Ben bezig met het opknappen van een Honda MB. Ik pak het meteen goed aan. De hele MB uit elkaar getrokken en onderdeel voor onderdeel opgeknapt en gereviceerd. De basis van mijn project is het MB frame met waarop een 80 cc watergekoeld MBX blok wordt geplaatst.
Zo was de MB voor de grote beurt. Niet echt een raar ding maar niet netjes afgewerkt. Hier de Mb bijna helemaal kaal. Uiteindelijk had ik het frame los over. Alle onderdelen kaal gemaakt en opnieuw gespoten en gereviseerd. Om er toch een beetje een uniek project van te maken heb ik deze MBX gekocht als donor. De voorvork met dubbele remzuiger, het watergekoelde 80cc blok, kabelboom en de cockpit ga ik gebruiken op de MB. Hier al wat resultaat zichtbaar van een hoop uren werk. Diverse motorsteunen aangepast om het blok goed stevig te kunnen plaatsen. Ook de proma uitlaat moeten doorzagen en verlengen om een goede hoek te kunnen maken om de blokbeugels heen. De achterbrug komt als het goed is van een NSR. Deze was al gemonteerd door de vorige eigenaar. Alleen het laswerk om de monoshok te monteren zag er niet fraai uit. Ik heb nieuwe steunen gemaakt voor de brugzijde met als voordeel dat de achterkant nu iets minder hoog is. Dit tesamen met de 1,5 cm langere voorvork van de MBX staat de MB nu wat rechterop. Dit rijdt ook wat comfortabeler. Het schiet nu lekker op Hij staat weer op twee wielen. De gehele kabelboom met toebehoren van de MBX geplaatst op de MB Vandaag de tank gestraalt. Er zaten 6 lagen verf op. (Roy nog bedankt voor je grit). Nu gereedmaken voor het spuiten. Strak plamuren,schuren en gronden. Het einde komt nu echt in zicht. Als het ff meezit kunnen we deze zomer nog rondtoeren.
Hij is af !!!!!!!!!
|