Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - NSR90 twin

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 902 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Beschrijving project
Hier een projectje van het "nieuwe" sprint blokje van mijn nsr.
in een apart project, om het overzichtelijk te houden

Eerst was het de bedoeling om met een yz85 cilinder te experimenteren, Wout en Sietse hiervoor nog bedankt voor het goede mee denken en meten van bepaalde onderdelen!
Maar als ik alles op een rijtje ga zetten kwa kosten en werk, is het ook een mogelijkheid om een 2 cilinder project te starten.

Vind ik persoonlijk iets mooier.
Al vanaf het zien van de abt 2 cilinder scooter ook een idee gehad voor de nsr, maar nooit verder over nagedacht/ meer aan de slag gegaan, aangezien ik het gekkenwerk vond.

Maargoed, nu wel een "start" gemaakt.
Over nagedacht hoe het aangepakt moest worden, een "tussen" carter frezen gaat lastig bij een schakelblok.
Plus dat wij daar geen mogelijkheid tot hebben.
Eerste bedoeling was dan ook om icm minibike cilinders te werken. (ivm de 40cc cilinders)

Maar nu op een "simpelere" manier gaan denken, waarom niet de carters gebruiken van honda met bij behorende cilinders.
Je moet het wiel niet opnieuw gaan uitvinden, als het praktisch voor je klaar ligt.

De carters worden dan op een yamaha OW48R blok manier bevestigd, alleen dan 2 cilinder ipv 4 cilinder.
Dit omdat ik het gedraaide randje aan de ontstekings kant (waar de keerring in zit) wil gaan gebruiken als uitgangspunt voor de uitlijning van de carters.

Hoe en wat, tekening ik van de week wel uit op papier.
Gaat met behulp van alu schijven worden die op het carter worden gelast.

Als cilinders worden 2 Athena 50cc nsr cilinders gebruikt.
Die niet geheel standaard blijven uiteraard.

Er worden krukassen gebruikt met een kortere slag dan de 41.4mm van de nsr50 om zo op 45cc per cilinder uit te komen.
Wat dan weer een totaal inhoud van 90cc moet opleveren.

Als ontsteking dacht ik eerst aan een HPI voor een 2 cilinder, maar deze zou dan naar de rechterkant van het blok moeten verhuizen, anders werd het carter te breed aan de linker kant.

Nu heb ik het idee om 2 cr80 ontstekingen te gebruiken , met een eigenbouw grondplaat om zo tot een 2 cilinder ontsteking op accu te komen.
(hierover wordt nog verder over nagedacht en uitgewerkt)

Verder komen er 2 26mm keihin carburateurs op van een cr80
CR80 versnellingsbakje (misschien worden hiervan de verhoudingen gewijzigd, als ik de juiste tandwielen kan vinden)

En dan 2x opmaat uitlaat, opmaat kopjes de bekende weg.

Dus wordt een vrijwel geheel op Honda gebaseerd blok, op de krukassen en misschien membranen na.

Nauw dit was in het kort het verhaaltje van het blokje.

Het doel is verlopig, om het rijdend te maken.

Als het rijd en naar behoren gaat werken , een doel om boven de 20 pk te komen.
(zou theoretisch goed mogelijk moeten zijn, maarja theorie is niet altijd praktijk)


Wat foto's van bij elkaar geraapte spullen om wat beeld bij het praatje toe te voegen.

De cilinder (zal wel al bekend zijn , hoe die eruit zien, maargoed)





NSR carter mishandelen





Carburateurs die gebruikt gaan worden:



Blok opstelling:



(cilinders komen alleen nog een heel stuk korter bij elkaar)

Hoe de uitlaten gaan lopen:



De linkse uitlaat komt dus weer naar de rechtse kant omdat deze anders te ver naar achteren komt.

Maargoed dit was het idee, enigste waar ik nog erg tegen op zie, is het synchroon afstellen van het hele zooitje.

Over 5 dagen heb ik weer loon, dan nog een setje nsr50 carters kopen en dan kan in principe de spullen worden gemeten en eventueel al worden gemaakt.

Dit is een langzaam lopend project, maar het is de bedoeling om Genemuiden 2011 de eerste sprint ermee te rijden

Verder brand maar los, als je vragen hebt of als je ziet dat ik fouten maak.

Dit wordt een project om technische kennis op te doen, niet om een pro-stock winnaar te maken.

  Laatste updates
10-11-2010 23:05 - keuze cilinderstand
De definitieve cilinderstand gekozen voor het blokje.
Het wordt nu een opstelling zoals een nsr250, tz250 v twin blokje.
Zo kan hij het smalste worden gemaakt en heb ik geen problemen met desaxatie....
Bekijk de volledige updates en planning voor dit project.
  Samenvatting
0% voltooid
11955 keer bekeken
Geplande tijd:
Niet opgegeven
1 topic aanwezig
0 onderdelen gebruikt
Kosten: €0.00
Project geplaatst door
kenny77
op 20-7-2010 23:50

  Planning
Volledige planning
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved