Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Rieju mrx pro TP 80 roze top

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1215 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Beschrijving project
Na lang zoeken op het internet had ik toch de brommer gevonden. de rieju mrx ik had het helemaal in me hoofd deze werd het. hij stond wel 200 km rijden hier vandaan ergens in duitseland er lag ook een top performance 80cc roze top op, gekocht voor een prikkie met een paar extra onderdelen:
am6 blok, Rieju rr crossvelgen 18 en 21 inch, Rieju rr uitlaat Bak met onderdelen. een goede koop dus ondertussen wat van verkocht,

er moest nog wel het een en andere gebeuren. er was wat beginnend roest aan de achterkant bij het frame en aan de achterbrug. aangezien ik toen mooi de tijd had om mijn brommer op te knappen (3maanden) voordat ik me rijbewijs uit eindelijk had.

hij stond niet op kenteken, gelukkig had ik europese goedkeurings papieren en hoefte ik niet in nederland voor een complete controle bij rdw te zijn. alleen verlichting check. bouwjaar, framenummer, en nog wat kleine dingen. gelukkig geen test voor vermogen.

wat er toen aan gebeurd is:
- Frame + achterbrug overgespoten.
- nieuw achterlicht
- nieuwe achterband
- nieuwe voorband
- nieuwe ketting en tandwielen
- nieuw vliegwielkapje
- nieuw tandwielkapje
- nieuwe kickstarter veer
- 9mm prop waar die nog 70km/h mee liep. was voor de keuring.
- remklauw achter nippel * afgedraait wou niet goed afdichten* nu wel!
- malossi drukveren
- doppler er1 krukas
- nieuwe lagers
- nieuwe keeringen
- nieuwe bougie
- nieuwe bougie kabel
- nieuwe bougie dop
- Race Membraam 4 kleps
- Spruitstuk uitgevijlt naar 21mm

- nog wel wat, ik zou nog wel wat vergeten zijn

hier wat foto's van de bromfiets:











Uit eindelijk werd de setup:

TP 80cc roze top 49.5mm
Yasuni cross hm
Doppler er1
Vervangings membraan
NGK BR9ES bougie
Malossi drukveren
Spruistuk vergroot en vernauwing verwijderd. ca 21mm.
19mm Dell orto Black edition

[IMG]http://img850.imageshack.us/img850/2663/img0216.jpg/IMG]






[IMG]http://img803.imageshack.us/img803/9149/08042011110.jpg][/IMG]


Hiermee heb ik erg veel plezier gehad. maar er moest toen wel wat snellers komen.
veel van de setup was verkocht zoals: Cilinder - Uiltaat - Malossi veren.

Ben toen begonnen aan een TPR 86cc Cilinderkit

setup:
TPR 86cc cilinderset + krukas
TPR 44m slag krukas
Keihin 28mm ronschuif carburateur sproeier 127 in die richting
HPI binnenrotor ontsteking 3.2mm voorontsteking.
Technigas e-nox uitlaat (was door jos geadviseerd voor koppel) jammer dat ik dit had gekocht.
50mm Twin Air filter.
4 Plaats koppeling met Malossi Koppelingsveren.


Met 5 hechtingen in me voet toch nog, wezen sleutelen. (glas in mijn voet na het uitgaan)








Toen wat problemen gehad met de cilinder, uit eindelijk na alles afgehandeld te hebben, met de leverancier, was het een fabrieksfout van de zuigerveer. wat als gevolg had:

[IMG]http://img11.imageshack.us/img11/9830/img0627u.jpg[IMG]


Zuiger slotje was ook naar de juiste kant gemonteerd (inlaatkant) niet dat jullie denken dat de zuiger verkeerd om erin heeft gezeten, (heeft een complete meeting/Toeren mee gereden)


Ook wat aanpassingen aan de luchtfilter box verricht.




Nog wat foto's van het toeren @ #achterhoek meeting 1
4e bromfiets.
[IMG]http://img683.imageshack.us/img683/8717/13965000185kjk6.jpg[/url] [IMG]





Aan het remmen + lekke voorpoten was dus dat ie best ging duiken voor.


en toen stond die zo in de schuur,


Achterkantje



Blokje werd toen weer verkocht aan een sprinter,


---- Ik had toen nog een 2e am6 blok. en heb daar toen de volgende setup van gemaakt:

Doppler 50cc ALU vlinderpoort
TG E-nox
19mm Dell Orto Black Edition
Standaard Ontsteking plu&play.
Standaard krukas
50mm TWIN AIR FILTER
twv 11-53

was super hoogtoerig.




Werd het na 1000km rijden toch een beetje zat, onderin liep die vrijwel kut. vergeleken met een 80cc, was het zat, dus een beetje gespaard.

Tussendoor ook nog een Voovork Revisie gedaan:






Maar er staat een nieuw projectje in de lijst.
is vanaf 2 januari 2012 begonnen,

Wat is er gebeurd:

Blok gedemonteerd
Alle Lagers eruit geperst

Onderdelen die binnen zijn en nog moeten worden gemonteerd, (3januari 2012)
[-] Doppler er1 krukas
[-] Vtw As Lager + Koppelings huis lager + Krukas Links lager en Rechts lager + naaldlagertjes
[-] Keerings Setje am6
[-] O-Ring koppelingskant krukas
[x] Balans As demonteren en eruit laten.
[-] Barikit 80cc met vlinderpoort in huis hebben
[-] jolly moto uitlaat ,mhr super moto uitlaat ,scr corse racing line 80cc uitlaat high end ,pro race uitlaat of anders word het een opmaat.
[-] Malossi drukveren monteren.


Dus heb weer wat leuks te doen.


Setup:
[-] Barikit 80cc met vlinderpoort
[x] Doppler er1 krukas
[-] Malossi vl16/15 what ever
[x] Malossi koppelingsveren
[-] 24mm Keihin (met aangepast flotterbak)



Foto's:









Word altijd met update's op pagina 1 geupdate.

Please stay positive !!!
Please stay positive !!!
Please stay positive !!!

Groeten Nick!

  Laatste updates
Er zijn nog geen updates geplaatst in dit project.
  Samenvatting
80% voltooid
5293 keer bekeken
Geplande tijd:
Niet opgegeven
1 topic aanwezig
1 onderdeel gebruikt
Kosten: €1160.00
Project geplaatst door
bladet
op 4-9-2010 21:21

  Voertuig
Rieju MRX
Kleur oranje
Bouwjaar 2005
Vermogen 20pk

  Planning
8-9-2010 Frame en achterbrug ...
17-1-2011 Nieuwe planning 2e a...
Volledige planning
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved