Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Project - Topic - Zwarte Cross MT8 ! [Algemene vragen...
|
Pagina 4 van 10
|
Dit topic is 8689 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
ikkejw |
23-2-2008 18:09 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
yo ik was vanmiddag ff keihard aan het chilleh bij de crossmotor/brommer zaak hier in de buurt.
heb deze wieleh even gekocht, 50ยค
komen uit een honda XR500
achterwiel ga ik gebruiken, voor verkoop ik wss weer
afbeelding
afbeelding
dit is een tandwiel van een crossmotor pas gemaakt op deze velg dmv een adaptor plaat/bus.
als iemand weet waar dat tandwiel std opzit mag hij het zeggen.
afbeelding
zit een scheur in de achtervelg, de hele velg is slecht dus daar komt een andere voor
afbeelding
word weer feest om dat ding pas te krijgen
Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 23-2-2008 om 17:55 uur.
xr500 uit 1980? die heeft 23 inch voorwiel toch? hij ziet er best groot uit iig
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Sypie_Honda |
23-2-2008 18:10 |
Posts: 13830 |
nee XR heeft volges mij nooit 23" gehad, XL wel
dit is iig een 21"
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
ikkejw |
23-2-2008 18:12 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
nee XR heeft volges mij nooit 23" gehad, XL wel
dit is iig een 21"
owww ja XL250 uit 1980 was het geloof ik ja
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Sypie_Honda |
23-2-2008 18:14 |
Posts: 13830 |
XL500S heeft ook 23" dat zijn de twinschockers.
de XL500R heeft gewoon 21" dat is de monoshock.
23" heeft opzich wel wat
maare ik ga gewoon met 18" - 21" rijden anders krijg je zo'n groot verschil.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
ikkejw |
23-2-2008 18:15 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
XL500S heeft ook 23" dat zijn de twinschockers.
de XL500R heeft gewoon 21" dat is de monoshock.
23" heeft opzich wel wat
maare ik ga gewoon met 18" - 21" rijden anders krijg je zo'n groot verschil.
wiebren heeft ook 18-23, rijdt wel tsjill opzich
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Sypie_Honda |
23-2-2008 18:16 |
Posts: 13830 |
betere rechtuit stabiliteit, maar minder door de bochten.
gaat wel weer mooi door greppeltjes zo'n groot wiel.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
ikkejw |
23-2-2008 18:18 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
betere rechtuit stabiliteit, maar minder door de bochten.
gaat wel weer mooi door greppeltjes zo'n groot wiel.
ik ga ook een 23inch velg scoren, dan heb ik 8-23
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Sypie_Honda |
4-3-2008 21:42 |
Posts: 13830 |
joow weer even een update,
de achterbrug past jonges, en hij veert perfect. net als een crossmotor als je gaat zitten veert hij voor even ver in als achter.
even wat foto's
brug op freesbank om as sleuven uit te frezen en af te vlakken.
achterbrug met as en de bronzen bussen in de brug
geheel:
moet er wel bij zeggen, meeste frees en draai werk aan de achterbrug heeft mijn pa gedaan. hij vind het ook wel leuk om te doen
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
ronge48 |
4-3-2008 21:52 |
Posts: 3003 |
word leuk, als ik de kans krijg kom ik hem van dichtbij bekijken op de ZC maar waarschijnlijk zal ik die niet zien(wel op de baan natuurlijk)
|
|
Bier, Zweet en gebakken Schoap |
|
ikkejw |
6-3-2008 13:38 |
Posts: 9886 |
dat gaat wel graven denkz
als iedereen z'n spaaier af heeft moeten we een keer over trimunt met onze keten
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
ikkejw |
6-3-2008 18:19 |
Posts: 9886 |
he sypie,
heb jij er eigenlijk al over nagedacht hoe je je ketting uit gaat lijnen? want daar zit ik nu een beetje mee
mijn achterbrug/frame/blok/naaf/velg horen allemaal niet bij elkaar, dus het wordt nog een toer om dan die ketting er recht op te krijgen.
ik denk dat ik eerst de naaf er recht in zet, dan kijken hoe ver de velg uit het midden staat, en dan ringetjes of busjes tussen de naaf en de velg doen. maar het is nogal moeilijk om met het blote oog te zien of die ketting recht ligt
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Elco |
6-3-2008 18:22 |
Posts: 4527 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
he sypie,
heb jij er eigenlijk al over nagedacht hoe je je ketting uit gaat lijnen? want daar zit ik nu een beetje mee
mijn achterbrug/frame/blok/naaf/velg horen allemaal niet bij elkaar, dus het wordt nog een toer om dan die ketting er recht op te krijgen.
ik denk dat ik eerst de naaf er recht in zet, dan kijken hoe ver de velg uit het midden staat, en dan ringetjes of busjes tussen de naaf en de velg doen. maar het is nogal moeilijk om met het blote oog te zien of die ketting recht ligt
heb je niet zon lazerlampje? maar een rechte ijzer strip erlangs leggen? hoekprofiel ofzo
|
|
|
|
ikkejw |
6-3-2008 18:26 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
[...]
heb je niet zon lazerlampje? maar een rechte ijzer strip erlangs leggen? hoekprofiel ofzo
zo'n laser zou perfect zijn ja, maar nee die heb ik niet :(
en een hoekprofiel krijg ik daar niet tussen, al geprobeerd.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Sypie_Honda |
6-3-2008 19:20 |
Posts: 13830 |
eehm ja ik denk ook gewoon uitlijnen op het oog.
en dan zet ik dat wiel er gewoon zonder bussen oid in. dan zorg ik dat die tandwielen recht tegen over elkaar staan. en dan meet ik de afstand tussen het lager en de achterbug op. en op die maat draai ik dan gewoon en busje.
is niet echt heel moeilijk hoor, heb het wel is eerder gedaan.
anders wil ik ook wel ff busjes draaie voor die keet van jou?
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
ikkejw |
6-3-2008 19:29 |
Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
eehm ja ik denk ook gewoon uitlijnen op het oog.
en dan zet ik dat wiel er gewoon zonder bussen oid in. dan zorg ik dat die tandwielen recht tegen over elkaar staan. en dan meet ik de afstand tussen het lager en de achterbug op. en op die maat draai ik dan gewoon en busje.
is niet echt heel moeilijk hoor, heb het wel is eerder gedaan.
anders wil ik ook wel ff busjes draaie voor die keet van jou?
ik doe eerst met ringetjes en afgeflexte busjes, opmaatbusjes kan altijd nog wel
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Dit topic is 8689 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 4 van 10
|
|