Omdat het sachs blok wat er nu inzit echt niet vooruit wil, heb ik na lang twijfelen toch besloten om er een scootah blok in te lepelen.
Het zal natuurlijk geen standaard 50cc blok worden maar eentje met een "leuke" setup. (komt later nog)
dit is het blok wat er nu onderligt:
update: 24-5-09
Vrijdag was ik bij een blok gaan kijken, had die vent 's ochtends nog gebeld enzo en hij zei dat hij het blok klaar had liggen.
Toen we op het adres aankwamen bleek het een soort op-zichzelf-wonenden-maar-met-begeleiding-mongolen-huis te zijn, die mensen wisten nergens vanaf.
daarna die vent opgebeld dat we op het adres waren enzo en hij zou er gelijk aankomen..
Helaas hebben we die man nooit meer gezien en nam hij zijn telefoon ook niet meer op..
Vandaag bij het tweede blok gaan kijken en gelijk meegenomen.
Het blok is van een piaggio zip en is eronderuit gegaan omdat hij er een sprinter van had gemaakt.
Bij het blok zaten nog wat extra onderdelen als radiateur, twee cdi'tjes, extra cilinder, extra (sterkere) koppeling, extra cilinder en nog wat meuk..
verder is het blok gewoon standaard met alleen een rito krukas.
plaatje van het bruute blok:
moet nu nog even een kabelsplitter (ofzoiets) koelvloeistof- en olietankje zien te roggelen en dan kan het blok getest worden..
update: 27-5-09
vandaag onderdelen van josdijkman binnen
morgen hopelijk olie-en koelvloeistoftank ophalen..
update: 11-6-09
Vandaag carterkap binnen gekregen. Blok kon dus gestart worden.
helaas bleek hij niet te passen terwijl de verkoper dat toch had verzekerd
:
wat doe je dan??
je pakt een slijptol en flext hem door
toen bleek hij wel te passen, ik denk dat het een carterkap van een langer piaggio blok was ofzo
update 15-6-09
omdat het niet echt meezit met de elektronica besloot ik vandaag maar het blok door te slijpen.
nog heel
in tweeen
ook gelijk maar de achteras eruit gehaald,
hier de nieuwe koppeling vs de oude..
als iemand verstand heeft van elektronica, reageerd dan aub ff op m'n topic.....
update 22-7-09
Eindelijk weer een update!!!
er is een tijdje geen update meer geweest, maar heb nu alweer een paar weken vakantie en ben dus maar weer eens verder gegaan.
De assen liggen bij de draaier.
Ook heb ik inmiddels de ophangpunten klaar, ze moeten alleen nog vastgelast worden.
Als het goed is, kan er dus binnenkort proefgedraaid worden. maar ga eerst nog een paar weekjes op vakantie.
update: 22-8-09
vandaag heb ik de assen teruggekregen, hij heeft ze in elkaar geperst en ze zitten erg stevig. Ze zijn perfect. Voor de zekerheid moet er nog even een lasje tussen gelegd worden, maar dit vraag ik aan een vriend die ook de ophangpunten gaat lassen.
de asjes:
Weer een updateje
De laatste weken een beetje in de weer geweest met me arola. Ding loopt sinds vandaag lekker maar er moet nog een lagertje op de ingaande as van de versnellingsbak komen. Ik vertrouw het asje namelijk niet helemaal op de krachten van de v-snaar&vario.
Als alles goed gaat zal hij dit weekend dus rijdend zijn.
update:
Ding heeft het een weekje ongeveer gedaan. Ging er toen een keer mee naar school en dat vond ie niet zo leuk geloof ik.
Na zo'n 4 kilometer gereden te hebben begon er vanalles te ratelen en te tikken.
Op school aangekomen keek ik waar het vandaan kwam. Wat ik daar zag, daar werd ik niet echt vrolijk van
Kogellager om een as bestond alleen nog uit twee losse hulzen: alle kogeltjes waren eruit gelopen
En het lagerblok waar hij in zat was letterlijk in 10 stukken gebroken.
Hij rijd nu dus weeeeer niet
Nieuw lagerblokje moet gefreesd worden en nieuw lagertje besteld.
Owjah: tussendoor ook nog een paar ontplofte spanningsregelaars gehad:s bleek dat die dingen daar niet helemaal voor waren gemaakt.
Het zit dus allemaal weer lekker mee...(NOT)