Markjo |
12-3-2009 22:16 |
Posts: 1061 |
wie weet
maar die is ook RVS volgens mij? is wel een stuk moeilijker te buigen
edit:
kijk ook hoe dun die delen zijn in de bocht rechts op de foto, knappe lassert iig
Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 12-3-2009 om 22:18 uur.
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Joel_koningslust |
12-3-2009 22:44 |
Posts: 14514 |
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Niek de Wildt |
12-3-2009 22:51 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
die op jouw foto is eerst een compleet rechte pijp geweest zegmaar hoe je de berekening krijgt. toen is hij op 45 plaatsen doorgezaagd geloof ik. en toen weer aan elkaar gelast
Dat denk ik niet.
Als je hem doorzaagt en hem onder een hoek wilt zetten, dan veranderd de "midden"lengte, je moet dan dus uitgaan van de "taartpunt"methode.
Als ze dat zouden hebben gedaan, dan zou je dus overal driehoekige stukjes moeten zien (nog even los van dat dit ongekend veel werk is, en bijna niet uit is te voeren op een manier dat de maten juist blijven)
|
|
|
|
Markjo |
12-3-2009 22:54 |
Posts: 1061 |
je kan ook de pijp in verstek zagen en dan 1 deel 180graden ronddraaien en aan elkaar lassen
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Joel_koningslust |
12-3-2009 22:59 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markjo
je kan ook de pijp in verstek zagen en dan 1 deel 180graden ronddraaien en aan elkaar lassen
idd. zo is het gedaan. je ziet ook goed dat de connussen tov elkaar gedraaid zitten
op mf heeft gestaan hoe ze die pijp gemaakt hebben iclusief foto's
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Niek de Wildt |
12-3-2009 23:04 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markjo
je kan ook de pijp in verstek zagen en dan 1 deel 180graden ronddraaien en aan elkaar lassen
goed punt, zelf nog niet aan gedacht
mijn metaalconstructiekunsten zijn helaas niet van top niveau ondanks dat ik dit dolgraag zou willen.
heeft natuurlijk te maken met het ontbreken van de juiste apparaten/ruimte/materialen.
Heb alles mezelf moeten leren aangezien dit soort dingen niet bij mijn opleiding hoorde.
|
|
|
|
Niek de Wildt |
14-3-2009 14:35 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
Ik heb zelf weinig vertrouwen in zo'n lange eindconus..
als je de uitlaat zo maakt als op die foto van jan dx heb ik echt respect voor je btw
Deze pijp was niet bedoeld om "top vermogen" mee te halen, hij wou vooral een brede powerband (klant is koning
Maar, hij is idd overdreven lang, dit is dan ook een onjuiste berekening, Mark had een paar fouten gemaakt bij het opgeven van de gegevens, en deze is dus alleen voor het passen op de brommer gemaakt.
(kwam er later achter toen ik mijn pijpen nog eens met elkaar vergeleek wat ik van tijd tot tijd doe om de verandering in de gaten te houden --> want ik leer ook steeds bij, en toen zag ik dat de timingen niet juist waren)
De nieuwe berekening maak ik zondag voor hem af, en dan kan hij hem van papier gaan maken.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 14-3-2009 om 14:38 uur.
|
|
|
|
honda fryslan |
14-3-2009 14:42 |
Posts: 1914 |
heb je de ontworpen uitlaten getest?
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
Niek de Wildt |
14-3-2009 14:49 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
heb je de ontworpen uitlaten getest?
Deze uitlaat is nog niet gefabriceerd (gelukkig) want de berekening lijkt dus nergens op (Mark had de gegevens van 2 cilinders door elkaar gehaald) en ik had deze pijp even snel voor hem berekend, dus het was mij niet direct opgevallen.
Ik fabriceer overigens geen uitlaten voor andere, ik heb niet genoeg beschikking tot/ervaring met lassen.
|
|
|
|
honda fryslan |
14-3-2009 15:09 |
Posts: 1914 |
idd die uitlaat kun je evengoed omdraaien zolang is dat achterste deel :P
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
Markjo |
14-3-2009 15:31 |
Posts: 1061 |
als dit dan een lange powerband is, wat is dan een korte powerband gezien in toeren?
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Niek de Wildt |
14-3-2009 15:36 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Markjo
als dit dan een lange powerband is, wat is dan een korte powerband gezien in toeren?
Het viel mee qua powerbandbreedte overigens, het was vooral dat hij laagtoerig was.
smalle powerband hoogtoerig kom je richting de 50cm tot reflector en 70cm tot tailpijp (powerband van 3000/3500 toeren bijv van 11500 tot 15000 zoals voor keiji)
|
|
|
|
Niek de Wildt |
14-3-2009 15:40 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
idd die uitlaat kun je evengoed omdraaien zolang is dat achterste deel :P
tereinmachine:
gewoon even ter vergelijking.
|
|
|
|
honda-mbx |
14-3-2009 16:38 |
Posts: 1688 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
tereinmachine:
afbeelding
gewoon even ter vergelijking.
echter is dit wel een voorbeeld wat niet meer van deze tijd is.
uitlaatjes zien er nooit meer zo uit, omdat gebleken is dat het veel beter kan
niek, reageer je ook even op mn post in je pro?
|
|
ik vlam je.. |
|
puch dexter |
14-3-2009 16:54 |
Posts: 3011 |
waarom mt-8 blok? Wrm niet gewooon een kx85 blok. Lijkt mij veel sneller. Of niet?
|
|
|
|