Beste mensen.
Het verhaal begon begin 2009. De inschrijving van de Zwarte Cross 2009 was net geweest, en ik had een kaart van de wegrace klasse weten te bemachtigen. Nu moest er uiteraard een motor aangeschaft worden voor een zachte prijs. Uiteraard hoefde er geen kenteken op, hij moest alleen rijden.
Deze wegwerp motor stond redelijk in de buurt, gekocht voor 225 euro (met kenteken)
galerij:
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/5261
uiteraard moest hij toen omgebouwd worden om toch wat grip te hebben op de zwarte cross baan.
Ik kwam er achter dat origineel het achterwiel 15 inch is. In die maat zijn geen noppenbanden verkrijgbaar. Daarom had ik op motormarkt Hardenberg even een random achterwiel gekocht van 1 of andere honda. 18 inch. De as was ook behoorlijk dikker en daardoor moest de achterbrug opgeboord worden.
Omdat het achterwiel nu 18 inch is had ik geen ruimte meer om de ketting op te spannen. (anders liep de band aan) dus zodoende even een kettingspanner gemaakt van een paar oude krukas lagers uit een puch maxi
Hier op het rennerskwartier van de zwarte cross
Maat van mij deed mee op deze Honda
Sypie_honda
Dat feest is nu weer voorbij, dus nu kan er weer gesleuteld worden. Aangezien ik binnenkort (eindelijk) mijn motor praktijk examen heb moet de Virago nog flink omgebouwd worden wil hij weer de openbare weg op kunnen.
zo stond hij erbij tijdens de jaarwisseling:
Nu is het eind januari 2010. Nog ongeveer 40 dagen om de Virago toonbaar te maken, technisch geheel controleren, en een kentekenplaat kopen.
(weet iemand waar de Motor-Forum stickertjes te krijgen zijn?)
Momenteel zoek ik een uitlaat, 18'' buitenbandje voor,
tevens heb ik een andere achterbrug gekocht, want de vorige had ik verkracht door hem op te boren.
Hij staat er momenteel nu zo bij:
De rotte uitlaat
En wat losse onderdelen, zoals beide achterwielen, en de tank.
De bedoeling is om zo min mogelijk geld te investeren in deze wegwerp motor!!!
Reacties en tips zijn welkom 8-)