Hallo brommerforumers.
Jullie herrineren je waarschijnlijk de "suzukiracer" nog?
Dit is het nieuwe topic+project ervan.
De bedoeling is om er een uniek sprinter van te maken.
Waar natuurlijk motorisch veel bij komt kijken, en natuurlijk zo veel mogelijk originele spullen te gebruiken.
Ook het uiterlijk laten we niet links liggen!
Eerst beginnen we met de upgrades aan het motorblok.
1.motorblok
Het motorblok was er slecht aan toe, het blok lekte olie en de lagers waren versleten.
Dus het eerste werk was het blok splitsen. Dit deden we met de speciale cartertrekker die door men broer gemaakt was.
De gebruikte ontsteking is afkomstig van een suzuki zr50SLK.
Het vliegwiel werd van 1025g naar 780g verlicht.
De lichtspoel is ervan verwijdert.
Nu was de cilinder aan de beurt.
We gebruikten een aluminium cilinder met een gietijzeren buis erin (suzuki zr50)=> een tamme cilinder met smalle uitlaatpoort. Hier ging men broertje iets mee doen...
De bedoeling is om hem zo extreem mogelijk te tunen.
Hij is uitgedraait op 47mm en er steekt een airsal zuigertje in.
De cilinder is helemaal getund.
We hanteerden een compressieverhouding van 14:1
De uitlaatpoort is op een timing van 200° gebracht.
Deze is ook al verbreed en er zijn fluiters ingebracht.
De spoelpoorten op een timing van 135°
De cilinder kop is uitgedraait en voorzien van nieuwe verbrandingskamer.
De cilinder is afgedraait en gevlakt.
Op deze cilinder is een spruitstuk gemaakt dat de dellortho 21mm met de cilinder verbind. Hier is een K&N luchtfilter op gemonteerd.
2.frame
-De voorvering werd tot het maximum verlaagd.
Het veersysteem is er uit gehaald
-Centrale buis vervangen door 2 buigende buisjes.
Dit werd gedaan om de aansluiting van de open air filter de vergemakkelijken.
-plaatsing schijfrem op achterwiel.
Aangezien dat het achterwiel afgeremd werd door een trommelrem vonden wij dat dit systeem vervangen moest worden door een schijfremsysteem.
We draaiden een adapter die in het huis van de trommelrem past.
Op de brommer is een zelfgemaakt inox stuur gemonteerd.
Er zijn zelf inox steuntjes op gemaakt, met rempomp op en speciaal schakelsysteem
3.optical
Om dat het een racer wordt, wordt er een race zitje gemaakt.
De originele tank wordt gebruikt.
Deze is al reeds in de grondlaag.
De brommer is vanvoor en vanachter niet verend.
vanvoor is de brommer 5cm verlaagd, dit werd verkregen door de poten in te korten.
Met dank aan:
-Brecht Peeters die me steeds helpt met alles wat motorisch en uiterlijk te maken heeft
|