009 14:49 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
heb je de ontworpen uitlaten getest?


Deze uitlaat is nog niet gefabriceerd (gelukkig) want de berekening lijkt dus nergens op (Mark had de gegevens van 2 cilinders door elkaar gehaald) en ik had deze pijp even snel voor hem berekend, dus het was mij niet direct opgevallen.
Ik fabriceer overigens geen uitlaten voor andere, ik heb niet genoeg beschikking tot/ervaring met lassen.
 
honda fryslan 14-3-2009 15:09 Print reply

Posts: 1914
idd die uitlaat kun je evengoed omdraaien zolang is dat achterste deel :P
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Markjo 14-3-2009 15:31 Print reply

Posts: 1061
als dit dan een lange powerband is, wat is dan een korte powerband gezien in toeren?
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Niek de Wildt 14-3-2009 15:36 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
als dit dan een lange powerband is, wat is dan een korte powerband gezien in toeren?


Het viel mee qua powerbandbreedte overigens, het was vooral dat hij laagtoerig was.
smalle powerband hoogtoerig kom je richting de 50cm tot reflector en 70cm tot tailpijp (powerband van 3000/3500 toeren bijv van 11500 tot 15000 zoals voor keiji)
 
Niek de Wildt 14-3-2009 15:40 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
idd die uitlaat kun je evengoed omdraaien zolang is dat achterste deel :P


tereinmachine:

gewoon even ter vergelijking.
 
honda-mbx 14-3-2009 16:38 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


tereinmachine:
afbeelding
gewoon even ter vergelijking.


echter is dit wel een voorbeeld wat niet meer van deze tijd is.
uitlaatjes zien er nooit meer zo uit, omdat gebleken is dat het veel beter kan

niek, reageer je ook even op mn post in je pro?
 
ik vlam je..
puch dexter 14-3-2009 16:54 Print reply

Posts: 3011
waarom mt-8 blok? Wrm niet gewooon een kx85 blok. Lijkt mij veel sneller. Of niet?
 

Dit topic is 15333 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 20 van 23
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22, 23Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved