Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Topic - Zwarte Cross MT8 ! [Algemene vragen]

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1129 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project - Topic - Zwarte Cross MT8 ! [Algemene vragen...
Pagina 4 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8689 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ikkejw 23-2-2008 18:09 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
yo ik was vanmiddag ff keihard aan het chilleh bij de crossmotor/brommer zaak hier in de buurt.

heb deze wieleh even gekocht, 50ยค

komen uit een honda XR500

achterwiel ga ik gebruiken, voor verkoop ik wss weer

afbeelding

afbeelding

dit is een tandwiel van een crossmotor pas gemaakt op deze velg dmv een adaptor plaat/bus.
als iemand weet waar dat tandwiel std opzit mag hij het zeggen.

afbeelding

zit een scheur in de achtervelg, de hele velg is slecht dus daar komt een andere voor

afbeelding

word weer feest om dat ding pas te krijgen

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 23-2-2008 om 17:55 uur.



xr500 uit 1980? die heeft 23 inch voorwiel toch? hij ziet er best groot uit iig
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Sypie_Honda 23-2-2008 18:10 Print reply

Posts: 13830
nee XR heeft volges mij nooit 23" gehad, XL wel

dit is iig een 21"
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
ikkejw 23-2-2008 18:12 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
nee XR heeft volges mij nooit 23" gehad, XL wel

dit is iig een 21"


owww ja XL250 uit 1980 was het geloof ik ja
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Sypie_Honda 23-2-2008 18:14 Print reply

Posts: 13830
XL500S heeft ook 23" dat zijn de twinschockers.

de XL500R heeft gewoon 21" dat is de monoshock.

23" heeft opzich wel wat

maare ik ga gewoon met 18" - 21" rijden anders krijg je zo'n groot verschil.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
ikkejw 23-2-2008 18:15 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
XL500S heeft ook 23" dat zijn de twinschockers.

de XL500R heeft gewoon 21" dat is de monoshock.

23" heeft opzich wel wat

maare ik ga gewoon met 18" - 21" rijden anders krijg je zo'n groot verschil.



wiebren heeft ook 18-23, rijdt wel tsjill opzich
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Sypie_Honda 23-2-2008 18:16 Print reply

Posts: 13830
betere rechtuit stabiliteit, maar minder door de bochten.

gaat wel weer mooi door greppeltjes zo'n groot wiel.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
ikkejw 23-2-2008 18:18 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
betere rechtuit stabiliteit, maar minder door de bochten.

gaat wel weer mooi door greppeltjes zo'n groot wiel.



ik ga ook een 23inch velg scoren, dan heb ik 8-23
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Sypie_Honda 4-3-2008 21:42 Print reply

Posts: 13830
joow weer even een update,

de achterbrug past jonges, en hij veert perfect. net als een crossmotor als je gaat zitten veert hij voor even ver in als achter.

even wat foto's

brug op freesbank om as sleuven uit te frezen en af te vlakken.





achterbrug met as en de bronzen bussen in de brug



geheel:







moet er wel bij zeggen, meeste frees en draai werk aan de achterbrug heeft mijn pa gedaan. hij vind het ook wel leuk om te doen
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
ronge48 4-3-2008 21:52 Print reply

Posts: 3003
word leuk, als ik de kans krijg kom ik hem van dichtbij bekijken op de ZC maar waarschijnlijk zal ik die niet zien(wel op de baan natuurlijk)
 
Bier, Zweet en gebakken Schoap
ikkejw 6-3-2008 13:38 Print reply

Posts: 9886
dat gaat wel graven denkz


als iedereen z'n spaaier af heeft moeten we een keer over trimunt met onze keten
 
Preserve nature - Always wear a helmet
ikkejw 6-3-2008 18:19 Print reply

Posts: 9886
he sypie,

heb jij er eigenlijk al over nagedacht hoe je je ketting uit gaat lijnen? want daar zit ik nu een beetje mee

mijn achterbrug/frame/blok/naaf/velg horen allemaal niet bij elkaar, dus het wordt nog een toer om dan die ketting er recht op te krijgen.

ik denk dat ik eerst de naaf er recht in zet, dan kijken hoe ver de velg uit het midden staat, en dan ringetjes of busjes tussen de naaf en de velg doen. maar het is nogal moeilijk om met het blote oog te zien of die ketting recht ligt
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Elco 6-3-2008 18:22 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
he sypie,

heb jij er eigenlijk al over nagedacht hoe je je ketting uit gaat lijnen? want daar zit ik nu een beetje mee

mijn achterbrug/frame/blok/naaf/velg horen allemaal niet bij elkaar, dus het wordt nog een toer om dan die ketting er recht op te krijgen.

ik denk dat ik eerst de naaf er recht in zet, dan kijken hoe ver de velg uit het midden staat, en dan ringetjes of busjes tussen de naaf en de velg doen. maar het is nogal moeilijk om met het blote oog te zien of die ketting recht ligt



heb je niet zon lazerlampje? maar een rechte ijzer strip erlangs leggen? hoekprofiel ofzo
 
ikkejw 6-3-2008 18:26 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
[...]



heb je niet zon lazerlampje? maar een rechte ijzer strip erlangs leggen? hoekprofiel ofzo



zo'n laser zou perfect zijn ja, maar nee die heb ik niet :(

en een hoekprofiel krijg ik daar niet tussen, al geprobeerd.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Sypie_Honda 6-3-2008 19:20 Print reply

Posts: 13830
eehm ja ik denk ook gewoon uitlijnen op het oog.

en dan zet ik dat wiel er gewoon zonder bussen oid in. dan zorg ik dat die tandwielen recht tegen over elkaar staan. en dan meet ik de afstand tussen het lager en de achterbug op. en op die maat draai ik dan gewoon en busje.

is niet echt heel moeilijk hoor, heb het wel is eerder gedaan.

anders wil ik ook wel ff busjes draaie voor die keet van jou?
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
ikkejw 6-3-2008 19:29 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
eehm ja ik denk ook gewoon uitlijnen op het oog.

en dan zet ik dat wiel er gewoon zonder bussen oid in. dan zorg ik dat die tandwielen recht tegen over elkaar staan. en dan meet ik de afstand tussen het lager en de achterbug op. en op die maat draai ik dan gewoon en busje.

is niet echt heel moeilijk hoor, heb het wel is eerder gedaan.

anders wil ik ook wel ff busjes draaie voor die keet van jou?



ik doe eerst met ringetjes en afgeflexte busjes, opmaatbusjes kan altijd nog wel
 
Preserve nature - Always wear a helmet

Dit topic is 8689 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 10
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved