Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Patrick Gpr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1300 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Beschrijving project
hallo allemaal,

Ik ben Patrick Verduijn en ik ben 18 jaar, ik heb jaren lang gecrosst met een Suzuki TSX (van 50 naar 70 naar 80cc watergekoeld) Toen had ik het met die meuk gehad en kocht ik deze gpr



en zo gemaakt.



en hier is de "opknap page" er van hoe en wat er allemaal gebeurd is.

opknap project

maar iedereen wie het gevolgd heeft weet ook dat er wat schade ontstaan is...



in iedergeval

ik had het ff gehad met de brommer, maar nu ga ik met goede moed verder.

ik wou gaan sprinten en wel verstaan met deze setup.

Hebo Ng Goot
pro race uitlaat
28mm keihin immi
hpi 04/05
rito krukas
polini 5 plaats
vl 6 membraam
mrd spruit

Dat werdt na wat onderdelen te kopen en verkopen

Hebo manston Goot
Pro race uitlaat
Hpi 2005
Rito krukas
Mikuni TM28SS
Conti 5 plaats koppeling

Ik had in de zomer een monoswing arm van een aprilia af1 gekocht met af1 sintesi velgen. Dat er los onder gezet om een id te krijgen.











Vervolgens had ik het motorblok eindelijk af na een lange tijd..
Ik had busjes laten draaien om het voorwiel te centreren, en ik had nieuwe clip ons laten maken.

Een r1 nissin rempomp moest voor het nodige remwerk zorgen in combo met een remschijf van een rieju rs2 280mm zwevend ipv 260mm niet zwevend. Hier voor moest een bracket gefreest worden omdat de klauw meer naar buiten moet.
Remschijf rieju rs2


Na een tijdje stond het er zo bij



Toen liep het,eindelijk alleen hield het niet zo lang vol(kuch)



Schade aan de cilinder was : spijl gescheurd/gebroken+nica op meerder plekken eruit.

Goed wat doe je dan 2 weken voor meppel?

Juist je leent(jah lenen) een cilinder van een vriend van je. Niels schoot mij te hulp door een pro race cilinder te lenen. Maar wat voor cilinder:# Die cilinder was met 130kmp vast genaait:winner: nica op 2 plekken er uit, en de cilinderflens waar je dus je uitlaat opvast zet was aan een kant afgebroken.( dus als de brommer loop lekt de helft naast de uitlaat,mensen bij meppel hebben de herrie vast wel gehoord:P )

En dan de zuiger jah we hadden geen zuiger meer dus hadden we een pia mhr zuiger(gebruikt) ingekort en die gebruikt. Dus ik had er al mijn bedenkingen bij...

Goed het liep en het liep vrij netjes nog,Maar dan kom je met het volgende probleem, De monoswingarm van aprilia, daar zijn speciale tandwielen voor met spiebanen en het tandwiel is gebogen. Dat is dan niet zo'n ramp,maar het grootste tandwiel wat te krijgen is is 43 tands. Dus ik reed 12/43 veeelste zwaar. Dus ik werd op een gegeven moment geklokt door niels in de auto met 120 kmp in de vierde versnelling!(derbi heeft 6 versnellingen)

Dus ik ging veelste zwaar vertand naar Meppel toe, maar voor dat ik naar Meppel toe ging. Waren Ramon en ik naar Mario (vt)gegaan om te banken. Goed Aad Boers stond er bij en die zei al dat ik niet op te veel vermogen moest hopen. Want ja de uitlaat gassen gingen maar voor de helf de uitlaat in en de andere helft naast de cilinder. En ik was het helemaal met hem eens.

Maar goed toen gingen we banken. Dat hok van mij op de bank gegooit, en een run gemaakt. Toen toch maar de pc gerest want die score kon toch niet kloppen? na meerdere runs bleek het toch waar te zijn. 21.9 pk gecorriseerd aan het achterwiel+pippi+

uitdraai vermogen



Dat had ik dus nooit verwacht als je misschien wel kunt voorstellen.

Dus toen naar Meppel toe.

De Zaterdag liep de gpr erg goed, en had ik weinig last van de zware vertanding dus reed goede sprints(geen tijd van). Maar later op de zaterdag begon mijn gpr raar te doen. Start slecht, haperde twas gewoon niks.

Toen heb ik mijn membraan er uit gehaalt en kwam ik er achter de de kleppen niet echt in zo'n beste staat waren. Er was zeker 1/4de afgebroken. Toen naar huis gebelt, en gefixt dat mijn ouders mijn orginele membraan aan Ramon zijn ouders gegeven die naar Meppel gingen om te kijken.

Dus laat in de ochtend kreeg ik het membraan. Die gelijk gemonteerd en vervolgens ging ik kijken of het beter ging, niet dus. Het liep wel wat beter maar het vermogen van Zaterdag was ver te zoeken. Toen merkte ik ook heel erg, het nadeel van de zware vertanding. Als ik van de 2de versnelling naar 3de versnelling ging moest ik gewoon mijn koppeling er bij trekken om op toeren te blijven dat de brommer nog een beetje mee kon komen.

Met heel veel mazzel dat Tom(derbitom) niet goed weg kwam met zijn gpr ben ik tot mijn verbasing 2de geworden....

1ste plek zat er echt niet in ik reed een tijd van 9 sec :L en die Patrick van jos dijkman met de furia reed 8.3 ...

Fototje Meppel



Toen ben ik nog met Ramon naar Heerle geweest voor de koningendemosprint,
Met een nieuw zuigertje(jaja) en een heel membraam. Maar goed, Het was aan het begin van de dag precies het zelfde verhaal als op Meppel. Gaar kunnen mee komen enz enz. Met slippende koppeling moeten rijden van 2 naar 3. Later op de dag had ik een nieuwe bougie er ingezet gewoon om te kijken of het uitmaakte of niet.

En dat had wel goed resultaat, ik heb sommige scooters goed bij kunnen houden tot de finish. Na Heerle dacht ik, ik ga het gelijk goed doen. Geen gaar hok, waar op geschreven is:+ Dus toen heb ik de gpr uit elkaar getrokken en ben ik met het volgende bezig.

Nog een fototje van Heerle:



De hebo manston heb ik laten op boren (door goot), van 47,6mm naar 50mm
Dat is niet helemaal goed gegaan dus er moet een dikkere laag nica in als normaal. Goot heeft ook de timingen aangepast.

Maar toen was ik bij Mario en die was niet echt te spreken over Goot zijn kunsten. Dus heeft hij voor mij de cilinder even netjes afgemaakt. En Mario maakt ook een nieuwe kop voor mij, aangezien ik van 47,6 naar 50mm ga, en de compressie die we gaan toepassen. Was het noodzakelijk.

Nu echt echt genoeg gelult want ik schrik er zelf van dus nu eindelijk foto's


Hebo 50mm met malossi zuiger.(zwarte streepje op zuiger is van een stift)

En ik heb een nieuwe carb, ipv de immi keihin en de Mikuni TM28SS.
namelijk een TMX30 gelijk even een nieuw twin air filtertje gekocht.




Ik heb ook een nieuwe krukas aangezien de rito toch niet echt,zo'n dendernt big eind lager heeft. De nieuwe krukas is een metrakit pro race as nieuw in de verpakking foto's volgen.

Update 11/07/07

hey weer een update...

Ik heb afgelopen zondag gesprint @ zoetermeer en ben daar helaas 2de geworden van de 2...

Ik reed op erik (drd erik) zijn senda, en mijn beste tijd was 8.70 met een reactie van 0.03 top van 94 nog wat kmp.



Zo stond de senda er bij



pro race cil
pro race uitlaat
tmx 30
hpi 06
hebo kruk
5 plaats polini

Ik wil nu weer met iets van mijn eigen gaan rijden.... Dus heb ik weer wat aan de gpr gedaan.

Voorvork van chroommolybdeen ( weegt bij elkaar 1,5 kg)



Onderpootjes die op de voorvork schuiven/klemmen



Ik had mijn velgen laten powercoaten goud... alleen was ik er zwaar ontevreden over omdat het echt poep kleur is, en er zat nog allemaal straalgrit in hoekjes en onder de coating...

Dus ik die dingen een beetje gescheurt aan de spuiter gegeven die achter mijn huis zit en gezegt joh spuiter spuit jij ff die velgen voor mij.



Velgen gescheurd en poep kleur



Kleur die de velgen worden

Velgen worden morgen gespoten

De cilinder zal ik hopelijk deze week naar de sealer sturen, Mijn velgen liggen bij de spuiter. Het frame heb ik wat aangepast en ben bezig een kap ophaning te lassen. De kappen heb ik nou gepolyestert en ga ik schuren en plamuren, dat ze ook naar de spuiter kunnen.

Voor de rest ben ik bezig met gewicht besparingen. Aangezien een schakelbrommer gewoon gruwelijk veel weegt.


Update 12/07/07

gespoten velgen:+






Update 30/08/07

Cilinderkop had ik al een tijdje maar hier is de foto, vandaag is ook mijn cilinder terug gekomen van powerseal. Maar de zuigerspeling is veelste krap,daarom zal die worden opgehoont door mario.

De orginele cilinderkop van hebo (de bronzen) heb ik geruilt met een vriend van mij die mijn oude cilinderkop gebruikt op zijn 70cc hebo ng cilinder. En de oude kop van hem is een alu kop die helemaal uitgedraaid is en vervolgens opgelast(als je goed kijkt zie je de las liggen)daarna en cnc gefreest is. Compressie is 1:15.5

Foto cilinderkop



er komen in de loop van de week foto's van mijn cilinder,velgen met banden er over heen mijn uber vette semi slick, krukas en voorvork...

Update 2 september 2007

vandaag heb ik mijn cilinder opgehaalt bij mario die de zuigerspeling nagekeken heeft en aangepast heeft, hij heeft ook gelijk de poorten weer opgefrist omdat er hier en daar nog nicasil in de poorten zat.

Ook zat er onder de GPR van het neefje van mario een ABT opmaat uitlaat,op basis van een piaggio team 2004 pijp. Maar dat loopt eigenlijk te hard voor op straat dus heb ik een orginele pijp gerolen en wat bijbetaalt en nu ben ik eigenaar van een ABT uilaat 8)

Als het goed is gaat de brommer een hele breede powerband krijgen, niet alleen door de pijp maar ook door de kopvorm/compressie. De pijp is een beetje verroest aangezien die op straat gebruikt werd,maar ik heb het ene andere weg gepoetst en weggeschuurd.







let niet op de veiligheids schoenen :P







Update 23 sept

Een leuke plaats vervanger gekocht voor de hpi,namelijk een malossi mhr rotor


Update 13/01/08

Tis weer een tijdje geleden,maar ik heb niet stil gezeten!

Ik heb het senda blok van Erik gekocht, voor een leuke prijs Het blok bevat:
Hebo krukas (gebalanceerd en wel)(inc prim vertanding)
Versnellingsbak
Koppeling
Koppelingsdeksel

Foto hebo krukas



En ik had nog een leuke toerenteller nodig vond,ik misschien heb je in het verkoop gedeelte gezien dat ik een AIM te koop had staan en mijn righetti ridolfi temp teller... Daarvoor in de plaats is gekomen :P Een Malossi DERC 3.0 teller!


  Laatste updates
Er zijn nog geen updates geplaatst in dit project.
  Samenvatting
50% voltooid
5737 keer bekeken
Geplande tijd:
Niet opgegeven
1 topic aanwezig
9 onderdelen gebruikt
Kosten: €0.00
Project geplaatst door
sproeiertje
op 5-8-2006 20:58

  Planning
Volledige planning
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved