Update 17-11: Eigenaar wil de brommer verkopen.
De eigenaar van een Suzuki ZR50 heeft aan mij gevraagd of ik zijn brommer op kan knappen, om hem op een kenteken te kunnen laten zetten. Aangezien ik deze brommer van binnen en buiten ken, en het mijn favoriete model is, heb ik de klus met plezier aangenomen.
De brommer is in redelijke staat. Tank en kapjes zijn nog wel strak, maar het voorspatbord is doorgerot en de rest van het chroom kan ook wel een poetsbeurt gebruiken.
Er komen een aantal nieuwe spullen op:
- Ketting en tandwielen,
- Cilinder, zuiger en kop.
Verder worden dingen die beschadigd zijn vervangen, de brommer heeft denk ik een keer een ongelukje gehad.
Er zou een nieuwe accu in zitten, maar de verlichting zou nog niet fel genoeg branden. Hopelijk lost dat op als ik de accu een paar daagjes aan de druppellader doe.
Het is een Nederlandse Suzuki ZR50SLP (pedalen). Tot '86 waren pedalen op brommers in Nederland verplicht. Echter ontbreekt bij deze brommer het hele trapmechanisme. Dit hoeft er van de eigenaar ook niet op, dus laten we het zo.
Gedaan:
[x] Nieuwe ketting
[x] Nieuwe tandwielen
[x] Nieuwe demperwol
[x] Nieuwe tapeindes
[x] Nieuwe cilinder, zuiger en kop
[x] Nieuw voorspatbord
[x] Nieuw vliegwieldeksel
[x] Nieuwe koppelingskabel
[x] Nieuw contact en buddyslot, oude was defect
[x] Nieuw achterspatbord
[x] Dekselrubbertjes geplaatst
[x] Nieuwe knipperlichtglaasjes
[x] Origineel achterlicht
[x] Voetsteunen laten lassen
[x] Klein grut laten poedercoaten
[x] Nieuwe remblokjes achterwiel
[x] Valbeugel en windschermpje erop
[x] Claxon erop
[x] Elektra in orde maken
Poetsen:
[x] Uitlaat
[x] Kettingkast
[x] Tank
[x] Zijkapjes
[x] Velgen
[x] Frame