Hierbij maar eventjes mijn projectje vermelden wat ik de afgelopen 2 weken gebouwt heb.
De basis was al prima en lekker fris.
Heb het frame op alleen de zichtpunten laten bijwerken.
Ook de achterbrug origineel mat laten spuiten,zo deed Honda dit ook.
Kappen,Tank en Zadel zijn nieuw uit de Honda verpakking.
Uitlaat en blok zijn in 2K lak gespoten.
Set-Up: MTX R2 cilinder,deze zijn ietsje sneller dan de gewone en hebben wat meer koppel.Uit het koppel heb ik de snelheid gehaald om niet teveel hoeven te veranderen.
Daarachter een KEIHIN 21 MM van ook een R2.Dit speciaal gedaan voor de verticale benzineslang aansluiting.Oogt mooi origineel zo.
Verder een Engelse CDI van een MBX 80 voor ietsje meer toeren.
MPS geprobeerd maar dat maakt met de engelse geen verschil.
Voordeel van de Engelse is dat hij niet piekerig loopt en gewoon net zoals origineel doorloopt in toeren zonder in het rood te komen.
Blok is vernieuwd binnenin:PROX krukas,lagers /keringen ...eigenlijk alles is vernieuwd.
Heb de originele koppeking gebruikt,metalen met de bekende 2 ogen.
Weet dat er veel zijn die ey-catcher willen bouwen met fluorkleuren en veel bling bling.
Ik hou daarintegen van origineel....
Ieder zijn smaak,ik denk dat de MTX er wel mag zijn.Topsnelheid trouwens nog niet gereden,schat het rond de 100 tot 110KM/H in maximaal.Wat voor een originele 80cc met dito uitlaat goed is naar mijn mening.MTXjes lopen meestal toch al wat rustiger dan b.v de MBX en dit vind ikzelf een goed resultaat.Tandwielverhouding alleen 16 voorop gelegt.
Hoop jullie hiermee voldoende info gegeven te hebben.En ik ga proberen alle foto's te laden....!! |