Joel_koningslust |
20-2-2008 17:07 |
Posts: 14514 |
voor de goede weerstand moet er een grote metalen rol achter komen, deze moet aardig wat kilo's wegen dus zal erg duur zijn
de jongens op deze site hebben er een een gebouwd en er staat hoe het moet
tjark heeses heeft precies dezelfde gebouwd en die werkt prima
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
koekie - Administrator |
20-2-2008 17:08 |
Posts: 12588 |
denk wel ff aan je koeling
verder ist een leuk idee
Dit bericht is gewijzigd door koekie op 20-2-2008 om 17:08 uur.
|
|
Haaks de hoek om! |
|
- Han - |
20-2-2008 17:10 |
Posts: 9667 |
komt ook nog radiateur op. En word die te warm dan verzin ik nog wel iets. Een ventilator oid ervoor
maar met em zegmaar een beetje op de rem zetten. Kan dat ook werken?
@joel. Zie geen link maar denk dat ik weet welke je bedoeld. Een zweedse site ofzo?
maar die is veel en veelste moeilijk. Zoek iets simpelers
Dit bericht is gewijzigd door MT5-HAN op 20-2-2008 om 17:12 uur.
|
|
<10.000 posts |
|
Joel_koningslust |
20-2-2008 17:11 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
komt ook nog radiateur op. En word die te warm dan verzin ik nog wel iets. Een ventilator oid ervoor
maar met em zegmaar een beetje op de rem zetten. Kan dat ook werken?
kan werken, maar het is moeilijk te schatten hoe hard de rem erop moet staan, met zon rol kun je het zo berekenen via die site
en de rad moet je gewoon een grote ventilator voor maken. zon ding wat je vaak in stallen zien en dan met een slang eraan die het tegen de rad blaast, dat heeft een profi testbank ook
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Tombrom |
20-2-2008 17:12 |
Posts: 15925 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
komt ook nog radiateur op. En word die te warm dan verzin ik nog wel iets. Een ventilator oid ervoor
maar met em zegmaar een beetje op de rem zetten. Kan dat ook werken?
wiel op 2 rollen
en dan op een rol een schroef maken wat in water komt
hoe meer water hoe meer weerstand
beetje kut uitleggen
|
|
|
|
- Han - |
20-2-2008 17:14 |
Posts: 9667 |
ik zat zo te denken omdat er dan toch een toereteller erop komt
dan gewoon de rem erop tot die vol gas nog net de 10K haalt, als je em zwaarder stelt en die valt terug, dat die dan te zwaar is.
|
|
<10.000 posts |
|
Tombrom |
20-2-2008 17:15 |
Posts: 15925 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
ik zat zo te denken omdat er dan toch een toereteller erop komt
dan gewoon de rem erop tot die vol gas nog net de 10K haalt, als je em zwaarder stelt en die valt terug, dat die dan te zwaar is.
denk dat schroef in water beter is
en onderhouds vrijer
|
|
|
|
Joel_koningslust |
20-2-2008 17:15 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tombrom
[...]
wiel op 2 rollen
en dan op een rol een schroef maken wat in water komt
hoe meer water hoe meer weerstand
beetje kut uitleggen
kan ook ja, een waterrem hebben veel profie testbanken ook, maar dan zou je er eigenlijk alweer een wiel aan moeten maken.
@han: op mp staan ook vaak ex politierollers te koop. die zou je mischien een kunnen kopen en aanpassen, dan heb je iig de goede rol enz direct
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
koekie - Administrator |
20-2-2008 17:16 |
Posts: 12588 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
ik zat zo te denken omdat er dan toch een toereteller erop komt
dan gewoon de rem erop tot die vol gas nog net de 10K haalt, als je em zwaarder stelt en die valt terug, dat die dan te zwaar is.
en wat nou als ie normaal volgas 14 k draait?
en reken maar dat het blauw gaat staan als je remblokjes gaat gebruiken om dat ding af te remmen met een snelheid van 10/100 kmh
|
|
Haaks de hoek om! |
|
- Han - |
20-2-2008 17:16 |
Posts: 9667 |
tis maar hobby low budget he. En kwa onkosten zal het zo wel meevallen denk ik. Remvoeringen slijten zo hard niet, en doen ze dat wel pech gehad. Tis niet zo dat ik 30x per jaar af moet stellen
@ koekie
ja is maar een voorbeeld. Net als me mhr die hoeft mar 10K te draaien. Tis geen getunede pro race oid. Dus dat is gewoon ff inschatten denk ik
Dit bericht is gewijzigd door MT5-HAN op 20-2-2008 om 17:17 uur.
|
|
<10.000 posts |
|
Raffel |
20-2-2008 17:16 |
Posts: 1226 |
rem om de naaf gaat echt niet werken.. als je dat een beetje aan wil laten lopen, dan is dat ding in no-time roodgloeiend..
|
|
|
|
- Han - |
20-2-2008 17:18 |
Posts: 9667 |
rem in de naaf dan
tis geen schijfrem ofzo he.
Maar is zoiets niet te koelen op 1 of andere manier. In een bak met kvs remt die dan nog?
|
|
<10.000 posts |
|
Joel_koningslust |
20-2-2008 17:24 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
rem in de naaf dan
tis geen schijfrem ofzo he.
Maar is zoiets niet te koelen op 1 of andere manier. In een bak met kvs remt die dan nog?
kvs erin kan niet nee, beter maak je gewoon een bak met water eraan met een schroef erin ofzo
die ex politiedingen kosten ook niet alles hoor
80/100euri heb je er wel een
Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 20-2-2008 om 17:26 uur.
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
- Han - |
20-2-2008 17:30 |
Posts: 9667 |
wrom kan dat niet? hij remt dan opzich toch nog wel?
mar zon wouteding vin ik niks
maar hoezo schroef?
|
|
<10.000 posts |
|
Eat My Dust |
20-2-2008 17:33 |
Posts: 2562 |
80/100 eu?
you wish
ik had er laatst een gezien werd 500eu voor gevraagd
|
|
Eat My Dust Reply`s altijd +4 |
|