Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Afstel/testbank

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 674 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Afstel/testbank
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2430 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

- Han - 20-2-2008 17:03 Print topicpost

Posts: 9667
Hallow

Ik ben nou bezig met een afstelbank/testbank voor wat senda blokjes af te stellen. Ik moet er toch nog een paar afstellen, en edwin enzo ook nog. Dus kreeg ik het idee om zon ding te maken. Waarom? Omdat je er normaal helemaal nerges bij kan als die onder de brommer ligt.

Ik ben nou zover: (avondje beunen)



De bedoeling is er om er een achterwiel naaf van een mb achter te zetten. Dus daar iets om maken dat die kan draaien. En er dan de remtrommel vastmaken. Om een beetje weerstand erop te krijgen. Want zonder weerstand loopt die altijd goed.

En dan nog dashbordje met het gas, koppeling, en stage 6 temp/toeren teller (had ik nog liggen)

Maar volgende vraag. Is het zo wel iets? Of kun je het beter anders aanpakken?


Gr. Han
 
<10.000 posts

Joel_koningslust 20-2-2008 17:07 Print reply

Posts: 14514
voor de goede weerstand moet er een grote metalen rol achter komen, deze moet aardig wat kilo's wegen dus zal erg duur zijn

de jongens op deze site hebben er een een gebouwd en er staat hoe het moet

tjark heeses heeft precies dezelfde gebouwd en die werkt prima
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
koekie - Administrator 20-2-2008 17:08 Print reply

Posts: 12588
denk wel ff aan je koeling

verder ist een leuk idee

Dit bericht is gewijzigd door koekie op 20-2-2008 om 17:08 uur.
 
Haaks de hoek om!
- Han - 20-2-2008 17:10 Print reply

Posts: 9667
komt ook nog radiateur op. En word die te warm dan verzin ik nog wel iets. Een ventilator oid ervoor

maar met em zegmaar een beetje op de rem zetten. Kan dat ook werken?

@joel. Zie geen link maar denk dat ik weet welke je bedoeld. Een zweedse site ofzo?

maar die is veel en veelste moeilijk. Zoek iets simpelers

Dit bericht is gewijzigd door MT5-HAN op 20-2-2008 om 17:12 uur.
 
<10.000 posts
Joel_koningslust 20-2-2008 17:11 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
komt ook nog radiateur op. En word die te warm dan verzin ik nog wel iets. Een ventilator oid ervoor

maar met em zegmaar een beetje op de rem zetten. Kan dat ook werken?


kan werken, maar het is moeilijk te schatten hoe hard de rem erop moet staan, met zon rol kun je het zo berekenen via die site

en de rad moet je gewoon een grote ventilator voor maken. zon ding wat je vaak in stallen zien en dan met een slang eraan die het tegen de rad blaast, dat heeft een profi testbank ook
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Tombrom 20-2-2008 17:12 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
komt ook nog radiateur op. En word die te warm dan verzin ik nog wel iets. Een ventilator oid ervoor

maar met em zegmaar een beetje op de rem zetten. Kan dat ook werken?


wiel op 2 rollen

en dan op een rol een schroef maken wat in water komt

hoe meer water hoe meer weerstand

beetje kut uitleggen
 
- Han - 20-2-2008 17:14 Print reply

Posts: 9667
ik zat zo te denken omdat er dan toch een toereteller erop komt

dan gewoon de rem erop tot die vol gas nog net de 10K haalt, als je em zwaarder stelt en die valt terug, dat die dan te zwaar is.
 
<10.000 posts
Tombrom 20-2-2008 17:15 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
ik zat zo te denken omdat er dan toch een toereteller erop komt

dan gewoon de rem erop tot die vol gas nog net de 10K haalt, als je em zwaarder stelt en die valt terug, dat die dan te zwaar is.


denk dat schroef in water beter is

en onderhouds vrijer
 
Joel_koningslust 20-2-2008 17:15 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
[...]


wiel op 2 rollen

en dan op een rol een schroef maken wat in water komt

hoe meer water hoe meer weerstand

beetje kut uitleggen


kan ook ja, een waterrem hebben veel profie testbanken ook, maar dan zou je er eigenlijk alweer een wiel aan moeten maken.


@han: op mp staan ook vaak ex politierollers te koop. die zou je mischien een kunnen kopen en aanpassen, dan heb je iig de goede rol enz direct

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
koekie - Administrator 20-2-2008 17:16 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
ik zat zo te denken omdat er dan toch een toereteller erop komt

dan gewoon de rem erop tot die vol gas nog net de 10K haalt, als je em zwaarder stelt en die valt terug, dat die dan te zwaar is.


en wat nou als ie normaal volgas 14 k draait?

en reken maar dat het blauw gaat staan als je remblokjes gaat gebruiken om dat ding af te remmen met een snelheid van 10/100 kmh
 
Haaks de hoek om!
- Han - 20-2-2008 17:16 Print reply

Posts: 9667
tis maar hobby low budget he. En kwa onkosten zal het zo wel meevallen denk ik. Remvoeringen slijten zo hard niet, en doen ze dat wel pech gehad. Tis niet zo dat ik 30x per jaar af moet stellen

@ koekie

ja is maar een voorbeeld. Net als me mhr die hoeft mar 10K te draaien. Tis geen getunede pro race oid. Dus dat is gewoon ff inschatten denk ik

Dit bericht is gewijzigd door MT5-HAN op 20-2-2008 om 17:17 uur.
 
<10.000 posts
Raffel 20-2-2008 17:16 Print reply

Posts: 1226
rem om de naaf gaat echt niet werken.. als je dat een beetje aan wil laten lopen, dan is dat ding in no-time roodgloeiend..


 
- Han - 20-2-2008 17:18 Print reply

Posts: 9667
rem in de naaf dan

tis geen schijfrem ofzo he.

Maar is zoiets niet te koelen op 1 of andere manier. In een bak met kvs remt die dan nog?
 
<10.000 posts
Joel_koningslust 20-2-2008 17:24 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
rem in de naaf dan

tis geen schijfrem ofzo he.

Maar is zoiets niet te koelen op 1 of andere manier. In een bak met kvs remt die dan nog?


kvs erin kan niet nee, beter maak je gewoon een bak met water eraan met een schroef erin ofzo

die ex politiedingen kosten ook niet alles hoor

80/100euri heb je er wel een

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 20-2-2008 om 17:26 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
- Han - 20-2-2008 17:30 Print reply

Posts: 9667
wrom kan dat niet? hij remt dan opzich toch nog wel?

mar zon wouteding vin ik niks

maar hoezo schroef?
 
<10.000 posts
Eat My Dust 20-2-2008 17:33 Print reply

Posts: 2562
80/100 eu?
you wish

ik had er laatst een gezien werd 500eu voor gevraagd
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4

Dit topic is 2430 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved