Hallo mensen,
Ik rij in het dagelijkse leven rond op een Honda MB, dit ding heb ik helemaal opgeknapt, zoals ze nieuw uit de fabriek komen.
Ding rijdt hartstikke leuk, en erg fijn!
Mja, dat even terzijde, ik ben vorig jaar naar de brommersprints in Jubbega geweest. en ik vond dit zo leuk, dat ik volgend jaar ook mee wil doen!
Dus ja, dan denk je welke brommer gaan we gebruiken? Ik had 2 keuzes gemaakt, of een MT of een MB.
Ik ben maar voor de MT gegaan, omdat die een "normalere" tank hebben.
Ik had nog genoeg onderdelen voor MT en MB liggen, dus ik heb geen foto van "hoe ik mijn MT kocht"
De MB voorvork, met het 17" aluminium wiel, die om een ori MT naaf gespaakt zit.:
de clip-ons zie je hier ook.
De complete brommer hoe hij er op dit moment bij staat:
er zit een MBX brug in, aangepast voor twin-schok.
De voorlopige setup:
70cc Polini getuned, met kop die in de cil valt
24mm Mikuni
Zelfbouw uitlaat
Malossie VL5 membraan
HPI 2006
carters getuned
Malossie E13 filter
4plaats koppeling, met ori Honda versterkte veertjes (die blauwe)
Alle onzin die ik toch niet nodig heb word eruit gehaald, zoals: Balansas, kickstart, oliepomp, toerenteller aandrijving.
de rijwielsetup:
voorvelg: blankgeanodiseerd aluminium 17 x 1.4 DID
achtervelg: blankgeanodiseerd aluminum 18 x 1.85 Takasago
tank: ori MT
achterbrug: Honda MBX80, aangepast voor twinshock
voorvork: MB met MT kroonplaat en universele clipons
zadel: homemade RVS plaat
voetsteunen: Kawasaki GPX600 en een eind naar achtergezet
Ik ben op dit moment bezig met het spaken van mijn 18” aluminium velg om mijn ori MT naaf.
zo van het weekeinde weer even aan mijn achterwiel het beunen geweest.
naaf is nu gespoten, en de velg is netjes gepoest!
maar nu moesten er nog spaken komen. en hoe kom je er achter welke je nodig hebt?
ik heb is wat na zitten denken, en ik heb mijn velg nagetekent in autocad. dit is erg goed gelukt! ik weet nu ongeveer de exacte maat van mijn spaken.
voor de oplettenden, er zitten idd maar 18 spaken in. maar dit is maar 1 kant van het wiel. als ik beide kanten zou tekenen, werd het veels te druk en ontduidelijk.
update:
oke, vandaag mijn wieletje volledig ingespaakt.
is wel goed gelukt, al zeg ik het zelf.
ori MT naaf.
verzonken spaken 3.5mm dik.
takasago 18 x 1.85 geanodiseerd aluminium.
update:
zo ik ben van het weekeinde weer even aan het beunen geweest, ik zou mijn beide voetsteunen voormekaar maken, maar het bleek meer werk dan ik had gedacht.
ik heb dus maar een kant klaar gekregen
foto's zeggen meer als duizend woorden!
ze komen van een Kawa GPX600.
de schokdempers worden uiteraart nog vervangen :')
update:
zo, ik ben de laatste dagen best fanatiek bezig met de MT
hij zit zoals je ziet al gedeeltelijk inelkaar.
het achter wiel ligt bij de motorboer voor een achterband. van de week krijg ik die weer terug.
gister ben ik met een maat van mij even bezig geweest met een zitje. fotos :
en ik heb het blok ook al gedeeltelijk in elkaar zitten, en gespoten
update:
zo dit weekeind weer even aan het beunen geweest, achterwiel er definitief in gezet, en het blok inelkaar gezet en er definitief ondergehangen.
opzich schiet het ook al best op...
ik ben van plan hem volgent weekeinde hem voor de eerste keer te starten
update
vandaag heb ik hem voor het eerst gestart!
hij wou lekker trekken, maar ik heb nog ff rustig aan gedaan omdat hij net nieuw was.
maar toch mocht het rustige aan doen niet baten, aan het einde van een dag afstelllen en testen is hij helaas vastgelopen.
beetje jammer, mja ik denk dat ik er binnenkort maar een nieuwe wand in laat zetten.
hier nog wel ff een filmpie toen hij nog wel liep:
[url]http://s117.photobucket.com/albums/o59/driver004/?action=view¤t=SV_A0034.flv[/url]
hij schakelde hier nog niet helemaal goed, dat hoor je waarschijnlijk ook wel.
update
jammer jubbega dus niet gehaald vanwege die overleden Polini cilinder.
nog ff met een zeta getest, die viel wat af enzo.
zo stond hij op de brommersprint in de schuur:
dit jaar maar weer even een poging doen:
wajo gekken, vanavond hem even voor het eerst gestard
hij liep best!
stond nog een klein beetje te rijk, dus begon boven in nog een beetje te stotteren. opzich wel mooi, want ik moet nog een beetje rustig aan doen met de cilinder omdat die nieuw is.
fillempje:
http://www.youtube.com/watch?v=sznjXi2oaDM
cilinderkop ophangpunt:
opmaat, hier nog zonder dempert:
wel even:
demper:
ketting randje:
Ik sta altijd open voor tips en commentaar.