Hallo mede-racers en bouwers, crashers, kamikazepiloten en zondagsrijders. Welkom bij mijn MK3 Projet.
Mijn naam is Leon de Swart. Ik ben op het moment 18 jaar oud. Voordat ik mijn rijbewijs haal en in mijn Mustang Mach I spring wil ik eerst mijn schakelbrommer verfraaien voor de verkoop.
Dit ben ik dus met een schijtvogel op mijn kop. Hij snapte niet dat ik met muts mijn zus bedoelde.
Ik ben in het bezit van een Rieju RR Sport Edition 6-serie uit 2002. Klinkt misschien een beetje oud en dat is hij ook. Niettemin is hij door de twee vorige eigenaren puik bijgehouden.
Een kleine opsomming van wat er aan gemodificeerd is.
Ontgrenste standaard uitlaat – 95 km/h.
Metrakit demper.
Gepowdercaot frame.
Bewerkt luchtfilter – 12 gaten ipv 4 of 5 (als ik het goed heb).
MK3 PROJECT
Nu begint het verhaal dus echt. Langzaam zal je deze redelijk standaard brommer zien doen veranderen in een ware ‘Special’. Voordat ik begin aan het ‘pimpen’ van deze ‘ride’ moet ik zeggen dat niet alle datums op de foto’s niet op de werkelijk genomen datums slaan.
Een best leuk brommertje maar ik kreeg er kouwe klauwen van. Daarom heb ik Polisport handkappen gehaald.
De voorkap was lichtjes beschadigd. De beschadiging stoorde me niet, maar het aftandse standaard ontwerp wel. Vandaar dat ik een Special DMP Streetfigther Style koplamspoiler besteld heb.
Dat overmaats spatbord moest er ook vanaf, dus daar kwam een Polisport Supermotard spatbordje onder.
De golvende lijn in de zijkappen gaven maar een dik en laag uiterlijk aan de brommer. Ik heb met een stanleymesje de kappen bewerkt en dit is eruit gekomen.
HIER KOMT NOG EEN BETERE FOTO
Zoals je ziet er een ‘custom’ racegaasje in en heb ik de randen afgewerkt met zwarte ducktape.
Ik merkte dat sommige elektrische opties het niet meer zo goed deden met vochtig weer en dus heb ik de bedrading vernieuwd en in een nieuw jasje gestoken
DUBBELE (BUDDY-)DEMPER
Om deze brommer te beveiligen heb ik een mooi ‘level 10’ slotje gehaald. Het probleem was dat het slot een beetje zwaar was en ik pijn in mijn rug kreeg van het meezeulen van het slot.
Daar moest iets beters voor te verzinnen zijn!
Na enig brainstormen had ik hét idee van de eeuw. Een ‘buddy-demper’, het ziet er leuk uit en is ook nog praktisch.
Als je goed kijkt zie je dat het eindstuk van de onderste demper los kan. Ik heb er momenteel geen foto’s van, want 1 of andere junk heeft het eindstukje er af gesloopt en nu rijdt ik dus zonder die 2e demper.
KONINGINNEDAG AVONTUUR
Hier is een leuk verhaaltje voor het slapen gaan.
Koninginnedag is de leukste dag van het jaar voor een brommerrijder. Dat is het moment in het jaar dat je ongestraft de geluidsnormen mag overtreffen. Dit wordt ook wel Luilak genoemd.
Tot zo ver mijn geschiedenisles. Morgen krijgen jullie een update en zullen jullie te weten komen hoe het verder gaat met het Koninginnedag avontuur en wat voor een speciale verrassing ik voor de politie had.