Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Opknap en keuren Puch Maxi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 864 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Beschrijving project
Puch Maxi S

De aankoop
Gekocht van een jongen in Zierikzee. Hij had hem nog in zn schuurtje staan. Dus ik ophalen dat ding. Hij reed wel goed, alleen was niet echt mooi en remmen deed ie ook niet.


Het Opknappen
Ik ff naar Rinky Toys en een paar nieuwe remmen gekocht, een geel plaatje en een kabelboom. Allemaal gemonteerd, alleen de kabelboom ging niet echt goed, ik kreeg het groot en klein licht niet van elkaar gescheiden...

Paar dagen later gefixt(vraag me niet hoe...)


Nieuw zadel gekocht bij RT en gemonteerd. Hij ziet er nu al een stuk beter uit.


Vanaf nu lag het project een beetje stil. Ik ging niet meer zo vaak langs bij RT, en ik had het druk met school.


Nu is het al een paar maanden later, en de grote vakantie is begonnen, ik heb weer meer tijd, en het eerste wat me dwars zat waren de wielen. Zelf een spuitkabine gemaakt (beun, twee bamboestokken met een vislijn ertussen) en de voorste velg gespoten in antraciet metallic. Mooi geworden en een paar dagen later de achterste velg gedaan, ook mooi geworden.


Even een week niets gedaan, en daarna met mn vader naar RT toe gegaan. Zijkappen, treeplank en voorspatbordsteun gekocht, want die oude wes helemaal verroest.
Allemaal gemonteerd en helemaal blingbling


Weer een week later en een schuifmaat en voelermaat gekocht bij de MM. Ontsteking afgesteld, alhoewel ik mn grondplaat niet kon afstellen omdat de schroeven die erin waren gedraaid van boter waren (als je begrijpt wat ik bedoel) Was dus behoorlijk kut, want hij stond iets te vroeg. Ff een keer mn vliegwiel eraf halen en harde schroeven erin doen


Ben vandaag weer ff naar RT geweest en heb kabelgoot, stickers en ori uitlaatje geleend. Hij loopt goed met de ori uitlaat en maakt een stuk minder lawaai. Hij trekt even snel, maar op hogere snelheden trekt ie een stuk minder, en de top ligt lager. Even mn kabelgootje aan moeten passen want het paste weer eens niet
De stickers zijn er mooi uit gekomen.


En nog een filmpje!


Hij word gekeurd in de herfstvakantie op donderdag.


Ben ff bezig geweest met de elektra want hij vonkt niet. Nieuwe bougie helpt niet en de ontsteking staat perfect. Ben momenteel een nieuwe bobine aan het monteren, hopen dat dat het oplost.
Maakte kortsluiting in het knopje tussen de uitzetknop en lichtknop en maakte dus constant contact met het frame


Ik ben ook uit over hoe ik hem ga opvoeren.
Heb wat research gedaan op internet en bij dealer en ga voor de DMP/K-Star/Airsal 70cc cilinder, zodat ik op lagere toerentallen hogere snelheden kan bereiken. Ik ga samen met de vervanging van de cilinder de lagers, oliekeeringen, krukas, zuiger en cilinderkop vervangen (totale blokrevisie dus).
Later ga ik miss. ook nog een andere uitlaat nemen in de richting van Homoet of Proma GP oid.


De keuring
Hij is gekeurd! Vandaag op donderdag 29 oktober 2009. Hij liep 43 op de roller en verder was alles prima. In de loop van de week krijg ik een kentekenbewijs thuisgestuurd en kan ik een kenteken laten maken.

Foto's staan in de gallery.


Kentekenplaat word op het moment gemaakt, ze konden er niet een ter plekke maken want ze hadden niet een aparte kentekenplaatperser voor brommerplaatjes.

Plaatje is gemaakt, foto's in de gallery
Heb meteen een kettingslot, demperwol en kentekenplaathouder gehaald bij Rinky Toys want dat werd onderhand ook wel eens handig
Nieuwe benzinekraan gekocht want de oude had geen reservestand meer.

Na de keuring

Loopt momenteel slecht en stottert erg veel. Word zo spoedig mogelijk gemaakt. Ik ga a.s. vrijdag waarschijnlijk het motorblok reviseren.

Spul gehaald voor revisie: Krukas, lagers, kerringen, koppelingspakking, tapeinden, blokbouten en blokolie.
70cc cilinders waren die ochtend uitverkocht dus die ga ik later halen in combinatie met 70cc kop, kop-,voet-,uitlaat-, en spruitstukpakking, berg sproeiers en koppelingstrekker.

De revisie
Het blok is al open en de inhoud is er al uit. Ligt nu echter even stil omdat ik geen poelietrekker en borgringtang heb... Dus ik zal de koppeling niet van het oude krukas kunnen strippen. Ook heb ik geprobeerd de lagers om het nieuwe krukas te doen maar het lag denk ik nog niet lang genoeg in de vriezer want dat ging niet erg makkelijk. Ook heb ik per ongeluk het lager en keerrin verkeerd om gedaan bij de linker helft van het krukas, maar dat is niet zo'n probleem als ik eenmaal een poelietrekker heb.

Na veel bloed, zweet en WD40 eindelijk de tapeindes los gekregen. Nu alleen nog borgringtang halen en dan kan ik alles afmaken.

Zo zit het blok nu alweer bijna in elkaar. Brogringtang heb ik en alles zit al in elkaar. Alleen nog de carterhelften goed schoonmaken voor de vloeibare pakking en ergens een momentsleutel vandaan toveren. We hebben er wel een maar die begint al bij 28 Newton, terwijl ik veel lager momenten nodig heb. Flink balen dus. Gelukkig zou ik nog steeds een cadeau krijgen voor mn verjaardag, en dan ga ik uiteraard een momentsleutel halen met kleinere momenten


Na de revisie
Tijdje geen update gedaan, niet aan gedacht. Hij is echter nu zo goed als klaar. Blokje ligt eronder en alles werkt naar behoren. Hij start goed en staat nu ook goed afgesteld.

Setup is nu dus:
70cc Airsal 45mm
Originele 15mm Bing carburateur
15mm spruitstuk
Biturbo uitlaat
Origineel luchtfilter
Hogedrukkop

Met twv 16-45 is dit goed voor zo'n 65km/h. Met een beetje geluk trekt ie door tot de 70.

Zo is hij nu, klaar dus!



Zie ook bandenletters.



Op school.

  Laatste updates
Er zijn nog geen updates geplaatst in dit project.
  Samenvatting
95% voltooid
24016 keer bekeken
Geplande tijd:
Niet opgegeven
2 topics aanwezig
28 onderdelen gebruikt
Kosten: €855.75
Project geplaatst door
Paul de Salmiakbal
op 2-8-2009 11:07

  Voertuig
Puch Maxi
Kleur blauw
Bouwjaar 1973
Vermogen 3pk

  Planning
Volledige planning
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved