mn bmw verbouwen
duurt al 2.5 jaar
4 motorblokken versleten
sommige met een grote knal
vele circuit daagjes al gehad
nu moet ie nog sneller gaan en dus moet er een turbo op!
olie koeler aangeschaft om straks de olie goed af te laten koelen ivm de hitte van de turbo
een uitlaatspruitstuk waar de turbo op gemonteerd gaat worden
dan natuurlijk een nieuw turbo'tje
fabrieks garantie tot 1.75 bar turbo druk.
uitlaatkant
inlaatkant
zijkant
en dan om de turbodruk weg te laten uit het inlaatspruitstuk bij bijvoorbeeld overschakelen een blowoff ventiel van forge motorsport
en dan moeten er nog een paar dingen aan de auto zelf aangepast worden.
er zaten eerst dubbele koplampen in, maar heb er enkele ingezet zodat ik meer ruimte kreeg in het front.
daarbij moest de accu ook verhuizen naar de kofferbak.
zodat de intercooler pijpen het front in kunnen lopen.
zoals het eerst was
en nu met ruimte
tijdelijke pijp met luchtfilter, dan zie je het idee.
accu in het koffer
12-11-09
front leeggeschroeft
oliekoeler gemonteerd
daarom had ik plek nodig
nieuwe ventilator gekocht, deze past wel want is dunner
onderdelen voor de retour olie leiding van de turbo
13-11-09
leiding spulletjes gehaald
2 schroefbussen
vacuumslang
1 lasbus voor de retour leiding
1 lasbus voor de olietemperatuur sensor
leiding inelkaar gezet
intercoolah
metertjes