Achja, ik had zoiets van "maak ook eens een projectpagina aan" :king:
Bij deze dan, aangezien er toch al weinig schakelprojecten zijn. Laten we hopen dat ze een plaatsje heeft verdient :cheer:
Het 1ste Derbi Senda project van SX :P
Ik ga geen lulverhaal houden over mn oude scooter. Ik begin gewoon met deze.
Trouwens: aan het uiterlijk wordt vrijwel niks gedaan
Iets meer als jaartje geleden gekocht, van alles aan gehad/gedaan.
Zo begonnen:
Knipperlichten eraf:
Binnen beunen, buiten koud :coool:
Setup is ook nooit lang achter elkaar hetzelfde geweest :tong:
Je begint natuurlijk met de begrenzing uit de originele uitlaat te halen.
Daarna ook een Metrakit Thrower derop, die er bij zat.
Voor de teveel geld verkocht
90 euro ofzo in totaal.
En toen begon de zeik. :kiss:
Vastlopertje hier
Oude cilinder:
Nieuwe cilinder, DMP, ik had er nog nooit van gehoord
en 19mm D'O daar
en later yasuni r2 gehaald:
begrenzing 1 van 2 deruit slopen, vrijwel direct natuurlijk :tong:
Met DMP cilinder op de XSH bank geweest (waar je tenminste zelf mag schakelen
), let niet op sven :P
kwam een nette score van 9,6 pk ongecorrigeerd uit
met 19mm en yasuni r2
Hier was ik wel blij mee
Toen had ik echt zoiets van fuck er moet een 70cc komen als ik er niet meer mee naar school ga, dat moment is inmiddels al lang aangebroken
Status nu:
Hebo NG pakket:
De NG zelf
dat er tuningspotentie inzit weet ik ook wel
Kop en losse binnenkop
De zuiger
Yasuni r2:
Klote veerbestiging, daar lekt ie dus olie
Motorisch nu:
Hebo NG/Manston Replica
Yasuni R2
Rito pen 12
Dell'Ortho 19 mm
Membraan: Hebo
Primaire Vertanding: 13 tands
Secundaire Vertanding: 53 tands
Metrakit Pro Race lagers
Benzine: Euro 95 ongelood
Olie: Putoline RS 959 vol synthetisch/Castrol TTS
Mengverhouding: 1:25/1:30
Bougie: NGK BP9ES/BR9ES
Uiterlijk nu:
- Knipperlichten voor en achter weg
- Voor-zijkappen aan elke kant racegaas in de opening van de kap
- Waterpompreservoir zwart gemaakt
- LED achterlicht
- Kettingbeschermer achter eraf
- 'Gele stickers' zonder reclame
- Scootxtreme.nl sticker op de achterbrug links
- Kilometergedoe dus aanduiding snelheid + hoeveel km's weggehaald, was gaar
- Olietank weg
- NGK racing bougie kabel
- Kill switch stuur
- Pro Grip handvaten zwart
mijn mooie dashboard :hap:
16-08-2006 op de bank geweest bij EPC
11,8 pk gecorrigeerd, en 9.3 nm
Behalve met hebo membraan.
Deze score viel me dus ongelofelijk tegen.
Ik mocht helaas niet zelf schakelen, en te zien is dat er niet goed geschakeld is, piekjes bij het overschakelen.
Op meeting pep de 17de ga ik dus ook opnieuw banken bij XSH, hopelijk al met nieuwe inlaatspulletjes:
21 mm D'O Black Edition (besteld)
24 mm Hebo spruitstuk (ook besteld)
Verdere plannen: voornamelijk motorisch, uiterlijk let ik niet zo op, was vroeger wel anders :P
- Cilinder ophogen met Manston pakkingsetje
- Manston zuiger met 2 zuigerveren
- Heb hier ook hebo powerfilter liggen, alleen veelste groot :tand:
- van hittegraad 9 naar 10 bougie
- Yasuni R3 ipv R2
- hpi ooit eens
- cilinder bt max getuned
- grotere carb. en zooi
- nieuwe bandjes voor en achter
- nog betere cilinder :tand:
de veer die in de weg zit bij t filtertje :P
Verder tsja, de bedoeling was eigenlijk om er toch mee over de weg te kunnen rijden. Maar toch wil ik graag een snellere cilinder. Pata negra bijvoorbeeld :sunglass:
maarja daar komen we later op terug
Eerstvolgende update zal hopelijk zijn met de carb en spruitstuk
Nog wat oude filmpjes, binnenkort eens nieuwe maken
http://www.megaupload.com/?d=83AOWZV7
http://www.megaupload.com/?d=CSCASLXX
http://www.megaupload.com/?d=D91YDYFR
http://www.megaupload.com/?d=PA3PE09J
http://www.megaupload.com/?d=BUTDM0MP