Mijn lekker-rijden-zonder-dat-je-elke-keer-een-hartverzakking-krijgt-van-smeris-die-rondrijdt-scooter was op, en dus maar ff een frisse wind er doorheen.
de oude setup was:
70 W-poorter aangepast
21mm DO carb
EVO-krukas
carters geflowd
std uitlaat met home-made voorbocht
ff een samenvatting:
voordat ie de geest gaf was 't echt een koppelmonster, hij beukte 'm van 0 tot 90km/h zonder dood punt, op z'n top echte 100 km/h ofzo. zelfs met 9L tank (voorin) nog een auto-wheelie. 2 keer de krukastap afgebroken. 1 keer standaard, 1 keer power one deze 2 hebben dus de splines doorlopen tot de keerring. Toen de EVO krukas d'r in, die heeft enkel splines voor de buitenste varioschaal, de rest gewoon vol. Deze hield 't dus wel vol. nog een keer schade gereden, gewoon opgereden dus.
met deze cilinder zo'n 20.000 kilometer gereden, toen was ie echt op.
conclusie:
* nicaseal(?) wand op (tot op 't alu)
* big end lager aan gort (heb nog hoop op een drijfstang die heel is...)
* uitgaande as ingevroten door lager
Dit zijn een beetje de plannen:
* Nieuwe W-poorter
* Rondom nieuwe lagers (dus echt alles nieuw)
* Big-end lager nieuw (miss drijstang ook)
* nieuwe uitgaande as
* nieuwe remhendels (beide krom)
* voorvork reviseren
* nieuwe kickstarter (mist pootje)
* nieuwe bendix(?) voor elek start (was naar de bef gegaan toen krukas brak)
* stepje rechts (afgebroken)
* nieuwe achter schokbreker
* blokrubbers nieuw
verder gewoon grote beurt, alle slijtagedelen e.d. nieuw
ook kappen strak maken en laten spuiten.
|