Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Kawa MT8 [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1106 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Kawa MT8 [Algemene vragen]
Pagina 17 van 23
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 21, 22, 23Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 15472 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Frysk 16-12-2008 13:08 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
is dat zo?
ik hoor meerdere mensen over 50,8


Sypie had de slag toen opgemeten volgens mij
 
giggitybyte
Niek de Wildt 16-12-2008 14:56 Print reply
Posts: 7168
ik zou zeggen zet je zuiger op ODP en meet de afstand met een schuifmaat vanaf het bougiegat.
en met dezelfde afstand als hij in het BDP staat.
Heb je geen gezeur dat de officieel opgegeven maat anders is, en ook geen fabricage verschillen.
 
Markjo 16-12-2008 17:03 Print reply

Posts: 1061
ben nou toch al van 50.8 uitgegaan, dus vin ut wel prima
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Markjo 16-12-2008 22:34 Print reply

Posts: 1061
als we het toch over uitlaten hebben, een vraag.
weet iemand of deze vorm van de uitlaat nadelig kan zijn voor de prestaties?



in principe is de van-naar diameter hetzelfde en de lengte van het deel ook, maar de vorm is alleen anders.

iemand een idee?
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Niek de Wildt 16-12-2008 23:05 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
als we het toch over uitlaten hebben, een vraag.
weet iemand of deze vorm van de uitlaat nadelig kan zijn voor de prestaties?

afbeelding

in principe is de van-naar diameter hetzelfde en de lengte van het deel ook, maar de vorm is alleen anders.

iemand een idee?


Ik weet uit ervaring dat vooral de verloop van header naar difusor is erg kritisch (en de verloop van reflector naar tailpijp ook een beetje)

Dus als overloop van header naar difusor en van reflector naar tailpijp soepel is, dat dan de difusor daarna vrij snel een bocht maken.
Maar wat ik je wel kan vertellen dat het het beste is om in de max dia te doen (dus het cilindrische stuk) dit is het makkelijkts qua fabriceren.

lees dit ook maar even door dacht bij 8 ergens, staat ook wat over instromingshoeken
http://www.2stroke-t..._Expansieuitlaat.pdf
 
Markjo 17-12-2008 12:54 Print reply

Posts: 1061
goeie zaak, thanks!

zal 't ff lezen
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Markjo 29-1-2009 18:29 Print reply

Posts: 1061
De geweldige Niek heeft voor mij een uitlaatje berekend!

nu nog ff aan de cilinder dremelen en dan de uitlaat bakken

Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 29-1-2009 om 19:04 uur.
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Niek de Wildt 29-1-2009 18:34 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
De geweldige Niek heeft voor mijn 125cc een uitlaatje berekend!





Diameters:
D1 = 35mm
D2 = 40,7mm
D3 = 66,7mm
Dmax = 105,0mm
Dt = 22mm


Lengtes:
Schacht (L1) = 5,20cm
Header (L2) = 6,23cm
Diffusor 1 (L3) = 15,71cm
Diffusor 2 (L4) = 18,75cm
Diffusor 3 (L5) = 15,71cm
Midsection (L6) = 10,00cm
Compression (L7) = 35,71cm
Tailpijp richtlijn (L8) = 18cm

Dus lengte tot compressieconus (incl. schacht) = 71,43cm
Dus lengte tot tailpijp (incl. schacht) = 107,14cm

Totale lengte (incl. tailpijp en schacht) = 125,14cm


Inhouden:
Schacht (als hij cilindrisch zou zijn) 50,03cm3
Header 59,94cm3
Diffusor(1) 68,16cm3
Diffusor(2) 216,56cm3
Diffusor(3) 454,20cm3
Midsection 865,90cm3
Compression ,1033,63m3
Tailpijp (bij 18cm lengte) 68,42cm3
Totale inhoud 2816,83cm3


Hoeken:
A = 1,04 graden
B = 4,00 graden
C = 6,95 graden
D = 6,63 graden


Hulp bij het vervaardigen van conussen uit plaatstaal:
http://members.tele2...dt/setup-cone205.exe
Ga na het installeren eerst even naar "edit" en dan "preferences" en zet onder het kopje "units" de de lengths op mm.


Als je een zelfbouw demper gaat maken raad ik je aan:
Binnendiameter geperforeerde buis = 28mm
Minimale diameter buitenschaal = 60mm (meer mag altijd, maar vanaf 70mm zal niet veel uitmaken qua demping)
Richtlijn lengte: 20cm (langer mag natuurlijk)

Ik raad je aan plaatstaal van circa 0,7 tot 1,0mm dik te gebruiken (dieptrekplaat is aan te raden).


Mark heeft een aantal fouten gemaakt in het opgeven van gegevens dus deze pijp lijkt nergens op (kwam er later achter toen ik mijn pijpen nog eens met elkaar vergeleek wat ik van tijd tot tijd doe om de verandering in de gaten te houden --> want ik leer ook steeds bij, en toen zag ik dat de timingen niet juist waren) nieuwe berekening komt er dus aan voor Mark


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 14-3-2009 om 14:38 uur.
 
Markjo 29-1-2009 19:05 Print reply

Posts: 1061
er is ook al geinformeerd naar dieptrekplaat.
als ik 't kan regelen, is er dan animo?

met die zooi kan je lekker dun gaan zonder dat 't echt snel scheurt

edit:
vind net een soort van aanstichter tot het 'wat is de slag van een MT8?' debacle

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/127

ik word er gek van, ga hem nu meten

Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 29-1-2009 om 19:15 uur.
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Niek de Wildt 29-1-2009 19:31 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
er is ook al geinformeerd naar dieptrekplaat.
als ik 't kan regelen, is er dan animo?

met die zooi kan je lekker dun gaan zonder dat 't echt snel scheurt

edit:
vind net een soort van aanstichter tot het 'wat is de slag van een MT8?' debacle

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/127

ik word er gek van, ga hem nu meten

Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 29-1-2009 om 19:15 uur.


Het is zoiezo 49,5 maar bevestiging is idd wel leuk.
is waarschijnlijk een meet foutje van hem geweest, dat hij bijv ze schuifmaat schuin door het bougiegat stak.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 29-1-2009 om 19:41 uur.
 
Markjo 29-1-2009 19:50 Print reply

Posts: 1061
boehoe!!!
't frame zit recht boven 't bougiegat, dus schuifmaat past niet lekker.

ik meet op odp 71,7 en op bdp 21,8. 49,9 dus...
dat is meer in de richting van de 49,5

na 't verschrikkelijke hak en beuk werk in de poorten van m'n euro moet ie er toch op dus dan meet ik 'm wel netjes op.
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Markjo 9-2-2009 21:07 Print reply

Posts: 1061
heb helaas alleen de uitlaatpoort nog kunnen doen, maar als 't mee zit komen de spoelers er ook nog aan.




moet 't alleen nog ff afwerken
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Derbi-Olaf 9-2-2009 21:28 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
heb helaas alleen de uitlaatpoort nog kunnen doen, maar als 't mee zit komen de spoelers er ook nog aan.

afbeelding
afbeelding

moet 't alleen nog ff afwerken

spoelers zou ik niet aankomen, wil je die timingen hoger hebben zou ik gewoon een ophoogplaat fixen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Markjo 9-2-2009 21:42 Print reply

Posts: 1061
hoezo niet aan de spoelers komen?
met die ophoogplaat gaat m'n uitlaat ook omhoog en die zit prima zo
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Joel_koningslust 9-2-2009 21:43 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
hoezo niet aan de spoelers komen?
met die ophoogplaat gaat m'n uitlaat ook omhoog en die zit prima zo



heb je een haaks freeshandvat?

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Dit topic is 15472 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 17 van 23
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 21, 22, 23Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved