Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Kawa MT8 [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1031 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Kawa MT8 [Algemene vragen]
Pagina 12 van 23
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 21, 22, 23Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 15444 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Niek de Wildt 6-11-2008 22:08 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
heb je daar goede ervaringen mee tov de malossi?

trekkracht, toeren, slijtage ed?

uit de euro die ik heb is wel een klein stukje wand onder de uitlaatpoort weg. 't is ook niet de nieuwste meer, zit al een klein stootrandje op, zal ook wel een overmaat zuigertje nodig hebben


nee ik wil gewoon 125euro, en wel nu!
 
Sypie_Honda 6-11-2008 22:10 Print reply

Posts: 13830
125 euro heb ik wel echt goeie ervaringen mee.

deed het altijd best op mijn skelter/zwarte crosser.

ding heb ik nu verkocht aan een maat van mij, die doet er nu redelijk wat kilometers mee en nog steeds gewoon goed.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Elco 6-11-2008 22:45 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


nee ik wil gewoon 125euro, en wel nu!



ik ook, stuur ma een pm, dan krijg je me rekeking nummer
 
Markjo 7-11-2008 15:59 Print reply

Posts: 1061
ja ik weet ook niet waarom ze 'm 125euro noemen...

nieuw is ie duurder en 2e hands goedkoper
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
-jaZper- 10-11-2008 20:30 Print reply

Posts: 3841
hey, cil is onderweg vet project man su6 ermee
je gaat zeker modder plaggen schieten met die malossi
 
groene motoren gaan harder
jan-dx11 10-11-2008 20:53 Print reply

Posts: 4931
maak nog maar us een filmpje (betere kwalietijd als die dat jij je achterband opwarmt)

http://www.youtube.com/watch?v=yHaHAK5Y27g

http://www.youtube.com/watch?v=QWujg2YJDl8
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
hond mb 10-11-2008 20:58 Print reply

Posts: 528
als je nog zon spruitstuk zoekt
ik heb er nog zon een maar dan van mt
15 euro is die voor jou
 
Markjo 10-11-2008 22:35 Print reply

Posts: 1061
als de 110 erop zit zal ik nog wel ff een knallend filmpie maken

@jasper
bedankt man! op zo'n klein apparaatje vond ik die 80 al vies hard gaan, met die 110 erop zal 't wel echt lachen worden

@ hond mb
wat voor spruitje bedoel je?

 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Markjo 11-11-2008 16:15 Print reply

Posts: 1061
hij is er


meteen maar ff erop zetten
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Markjo 11-11-2008 17:54 Print reply

Posts: 1061
nou hij vlamt heerlijk!
heb alleen 't idee dat de uitlaat 'm smoort...
toen ik het binnenpijpje van m'n demper eruit haalde was ie al wat feller.

weet iemand trouwens wat een beetje de binnen diameter van een tailpipe bij 110/125cc moet zijn?

de rest van de pijp is dik zat volgens mij.
En wat kunnen nadelen zijn als je de tailpipe te groot maakt?
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
jan-dx11 11-11-2008 18:01 Print reply

Posts: 4931
trailpipe diameter groter is laagtoeriger, kleiner hoog toeriger d8 ik
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Frysk 11-11-2008 18:01 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
nou hij vlamt heerlijk!
heb alleen 't idee dat de uitlaat 'm smoort...
toen ik het binnenpijpje van m'n demper eruit haalde was ie al wat feller.

weet iemand trouwens wat een beetje de binnen diameter van een tailpipe bij 110/125cc moet zijn?

de rest van de pijp is dik zat volgens mij.
En wat kunnen nadelen zijn als je de tailpipe te groot maakt?


te groot kost vermogen
te klein smoort en is niet zo leuk voor je zuiger (warmlopen)
 
giggitybyte
Niek de Wildt 11-11-2008 18:04 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
nou hij vlamt heerlijk!
heb alleen 't idee dat de uitlaat 'm smoort...
toen ik het binnenpijpje van m'n demper eruit haalde was ie al wat feller.

weet iemand trouwens wat een beetje de binnen diameter van een tailpipe bij 110/125cc moet zijn?

de rest van de pijp is dik zat volgens mij.
En wat kunnen nadelen zijn als je de tailpipe te groot maakt?


grofweg: normaal ongv 0,55 X diameter voorbocht = diameter tailpijp
maximaal 0,4 X lengte totale uitlaat = lengte tailpijp (vaak is deze bij een pijp te lang)
normaal ongv 0,16 X lengte totale uitlaat = lengte voorbocht
normaal ongv max-diameter / 2,9 = diameter voorbocht (vaak is de diameter hiervan bij een pijp te groot) Formule hiervoor is:
0,3 X Wortel(cilinderinhoud X max-toerental)


heb de andere formules er ook even bij gezet zodat als je niet weet waar je je voorbocht moet meten, je dus je max diameter kunt pakken en daarmee voorbocht, en daarmee tailpijp.
Maar ik raad je aan een gemiddelde te nemen van de voorbocht aangezien veel pijpen std niet echt goed zijn qua maten.
veel gemaakte fout is bijv te grote diameter voorbocht of te lange tailpijp.

zie ook:
http://www.2stroke-t...expansie_uitlaat.pdf

EDIT: kan ik binnekort btw even langskomen met wat pijpen en cilinders etc voor in die industriele wasmachine? ik weet niet hoeveel erin past en hoelang een 'sessietje' duurt? (ik verwacht btw niet dat de pijpen van binnen koolvrij worden hoor, gaat vooral om buitenkant)
je mag dan 1 van die pijpen (mijn opmaat uitlaat) even testen op je kawa mt8 als je wilt (is een opmaat voor een 80cc MBX cilinder snoeihard bewerkt uitlaattiming 196 spoelt. 135, powerband 11 tot 13.500, heb hem wat dikker gemaakt, dus hij zou voor een 100cc+ cilinder ook goed lopen

zal dan ook wat van die tandartskrabbers meenemen.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 11-11-2008 om 18:17 uur.
 
Markjo 11-11-2008 18:08 Print reply

Posts: 1061
super! zal vanavond ffkes meten

had het bestandje al, en ff vlug doorgelezen. Maar wist niet dat er zoveel nuttige info in stond. Meteen maar ff geprint

edit:
is goed hoor Niek, breng maar langs, zo'n sessietje duurt 18min en tja kwa grootte... Ik (1,83) pas er in

en als die uitlaat past hou ik je eraan
meet 'm dan ook meteen ff op, kan ik zelf nog wat hobbyen

Dit bericht is gewijzigd door Markjo op 11-11-2008 om 18:25 uur.
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Markjo 11-11-2008 18:34 Print reply

Posts: 1061
m'n standaard 80cc kop pastte er trouwens zonder problemen op.
heb ook een redelijk grote deckheight (niet gemeten)

zal geen problemen geven denk ik?
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten

Dit topic is 15444 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 12 van 23
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 21, 22, 23Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved