UPDATE!! onderaan de pagina
heb al veel gekloot aan de senda, dit is nu de 3e set velgen die erin zit, en deze is toch wel definitief, komen hopelijk nog andere schijven op,
maar aangezien ik een tering hekel aan vastbeukende setup's begon te krijgen.... heb ik een rs 125 blokje aangeschaft
ga die er de komende weken goed in proberen te krijgen.
en als dat allemaal goed zit ga ik de kappen verder afmaken
zal binnenkort wel effe wat foto's ervan posten.
(foto's met de drd velgen erin op de laatste pagina van de foto's)
dinsdag m'n andere blokje opgehaald, bij deze wat foto's:
mijn tijdelijk vervoer, zodat ik niks hoef te overhaasten aan het aanpassen :
(is te koop trouwens, maar zit geen kenteken op, wel eerlijk)
met donorblok erbij, waarvan het koppelingsdeksel er los op zat:
standaard carbje:
standaard ciilindertje, met powervalve, weet nog niet wat ik daarmee ga doen, zat te denken hem mechanisch aan m'n stuur te maken, tip's/ ideeën zijn welkom:
cilinder op het blok:
is alweer oud, maar nooit gepost, m'n frame een kilotje aan ijzer lichter gemaakt (zodat de ktm kap er mooi op kon):
het overbodige ijzer:
na een avondje strippen:
20/11/2008
updateje, eigenlijk alweer oud, ben inmiddels alweer wat verder,
het zwakke punt bij senda:
wiel er verkeerd om in gezet, oh nee, was de bedoeling, ketting zit namelijk aan de verkeerde kant, kon het wiel gewoon flippen
had gehoopt dat het tussen het frame en het blokframe zou passen, maar helaas, het gevolg:
alweer een aardig eind op weg, moet nog verder gelast en verstevigd worden
heb het grootste gedeelte voor het achterste ophaningspunt nu gefixt, dat kan bijna gelast worden, zal binnenkort weer wat foto's ervan schieten
eerst heb ik er nog niet heel veel tijd voor, maar ga ervoor om hem er voor het eind van de kerstvakantie rijdend te hebben
03/12/2008
klein updateje:
eergister even mee verder gegaan, het begin voor m'n achterophanging, moet nog een heel stuk van die plaat af, en aan de andere kant van de plaat moeten nog beugels komen waarmee hij op m'n achterbrugas vast komt.
en alweer een tijdje geleden gekocht:
2 sets banden, 1 om de winter mee door te komen (de linker) en 1 om er na de winter op de zetten (de rechter)
tandwieletje binnen gekregen van pro-tuning, al even afgetekend, moet een stuk uit gedraaid worden:
tandwiel is nu bij een maat van me, die gaat kijken of hij hem goed uit kan draaien.
en heb het blok en uitlaat er effe voor de sier onder gehangen om te kijken hoe alles komt, maar m'n tank zal wel wat versmolten moeten worden, anders zal het niet gaan passen
updeet:
heb er deze vakantie heel wat tijd in gestopt, ben ook heel lang bezig geweest met m'n hok op te ruimen :lol:
maar we naderen toch wel de testrit nu, moet nog een klein beetje laswerk gedaan worden aan de voorste en bovenste ophaningspunten, maar dat valt wel mee, dan moet ik nog een stukje ketting hebben (had een rs125 ketting gekocht, maar kom 10 cm. te kort.)
maar m'n tandwiel is klaar, net erop gezet, zal er morge wat foto's van posten.
nieuwe kapjes
de achter ophaning
blokframe:
rest moet nog wat verstevigd worden.
--------------------
update 24/01
--------------------
al heel lang niks meer geupdate, wel erg druk mee gehad, heb inmiddels het blok erin zitten, voor de boven ophaning (aan de cilinder) moet nog wat laswerk gedaan worden voor een beugeltje, dit gaat waarschijnlijk maandag gebeuren.
heel lang met de versteviging van het frame bezig geweest, 2 platen van 5mm. langs de dikke buis gelast, en een driehoek tussen die buis en het frame, om de stevigheid terug te krijgen die door de knik is verloren gegaan:
dit is de boven ophanging, hier wordt een plaatje tegenaan geschroefd (achter die gaten ziten lange verbindingsmoeren) en ertussen wordt een buisje gelast die weer aan het blok zit, die moest zo moeilijk omdat hij afschroefbaar moest zijn, anders kan je het blok er niet uit krijgen :lol:
net om iets voor elf het blok voor het eerst kunnen starten
buren waren er iets minder blij mee, zonder demper, echt gruwelijk, komen volgende week wel filmpjes
net na het testen:
hier even de kapjes er voor de sier op gehangen:
alweer een tijdje in m'n bezit, twinair, moet eigenlijk nog wel iets van een box omheen gebouwd worden, anders wordt het geluid wat te verdacht :twisted:
met aansluit slang, hoeft bijna niks aangepast te worden om hem erop te krijgen
en als laatst, m'n nieuwe ketting, en uitgedraaide tandwiel:
16/03:
na een heel tijd weer een UPDATE!!!
niet zo heel veel tijd voor gehad, maar tussen door toch nog wel even er mee bezig gekund,
veel dingen gedaan die veel tijd kosten, en weinig resultaat opleveren, zoals kappen schuren en plamuren, voorkapje verbouwen tot booskijker, en ben nu bezig met een mal voor m'n tank:
maat van me gaat deze na maken van rvs, moet nog een klein stukje:
komt onder het zadel, want boven het blok is bijna geen ruimte :lol:
voorkapje: 3e laag glasvezel palmuur over het polyester heen, tussendoor veel weg schuren, zal na het schuren even een wat betere foto maken, want nu lijkt het nergens naar:
m'n oude kappen verzaagd voor nieuwe aansluitkapjes voor de ktm kap:
luchfilter aangesloten (moet de tank ook nog omheen gebouwd worden)
geschuurde kap:
nieuwe onderdeeltjes gekocht:
veertje+asje voor het tankkapje,
standaard bout,
ketting geleider,
en radiateur dicht voor m'n 2de radiateur, die een klein lekje heeft
Update 25/03/09
radiateur bevestigingen gemaakt, en radiateur slangen op maat gemaakt:
(beide radiateurs worden nog wel zwart gespoten)
radiateurs in serie geschakeld, voor optimale koeling
nieuwe kappen gekocht:
:P
ook voor m'n ciao:
dempertje:
voor het eerst gaat de orri rs 125 demper er wel op, maar wil deze er nog wel is op gaan maken, staat namelijk wel tering ruig
voor het aansluiten van de radiateurslangen:
buddy is nog niet binnen, dus foto's daarvan houden jullie tegoed.
Vrijdag ga ik waarschijnlijk de laatste blok ophaning laten lassen.
En ondertussen blijf ik bezig met het spuiten en bewerken van de kappen, daar komen ook nog wel is foto's van.
05/04
update!!!!
achterkap als eerste gespoten:
frampje ook, wat antraciet metallic:
voorkapje in één van de laatste lagen plamuur:
binnenkanten van de handkappen gespoten:
begonnen met het schakelsysteem (is inmiddels af)
kapjes die nu af zijn:
liefff voorkapje :twisted: :
voor de buitenkant van de handkappen moet ik nog een busje halen, had ik niet genoeg voor.
vandaag heeft hij weer gereden.
heb vandaag de uitlaat pas gemaakt, en het koelsysteem dicht gemaakt. en even op wezen knallen :twisted:
nu moeten alleen de kappen er nog op, maar heb volgende week toetsweek, waar ik voor moet gaan leren van m'n ouders....(vandaar dat ik nu ook achter m'n pc zit een update te typen ipv. aan m'n brommer aan het sleutelen ben) :lol:
----
11/04
weer een updateje:
kapjes erop:
(voorkapje zat hier nog niet vast)
brommertje is heel blij
(hier zit het voorkapje al wel vast, moet nog wat lager komen, maar dat komt nog wel)
de reden dat er nog geen bovenlangse uitlaat op zit:
door het licht lijkt het of de voorkappen helemaal scheel zitten
tijdelijk schakelsysteem, moet nog even wat kogelverbindingen halen (als ik erachter ben waar ik die kan krijgen)
met prachtige uitlaat eronder
achterspatbord moet nog iets omlaag
zo moet de achterlamp komen
en aangezien ik tentamen week heb moet ik verplicht op m'n kamer zitten (leren) dus heb ik maar wat werk mee naam m'n kamer genomen
----------
27/04
alweer een oude update, maar hier nog nooit gepost:
heel lief schakelpookje, zit op precies de goeie plaats, en schakelt heerlijk
m'n nieuwe bandjes erom laten zetten:
begonnen met het schuren voor het polijsten:
schaamrandjes
:
bling bling, je weet zeluf:
04/06
weer een updateje:
negatieve squish is the shit bitches
vorige eigenaar vond het leuk om 4mm. onder de cilinder weg te draaien, ik vond het iets minder leuk...
nieuwe bling bling:
nieuwe blokjes ervoor
snelle ventieldopjes (ja, ik weet het, moet polijsten)
nieuw accuutje, alleen nog even een startrelait kopen, en we hoeven niet meer aan te lopen 8)
nieuw achterbandje: :lol:
met het echte nieuwe achterbandje :wink: :
andere past jammer genoeg neeettt niet tussen m'n achterbrug
:lol:
10/07:
klein updateje:
de reden dat m'n zuiger op mysterieuze wijze naar de hell ging:
het hele catter en krukas zat onder de dikke olie waar allemaal bende in was gaan zitten, en wat weer los kwam door benzine/trillingen
hier is het catter al wat schoon gemaakt:
krukaslagertjes+ alle keerringen:
de versnellingsbak lagers kwamen later, die hadden ze niet op voorraad, dus die via internet besteld
ben nog wat foto's pleite van hoe het catter eruit zag nadat ik ermee bezig ben geweest
inmiddels rijdt de senda alweer een paar honderd km
---------------------------------------------
De Senda is alweer meer dan een jaar weg, maar kwam erachter dat dat hier nog niet stond, dus maar even een einde aan het poject breien:
De senda is op het laatst weer in de soep gedraaid, en ivm. auto rbw/ geldtekort besloten hem niet meer op te lappen.
toen is hij zo de deur uit gegaan:
De schade:
niet te definiëren stukjes staal in de zuiger...
De Senda is vervolgens naar Nick gegaan, die heeft hem weer aan de gang gekregen, daarna doorverkocht, en deze eigenaar heeft hem uit elkaar gehaald en in onderdelen verkocht