Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Zwarte Cross MT8 ! [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 832 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Zwarte Cross MT8 ! [Algemene vragen...
Pagina 9 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8626 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Frysk 13-7-2008 0:54 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]

achterbrug is alluminium als ik me niet vergis, en de veren worden dan
alleen maar slapper,of beter e motor veert nog slapper



weet ik daarom zei ik ook LATEN mja komen de krachten dan wel goed p de brug ...

veering zal eerder stugger zijn naar mijn mening
 
giggitybyte
Derbi-Olaf 13-7-2008 0:58 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



weet ik daarom zei ik ook LATEN mja komen de krachten dan wel goed p de brug ...

veering zal eerder stugger zijn naar mijn mening

ik denk dat je dan beter de ophangpunten op je frame zelf wat naar achter zou moeten verplaatsen, zo te zien zou die dan 'ietsje' hoger worden, maar hij zal in ieder geval wel stugger veren.
Maar het probleem is dan wel weer dat je krachten niet rechtstreeks aan je hoofdframe worden door gegeven. T zal dus wat zwakker en gevoeliger zijn.
Het voordeel is wel weer dat je het zelf zou kunnen fixxen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Frysk 13-7-2008 0:59 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]

ik denk dat je dan beter de ophangpunten op je frame zelf wat naar achter zou moeten verplaatsen, zo te zien zou die dan 'ietsje' hoger worden, maar hij zal in ieder geval wel stugger veren.
Maar het probleem is dan wel weer dat je krachten niet rechtstreeks aan je hoofdframe worden door gegeven. T zal dus wat zwakker en gevoeliger zijn.
Het voordeel is wel weer dat je het zelf zou kunnen fixxen


bij een honda MT zitten de ophangpunten precies daar omdat daar alle delen van het frame samenkomen (sterkste punt) verplaats je het naar achteren verbuigt het hele subframe

mja zei je ook al (ben er ff niet bij met m'n kop)

ik zou de achterbrug laten lassen

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 13-7-2008 om 1:00 uur.
 
giggitybyte
Derbi-Olaf 13-7-2008 1:00 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


bij een honda MT zitten de ophangpunten precies daar omdat daar alle delen van het frame samenkomen (sterkste punt) verplaats je het naar achteren verbuigt het hele subframe

dat is waar ik op wees, je zou dat dan weer moeten verstevigen. Is wel wat werk. maar je kan het igg zelf doen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Sypie_Honda 13-7-2008 1:50 Print reply

Posts: 13830
kan zelf wel alu lassen dat ist probleem niet.

maar die ophangpunten naar voren plaatsen veert ie naar mijn weten alleen maar slapper van.

en het is een heel gedonder. en dat word nooit mooi, zo'n extra sukje bij je brug op.

stuggere veren is gewoon de oplossing voor me.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Sypie_Honda 13-7-2008 18:43 Print reply

Posts: 13830
joepie heb men kenteken er op gehangen dus hij is straat legaal

auto's inhalen door de berm

maare ff ontopic:

K&N filter er toch nog op gekregen, het was even knoei werk maar hij zit nu mooi. en het past echt allemaal maar net

zal nu even een grotere sproeier bestellen want bij vol gas whooaapt ie.

vering probleem is helaas nog niet opgelost, maar daar heb ik al een goed idee voor in me hooft.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Sypie_Honda 13-7-2008 21:21 Print reply

Posts: 13830



 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
ikkejw 13-7-2008 22:41 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
afbeelding





zo'n wreed ding he

waar is dat voorspatbord van trouwens?
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Sypie_Honda 14-7-2008 18:31 Print reply

Posts: 13830
YZ 125 uit '87 heb hier nog een nusje voorspadborden liggen van crossers, gekregen op hardenberg.
mooiste en meest geschikte er uit gezocht

maare ik heb nu dus me achterschockbrekers uit elkaar gehaald omdat hij veels te ligt veerde.

ik had de veer al maximaal opgespand met dat spanding die je kunt verdraaien met een haaksleutel.
de slag van dat ronde verstel ding is 15mm.

nou zit ik dus ff te denken wat voor bus ik er voor ga maken. hij moet zoieso 15 mm dik worden omdat ik dat spanding weer helemaal terug wil stellen. dus ik zat eerst te denken aan 30mm dik, dan heb ik 2x dat spanding.

mja dat leek me eigenlijk niet genoeg dus nu heb ik 40mm in me hoofd
en als 40mm dan nog niet genoeg is, kan ik dat spanding ook nog weer eens helemaal verdraaien

mja stel nou dat 40 mm te veel is

owja en het hele swikje uit elkaar halen heb ik gewoon met de hand gedaan (ongekende kracht he)

maar alles weer in elkaar zetten red ik niet op met me knuisten. denk dat ik maar even een constructie in elkaar fix zodat ik hem op me werk met de pers in elkaar kan drukken.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Leen 14-7-2008 18:39 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
maar alles weer in elkaar zetten red ik niet op met me knuisten. denk dat ik maar even een constructie in elkaar fix zodat ik hem op me werk met de pers in elkaar kan drukken.



kantoorhandjes... een echte ruige zeebonk zoals ik zou dat ding met mn blote knuisten in elkaar drukken alsof het een fietspomp is!
 
Sypie_Honda 14-7-2008 19:21 Print reply

Posts: 13830
wahaha wat een grap

jij kreeg die veer nog niet eens een mm naar beneden...

en kom bij mij niet aan met kantoorhandjes mijn knuisten van gesmeden jitiizer maken gehakt van je.

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 14-7-2008 om 19:22 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
ikkejw 16-7-2008 23:17 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
YZ 125 uit '87 heb hier nog een nusje voorspadborden liggen van crossers, gekregen op hardenberg.
mooiste en meest geschikte er uit gezocht

maare ik heb nu dus me achterschockbrekers uit elkaar gehaald omdat hij veels te ligt veerde.

ik had de veer al maximaal opgespand met dat spanding die je kunt verdraaien met een haaksleutel.
de slag van dat ronde verstel ding is 15mm.

nou zit ik dus ff te denken wat voor bus ik er voor ga maken. hij moet zoieso 15 mm dik worden omdat ik dat spanding weer helemaal terug wil stellen. dus ik zat eerst te denken aan 30mm dik, dan heb ik 2x dat spanding.

mja dat leek me eigenlijk niet genoeg dus nu heb ik 40mm in me hoofd
en als 40mm dan nog niet genoeg is, kan ik dat spanding ook nog weer eens helemaal verdraaien

mja stel nou dat 40 mm te veel is

owja en het hele swikje uit elkaar halen heb ik gewoon met de hand gedaan (ongekende kracht he)

maar alles weer in elkaar zetten red ik niet op met me knuisten. denk dat ik maar even een constructie in elkaar fix zodat ik hem op me werk met de pers in elkaar kan drukken.


of je komt hier eens op de sloop kijken, liggen vast wel langere veren tussen
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 17-7-2008 2:09 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda

maar alles weer in elkaar zetten red ik niet op met me knuisten. denk dat ik maar even een constructie in elkaar fix zodat ik hem op me werk met de pers in elkaar kan drukken.


Owja, paar zware spanbandjes met ratel doen het goed.
 
Sypie_Honda 17-7-2008 21:28 Print reply

Posts: 13830
zo het vering is opgelost met wat stripjes en wat creatief knutselwerk

is nu helemaal perfectio.


alleen nu ben ik me remankerstang kwijt geraakt onder het crossen net.
duss, had morgen even snipperdag van het werk, gelijk al weer wat te doen

nieuwe remankerstang fixen, nieuwe remsleutel fixen....
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Frysk 17-7-2008 21:42 Print reply

Posts: 34930
achja zo heb je iig wat te doen, maar is hij nu ook hoger?
 
giggitybyte

Dit topic is 8626 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 9 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved