Na al een tijdje met het idee rond te hebben gelopen ben ik begonnen met het verzamelen van de eerste onderdelen om een turbobike te gaan bouwen.
Dit wordt waarschijnlijk het slachtoffer:
Een CBR600F uit 1988.
Het belangrijkste ingrediƫnt: een turbo
Wel een redelijk afgeragd ding, maar eerst maar is beginnen met klooien, dan later misschien nog is vervangen door een strakkere.
Voor de benzinetoevoer heb ik een injectie van een gpz750 turbo op de kop weten te tikken:
De grootste uitdaging waar ik nu mee zit is het aansturen van de injectie, hier heb ik niet veel verstand van, dus graag veeel tips en ervaringen.
Ik zat namelijk te denken aan een universele ecu van een auto (microsquirt/megasquirt/motec etc.)
Of een powercommander, maar betwijfel hoe goed dit werkt in combinatie met een turbo...
En voor het afstellen zou het het mooiste zijn om een zelf corrigerend systeem ervan te kunnen maken met een wideband lambda, maar over of- en hoe dit te realiseren is heb ik nog niet veel over kunnen vinden
Alle info/ goedkope onderdelen zijn welkom |