had al eerder een project aangemaakt maar daar werd niet echt positief op gereageerd.
aangezien ik nu verder ben ik wil het graag nog een keer proberen.
de planning is:
-velgen en achterbrug van een rs extrema pas maken.
-vertanding richten(nu is ook het probleem dat het tandwiel dat op een extrema zit een dunner ketting heeft. hier zijn gefreesde voortandwielen te krijgen voor am6 blok met dezelfde dikte.)
-zelf stickers maken/ontwerpen (tribal of strepen)
-andere bandjes regelen.
motorisch ook nog wat plannen.
maar dat komt later, eerst het frame rollend maken.
het verhaaltje.
dit is de rieju waar het op komt.
de bedoeling is om het zo pas te maken dat de originele achterbrug er zonder problemen weer in kan.
de voorvelg:
hier moet nog een schijf voor komen, maar eerst moet ik de busjes laten draaien zodat deze spelingloos in de voorvork komt.
de bedoeling is om dezelfde as te gebruiken dus moeten er andere lagers komen en de bus in het wiel. deze moet ook nog gedraaid worden maar de lagers zijn er:
het achterwiel:
hier miste de boutjes van waarmee deze bevestigd word op de schijf. deze zijn besteld samen met de moer die op de as komt en heb ik als het goed is morgen.
hier een foto van de achterbrug, hij zit al in het frame(zonder speling). heb dus geen foto los omdat ik net pas wat foto's heb gemaakt.
een foto van het blok.
ook is het gelukt om het schommelsysteem van de rieju te behouden.
ook heb ik even mijn kroonstukken gespoten, zitten wel al wat beschadegingen op van het monteren van het stuur toen ik even een totaal plaatje wou hebben. daar zo een foto van.
hier de kroonstukken:
nog wat spulletjes gespoten:
en nog wat verse boutjes waar al het een en ander van gebruikt is voor de ophanging
:
en toen kwam het probleem dat er geen achteremklauw was. toevallig had dijkman deze nog 2ehands liggen.
meteen maar even gedemonteerd.
heeft wel een revisie setje nodig, deze binnenkort bestellen.
tot nu toe kan ik dus niet meer verder omdat ik al een tijdje wacht op busjes, konischi boutjes voor het achterwiel en de moer voor op de as.
morgen krijg ik het meeste spul binnen dus dan meer foto's.
hier hangt het dus stil:
hier nog een foto van het totaal plaatje (alles ligt er los op, lijkt ook nog kaal).
**verotte update**
heb me onderdelen nog steeds niet binnen. nu hopen dat ze zo gauw mogelijk komen want begin het nu wel beetje zat te worden.
verder zit het weer ook niet echt mee. dus hoop morgen fatsoenlijk foto's te kunnen maken.
**update**
eindelijk de onderdelen binnen, maar ben weer op een ander probleem gestuit..
lagers van achteras zitten muurvast. dus moeten ook anderen voor komen...
hier een foto van de onderdeeltjes:
verder ook maar even mijn kabelboom uit de kast gehaald.
dat was deze bos...
en dat is dit bosje geworden
:
morgen waarschijnlijk nog wat spulletjes halen. wil ook me remklauwen gaan spuiten en me remschijf.
**update**
er wis weer een poos voorbij gegaan, maar genoeg gebeurt.
eerst maar is wat aandacht besteed aan mijn uitlaat. kon hij wel gebruiken
dit is het geworden:
toen het een en ander gekocht.
43 tands
kapje wil niet fijn er op omdat het tandwiel is omgedraaid. dus moet nog een ring hebben.
ook even aan de veiligheid gedacht
toen maar even wat in elkaar gezet.
ook even geinformeerd bij de plaatselijke drukkerij. wil namelijk zelf stickers gaan maken en daar kan ik ze dan laten afdrukken.
vanmiddag wil ik het grootste gedeelte van de brommer in elkaar gaan zetten, dus vanavond weer een update.
**update**
vanmiddag een hoop gedaan,
eerst maar even de killswitch gemonteerd en aangesloten.
toen de tank en de uitlaat erop gezet om te kijken of hij nog wou lopen.
hij heeft dus bijna een maand niet gelopen. 3 keer trappen zonder choke en hij liep
dit is nu de setup:
-gilardoni 2 met vergrote uitlaat poort.
-12mm dellhorto
-top racing krukas
-power1racing schuimfilter
-originele koppeling
toen maar even de kappen erop gezet
met dit als resultaat:
toen samen de brommer van me maat die mij de hele middag geholpen heeft een kleine fotosessie gemaakt:
tot zo ver gekomen vandaag.
morgen ben ik nog lekker een dagje vrij dus wil dan de ketting monteren en een revisatie setje voor mijn achter remklauw halen en die in elkaar zetten.
na dit gedaan te hebben hoop ik toch een stukje te kunnen rijden
.
wat moet er nu nog allemaal gedaan of gekocht worden?
te doen:
-ketting monteren en spannen
-achter remklauw in elkaar zetten en ontluchten.
-het een en ander spuiten (rem spul, achterveer)
-voor remklauw monteren.
nog gekocht te worden:
-koso toeren/temp meter
-wielbies breed wit
-rem adapter voor de remklauw voor
-setje banden
-remschijf voor
waarschijnlijk mist er nog het een en ander, maar daar kan ik dan zo niet opkomen.
tot de volgende update
**Update, en voorlopig even de laatste**
Afgelopen week maar even ketting rubbers op achterbrug gemaakt, en ketting erom gelegd.
maar toen was het probleem er nog dat er geen rem was. revisatie setje opgehaald en nieuwe remblokken. rem erop gezet en ontlucht. en stuk gereden. meteen bij het eerste kruispunt een mbtje tegen gekomen.
dus dacht ga er achteraan
ik trok sneller op, maar bleef hangen in de laatste versnelling. (dacht ik) bleek het de 5 te zijnXD dus veels te zwaar vertand. heb tot nu toe nog maar 70 gehaald op stukje weg voor ons huis. (autoteller)
maar heb nog wel wat tandwielen om te proberen.
toen even snel een tijdelijke standaard gebeunt
nu is het wachten op me rem adapter. kan nog wel even gaan duren, heb namelijk nog geen adresje gevonden...
maar dat komt vast wel goed!
tot de volgende update.
**update**
eindelijk weer een update,
vond dat mijn blokje toch wel een raar geluid maakte....
dus even naar de winkel geweest en kwam met wat spulletjes terug:
-stage 6 schuimfilter
-setje krukas lagers en keeringen
-4 bussen remmenreiniger
-kettingspray
-blokpakkingset
-Schakelwals ERGAL TP AM6(fijner schakelen)
-Tandwiel 6e Versn. TP AM6(langere 6e versnelling)
En net toen ik wou beginnen hoorde ik een auto
dus moest eerst even pizza eten(H)
toen maar blokje gestript (geen foto's van)
en weer in elkaar gezet
heb me cilinder zelf gestraald en cilinderkop beetje gepoetst
cilinder lijkt op de foto niet mooi, maar is wel zo!
toen blokje eronder gedrukt en startklaar gemaakt. liep meteen goed, morgen afstellen en de kappen erop.
hier ook even mijn setup:
-gilardoni 2 tuned
-12mm dellhorto
-top-racing krukas
-stage 6 schuimfilter
-Schakelwals ERGAL TP AM6
-Tandwiel 6e Versn. TP AM6
-gianelli enduro carbon
goed voor een goede 90 km per uur.
tot volgende update!
mensen, ben met het project gestopt.
sm beviel mij toch niet helemaal.
overigens zijn de velgen en remmerij te koop.
achtertandwiel etc.
mocht je dus wat nodig hebben, laat maar even weten.
en wat ik nu met mijn rieju ga doen, dat is nog even af wachten.