Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Kawa MT8 [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 957 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Kawa MT8 [Algemene vragen]
Pagina 13 van 23
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 21, 22, 23Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 15468 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Niek de Wildt 11-11-2008 18:43 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
super! zal vanavond ffkes meten

had het bestandje al, en ff vlug doorgelezen. Maar wist niet dat er zoveel nuttige info in stond. Meteen maar ff geprint

edit:
is goed hoor Niek, breng maar langs, zo'n sessietje duurt 18min en tja kwa grootte... Ik (1,83) pas er in

en als die uitlaat past hou ik je eraan
meet 'm dan ook meteen ff op, kan ik zelf nog wat hobbyen

Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 11-11-2008 om 18:25 uur.


uitlaat past wel, is onderlangs dus voor test ideaal, hij past ook op een mt en mtx (heb 2 flensen ook)

heb nu tentamens dus het zal niet deze week zijn ofzo, maar wat komt jou meestal uit? wanneer werk je? of moet ik het zooitje bij je thuis neer gooien?


EDIT: wat vind jij een grote deckheigth? zolang de timingen kloppen is het geen probleem, alleen vraag ik me af of je cilinderkop daar wel voor bedoeld is, of nu bijv nauwelijks compressie geeft.
dus ff met een stukje tin testen als ik jou was (je weet wel gebogen stukje 1mm tin door je bougiegat als je cilinder/kop gemonteerd zitten, dan ff kicken zodat tin geplet wordt en opmeten en ongv 0,6 zijn.


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 11-11-2008 om 18:50 uur.
 
Markjo 11-11-2008 19:10 Print reply

Posts: 1061
ik werk nu alleen op woensdag, maar dat zal begin december 4 dagen worden.

Ik denk trouwens dat zelfs als ik een kompleet vlakke kop heb dat de squish meer als een mm is, maar ik zal nog wel ff checken voor de zekerheid.

ben vanavond weer ff van de straat
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Niek de Wildt 11-11-2008 20:16 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
ik werk nu alleen op woensdag, maar dat zal begin december 4 dagen worden.

Ik denk trouwens dat zelfs als ik een kompleet vlakke kop heb dat de squish meer als een mm is, maar ik zal nog wel ff checken voor de zekerheid.

ben vanavond weer ff van de straat


dan moet je cilinder afdraaien.
 
Derbi-Olaf 11-11-2008 20:17 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


dan moet je cilinder afdraaien.

kop kan ook.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 11-11-2008 21:28 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

kop kan ook.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
Ik denk trouwens dat zelfs als ik een kompleet vlakke kop heb dat de squish meer als een mm is, maar ik zal nog wel ff checken voor de zekerheid.


kortom als hij er nog meer afhaald moet hij de verbrandingsruimte ook helemaal opnieuw uitdraaien
en dus is het makkelijker cilinder af te draaien.
 
Derbi-Olaf 11-11-2008 21:35 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


[...]


kortom als hij er nog meer afhaald moet hij de verbrandingsruimte ook helemaal opnieuw uitdraaien
en dus is het makkelijker cilinder af te draaien.

nja, weet niet in hoeverre hij zijn ori kop al heeft aangepast :P
als 'ie met een berekende kop enzo wil gaan rijden kan 'ie daar net zo goed aan draaien
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Markjo 12-11-2008 0:01 Print reply

Posts: 1061
zo ff aan 't rekenen geweest (weet het, het zijn niet de meest actuele en nauwkeurigste berekeningen)

allemaal dus van het eerder geplaatste PDFje
begonnen met de voorbocht:

binnnendiameter voorbocht = 0,03*wortel(inhoud cilinder*max RPM)
heb als max 13.000 genomen, maar weet niet precies of dit reeel is?

uitkomst=35,87mm
gebeunde pijp= 37mm buiten (uitgaande van 1mm plaat, dus 35binnen)

max diameter= 2,9*dia voorbocht
uitkomst= 104mm
gebeunde pijp= 101mm

uitlaatpoort= 24mm hoog
slag= 49,5

(24/49,5)*100%= 48% staat de uitlaatpoort open

48% van 360graden= 175graden uitlaatpoort timing

lengte pijp tot einde reflectieconus= ((uitlaatpoort timing-20)/begin powerband RPM)* 41,666

begin powerband gekozen: 9.000RPM
uitkomst= 0,72m
gebeunde pijp= 0,7m

lengte pijp tot begin reflectieconus=((uitlaatpoort timing-20)/eind powerband)*41,666

einde powerband gekozen= 13.000 RPM
uitkomst= 0,5m
gebeunde pijp= 0,54m

dia tailpipe= 0,55*dia voorbocht
uitkomst= 19,73
gebeunde pijp= ?

max lengte tail pipe= 0,4* lengte pijp
uitkomst= 0,28m
gebeunde pijp= 0,2m

zo te zien komt de gebeunde pijp aardig in de buurt van de berekende waarden, of zijn deze verschillen te groot?

Zijn ook alle gekozen waarden reeele waarden? Zoals begin en eind vd powerband?
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Niek de Wildt 12-11-2008 1:19 Print reply
Posts: 7168
ik snap dat je ermee gaat crossen, en je dus onderin wat wil, maar de powerband is nu wel erg breed, als je uitgaat van bijv 10.000 tot 12.000 toeren, begint hij al bij de 8000 goed te trekken hoor.
en wat is de spoelpoort timing (en dus blowdown) van je cilinder?
lijkt me dat 13000 iets te veel van het goede is. doe dan 9 tot 12 ofzo, verder geen ervaring met die cilinder, maar staat me bij dat hij niet een van de meest hoogtoerige is, en je slag is ook erg lang wat volgens mijn ervaring goed loopt met een iets dunnere uitlaat.
Verder zijn de verschillen idd klein, ik heb bijv een pijp met de ene theorie berekend op grofweg 9cm max dia en een andere 10cm max dia (over het algemeen vind ik dit artikel een hele goede om vanuit te gaan) maar wat je wel snapt is, dat als alle kleine verschillen samen aan een 'doel' werken, het effect wel groot kan zijn en dat je dan een compleet ander karakter pijp krijgt.

wat is precies je klacht bij deze pijp overigens?

denk dat die opmaat van mij heel mooi zou kunnen lopen op die van jou, ondanks dat je uitlaatpoort timing laag is.
dan kun je eventueel mooi alleen het expansie stuk 'kopieren' en de bocht van deze pijp gebruiken.
 
Markjo 12-11-2008 20:04 Print reply

Posts: 1061
kijk dit is info waar ik wat aan heb

zal 'ns wat gaan rekenen met de nieuwe waarden.
de pijp die er nu op zit lijkt erg hoogtoerig, zal ook 'ns kijken of ik ergens een toerenteller vandaan kan charteren.

over spoelpoorttiming kan ik je alleen niks over vertellen, zal eens een poortmapje opzoeken, anders maak ik 'm zelf.

Kom er nu achter dat ik al een flinke fout heb gemaakt, de uitlaatpoorttiming in de berekening hierboven is van een 125cc eurocilinder

maar de berekening waarop ik de timing heb berekend is die wel goed? Die had ik niet direct bij de hand. Dus dit is meer logisch nadenken van mijn kant.

als die opmaat lekker loopt, zal ik hem zeker gaan kopieren als je dat niet erg vind

maar denk helaas dat ie niet gaat passen, het pijpje wat onder het blok doorloopt zit waarschijnlijk in de weg
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Niek de Wildt 12-11-2008 20:07 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
kijk dit is info waar ik wat aan heb

zal 'ns wat gaan rekenen met de nieuwe waarden.
de pijp die er nu op zit lijkt erg hoogtoerig, zal ook 'ns kijken of ik ergens een toerenteller vandaan kan charteren.

over spoelpoorttiming kan ik je alleen niks over vertellen, zal eens een poortmapje opzoeken, anders maak ik 'm zelf.

Kom er nu achter dat ik al een flinke fout heb gemaakt, de uitlaatpoorttiming in de berekening hierboven is van een 125cc eurocilinder

maar de berekening waarop ik de timing heb berekend is die wel goed? Die had ik niet direct bij de hand. Dus dit is meer logisch nadenken van mijn kant.

als die opmaat lekker loopt, zal ik hem zeker gaan kopieren als je dat niet erg vind

maar denk helaas dat ie niet gaat passen, het pijpje wat onder het blok doorloopt zit waarschijnlijk in de weg



ik kan als je wil even mijn stage 6 toeren-tellertje meenemen dat je die ff het toerental kan bepalen en daarna teruggeven.
misschien is dat wel het makkelijkst, dat ik die zooi gewoon bij je dump, dat jij opmeet test etc wat je wilt, als je het daarna maar in de bak gooid, en dan haal ik het in de dagen daarna een x op.
 
Markjo 12-11-2008 20:08 Print reply

Posts: 1061
vink een puik plannetje!

PM maar ff hoe en wanneer
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Markjo 12-11-2008 21:35 Print reply

Posts: 1061
heb nu de timingen van de malossi te pakken.

uitlaatpoort: 190 graden
spoelpoorten: 121,25 graden
blowdown: 34,57

dit berekend met het excel dingetje van john huiben

met dit bestandje kom ik trouwens op een uitlaatpoorttiming van de euro op 193 graden? terwijl ik met mijn logisch verstand op 175 graden kom?

ik zal wel fout zitten?

Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 12-11-2008 om 21:35 uur.
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Derbi-Olaf 12-11-2008 21:36 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
heb nu de timingen van de malossi te pakken.

uitlaatpoort: 190 graden
spoelpoorten: 121,25 graden
blowdown: 34,57

dit berekend met het excel dingetje van john huiben

met dit bestandje kom ik trouwens op een uitlaatpoorttiming van 193 graden? terwijl ik met mijn logisch verstand op 175 graden kom?

ik zal wel fout zitten?

daar klopt inderdaad iets helemaal niet aan
heb je hem niet "opgehoogd" in dat proggie?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Markjo 12-11-2008 21:59 Print reply

Posts: 1061
nee, dat was ik eerst vergeten, maar heb 't veranderd.

maar waarschijnlijk is de manier waarop ik het gedaan heb fout.
omdat het verdraaien van de krukas niet rechtevenredig met het verplaatsen van de zuiger gaat.
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Markjo 12-11-2008 23:18 Print reply

Posts: 1061
nog ff een poortmapje gemaakt van de 129cc eurocilinder


 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten

Dit topic is 15468 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 13 van 23
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 21, 22, 23Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved