Hallo ik ben dan Jordy, ik ben vorig jaar begonnen met een "sprintertje". Maar aangezien dit niet hard genoeg liep, het rijwiel gedeelte mij niet echt beviel, ik hier geen goede tijden mee zou kunnen zetten heb ik besloten een nieuw project te beginnen.
( P.s. check mijn oude project:
http://forum.scootparts.nl/viewtopic.php?t=6 )
Hoe mijn nieuwe project er grofweg uit gaat zien:
Een honda (mt/mb) blok:
* 4 plaats koppeling
* versnellingsbak (nog onbekend)
* verder hele blok leeg
* 80 cc Derbi Airsal cilinder
* hpi binnenrotor
* 24 mm stage6 black edition
* luchtinlaat (open ?)
* uitlaat (onbekend ?)
* Carterinlaat
* ...
Het blok ga ik samen aanpakken met een kennis, hij helpt mij met lassen/draaien/...
Alles staat klaar om verlast/draait/freest te worden, oude blokje, setje carters, en van alles meer. Hieronder vind je de pic`s:
80cc Airsaltje (Derbi)
50cc Airsaltje (Derbi) fftjes kijken hoe ik uitkom qua hoogte, daar moet dus wat aan gedaan worden (5 a 6 mm moet er zeker af)
Poortjes 80cc Airsal
Staat klaar om weg te gaan
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Update 21-10-08
Nou de carters zijn gestraald, en hebben bekeken hoe we alles neer gingen zetten. Het komt alsvolgd: de uitlaatpoort wijst naar de buddy, de carburateur komt met de luchtinlaat richting het voorwiel.
P.s. de cilinder die je op de fotos ziet is een vastgelopen 50 airsal, alleen om te kijken hoe ik uitkom met hoogtes, ....
Natuurlijk een aantal pics:
.
////////////////////////////////////
Update 07-03-09
Ik heb weer een kleine update, de gaten waar de neutraalstandschakelaar en oliepomp hebben gezeten zijn dichtgelast.
De oude tapgaten zijn dichtgelast zodat er nieuwe getapt kunnen worden, maar eerst moet de boel weer flak gefreesd worden.
Ook is het gat waar de inlaat komt gemaakt.
En ik heb even wat gegevens verzameld over de cilinder