ik heb sinds kort een derbi in bezit.
ik kocht de derbi met slecht lopende motor, dit kwam doordat de vorige eigenaar er geen verstand van had en er een veelte grote sproeier in had zitten en de boegie kapot was, dus naa een uurtje sleutellen liep hij al een stuk beter.
er zit een athena op omdat bij de originele zuiger een stukje af was gebroken wat de cilider wand flink had beschadigt.
ook zit er een nieuw koppelingshuis in omdat de andere aan stuk af was gebroken.
dit heeft de vorige eigenaar laten doen door een bedrijf waar ze dus gewoon ยค40 t uur vragen, dan had ik allang het brommerforum raadgepleegt en het zelf gemaakt, maarjah.
hier alvast wat fotos.
krom stuur, en de naden van het zadel lekken waardoor ik altijd een natte kont krijg als ik erop rijd.
en niet zo'n beetje
blokje met athena en originele 14mm carb en onbekende uitlaat
tnt voorspatbordje
velgen moeten nodig gepoetst/gepolijst worden.
dit is het eerste wat ik deed nadat de brommer goed liep.
spreekt voorzich, klepje voor de lucht inlaat.
of gewoon de originele.
ben alvast begonnen de kappen te ontstickeren en te schuren .straks zet ik nog wat plamuur op de diepste krassenen dan grondverf dr'op.
1e laagje voor de hechting
naa 4 dunne laagjes.
hij maakte iets meer geluid als normaal dus wat kom je tegen(een rotte demper)
photo shop van hoe ik de kappen eventueel spuit.
zij kappen gespoten
mn gaskabel was van de week geknapt en mn gashendel was van binnen ook helemaal uitgeleuterd dus had ik profisorisch iets gemaakt ,maar dat was niks waard dus nu meteen een snelgas setje drop.
rijd verbazend goed k schakel nu eens zo snel over als voorheen.
kleine update!!!
onderdelen bromfietsshop.nl binnen.
heb er wel ruim anderhalve week op moeten wachten omdat er een origineel derbi onderdeel bij zat.
-radiateur grid
-handkappen setje
-gaskabel
-atw 71 tands
-remblokken set ajp
-ketting 420 140 schakels in het rood
-athena stickersetje
handkappen setje
n rooie ketting:P
nieuwe ketting + tandwiel
handkappen
ik wilde nog een tijdje rond rijden op mn derbi als hij was maar ik heb 2 dagen terug ruim een uur naar huis moeten lopen omdat hij niet aan sloeg, bougie kapot ,andere erin ,en die ging ook na 2 keer pruttellen kapot ,dus er zal wel wat meer aan de hand zijn.
daarom rijd ik er niet meer op tot dat hij technisch 100% is.
begonnen met slopen.
benzine en andre vloeistoffen eruit(ging niet helemaal goed, als je ziet)
huh?!, wat hebben ze toch met het luchtfilter gedaan (het lijkt wel of ze een twinair schuimfilter kapot hebben gesneden en erin gekit hebben).
k heb een vermoeden dat dit de verkeerde cdi/bobine is ,aangezien de bevestigings punten niet uitkomen en hij met een tirap vast zit.
dit is er nog van over ,een frame met kabelboom en binnespatbord(dit gaat er nog af want mn frame word matt zwart gespoten)
de onderdelen en nog een hoop rotzooi opgeborgen.
inmiddels heb ik een helemaal kaal frame.
er was rechts mee gevallen dus het achterste steuntje van de passagiers steun en de rechter voetsteun houder waren krom.
de passagiers voetsteunhouder heb ik rechtgeslagen en aan de binnekant verstevigd met een extra lasnaad en de voetsteunhouder heb ik warm gemaakt en naar
beneden geklopt dat ook meteen de deuk uit
het frame werd getrokken die daar ook van
was.
mooi overzichtelijk tafeltje met compressor om met de luchtsleutel mn blokje uit elkaar te rammellen
de vlinder
met losse binnen kop
oei die groef hoort daar volgensmij helemaal niet
hier is ook wat verkeerd gegaan
dit bevestigingspunt is zelfs gelast
het blokje is helemaal uit elkaar geweest omdat ik de versnellingbak even wilde checken omdat er wat ijzer vijlsel op de magneet van mn olie plug zat. het bleek mee te vallen ,niks te zien, maar de kickstarter is verkeerd gemonteerd geweest waardoor het tandwiel van de kickstart ,aanliep op een ander tandwiel en daar was dat ijzer vijlsel van, nu de kickstarter goed gemonteerd en werkt weer perfect :P
ducati bobine binnen die ik van BF user PEE heb gekocht.
aangezien er de verkeerde bobine op zat ,hoop ik dat hiermee het probleem met bougies die steeds kapot gaan verholpen is.
mn tandwielkapje geholpen( dat spijltje dat in dat kapje zat was gescheurt dus nu heb ik hem er mooi uitgezaagd en mooi glad gedremeld)
blokje weer mooi zilver gespoten.
rempedaal gepolijst.
hoogtoerige honda NSR techno uitlaat om voor de gein is 100+ te rijden
koppelingsdeksel zwart gespoten :P
achterbrug strak gemaakt
frame in de primer ,heb het frame zo neer gezet zodat ik overal makkelijk bij kon en zo niks over kan slaan
zwarte acryl lak dr op, is nu glanzend omdat het nat is maar word matt.
de achterbrug heb ik ook matt zwart gespoten ,was eigelijk de bedoeling dat deze zilver werd maar die lak had ik niet meer dus dan maar zo , als het me niet aan staat ,kan ik hem altijd nog zilver maken :P
frame nr. en type plaatje afgeplaaaakt.
ziet er wel skon ut
wat spullen goud gespoten ,whouuw -_-""
de montage kan beginnen!!!
had mn vliegwiel nog n beetje gepolijst ,vrij nutteloos .maarjah
NIEUWE MOTORLIFT!!
voor het borgen van de brommer
groot platform en stabiel
carter kan er nog niet op heb nog een krukasmoer en een sluitring van de waterpomp nodig.
weer flink gesleuteled,
nu op de goede hoogte
kwa uiterlijk zowat klaar ,motorisch ook bijna. nog ff geduld binnen een week loopt hij waarschijnlijk.
achterlicht en kentekenplaathouder gefixt
10 feb in de avond
ik heb weer de hele avond geklust aan mn derbi en morgen loopt hij hoogst waarschijnlijk.
dit moet er nog gebeuren:
-achterlicht aansluiten
-olie op t blok
-KVS dr in
-nieuwe kickstarter erop
-temp. sensor fixen ,draadje is afgebroken
-uitlaat monteren ,net nog gespoten
-kop monteren
ik hoop de brommer zonder tegenslag aan de gang te krijgen.
had straks nog een probleempje met de koppeling ,deze slipte continu (bleek de voorste druk plaat niet goed gemonteerd).
11 feb.
heb weer ff gesleuteld en heb de brommer an de praat gekregen ,hij sloeg meteen aan.
alleen heb nu al een kleine tegenslag.
hij lekt KVS en olie.
kvs komt omdat de keeringen van de waterpomp versleten zijn , en olie lekt hij bij het conti afdek plaatje ,dus goed zuiver maken eventueel vloeibare pakking er tussen en het is opgelost.