Ik ben al een tijdje bezig met vespa'tjes, een schakel opvoeren is niet zo'n kunst maar een vespa hard te laten rijden wel
Aangezien de std vespa opvoershit eigenlijk niets voorsteld (op Simo 16pk en Sprocatti 25pk blok na) ben ik zelf maar wat gaan knutselen.
Ik gebruik een DR70evo cilinder, door deze cilinder is al een dremel heengegaan waardoor de binnendiameter van flens en uitlaatkanaal van 17 naar 23.5mm zijn gegaan (voor vespa is dat best al groot )
Ik ga geen dure MHR, Simo, of polini blokken kopen dus moest ik ergens op het blok een membraam kwijt, deze komt bovenop de cilinder .
Op het membraam wordt een 17mm carb aangesloten, en achterop het blok zit de "gewone" 13mm carburateur. Dit komt dus neer op een 21mm carburateur gecomineerd.
Vario is voor vespa beschikbaar, maar dit is eigenlijk maar onafstelbare prut, vandaar dat er een vario van een PGO scooter erop ga bouwen. Dit zorgt hopenlijk voor echte onvervalste auto-wheely's (met lichte vertanding)
Aangezien 125mm schijven echt niet op een std citta passen bouw ik mijn eigen achterbrug, dit wordt de 2de die ik bouw dus kan de kleine foutjes van de 1ste weg laten.
Citta moet 100% af zijn voor de www.vespa-ciao.nl meeting in Groningen volgend jaar, dit gaat neem ik aan wel lukken
|