ben nogal moula gegaan (verhaal hieronder nogmaals)
en nu moetk er voor zorgen dat hij er weer een btj goed uit komt te zien ...
-------------------------------------------
net voordat ik op vakantie ging had ik mijn NSR uitgerust met een geheel nieuw blok, nieuwe cillinder en een onderhoudsbeurt aan alles
ik ging ermee naar de camping net voorbij utrecht en heb daar 3 weken lang gereden alsof ik levensmoe was om het daar maar op te houden
ree ik vrijdag ochtend naar huis en toen ik net zown brug over was bij capelle dacht ik bij mezelf: ben bijna thuis, dus weetje wat, ik ga ff rustig rijden en me aan de regel houden
ik ree dus met een rustige 30-35 km/u over die brug (opt fietspad) en na die brug zat er een enorme kuil in de weg die je verder niet goed kon zien ofzo
omdat hij geheel onverwacht was vloog het stuur uit mn handen en kwam ik (met iets wat je geluk zou kunnen noemen) met een enorme smak op het gras wat ernaast lag
de schade:
-ruitje helemaal aan de gruzelementen
-rechter voorkap in 100 stukjes
-enorme scheur in mn onderkuip
-scheef voorwiel (niet voorvork verbogen)
-de schroefjes waarmee mn achterwiel vastzit lopen tegen mn achterbrug aan
- en kwa lichamelijk letsel een zere nek en 2 enorm pijnlijke knieƫn
ik was er echt kapot van (nog steeds) want ik hoefde eindelijk geen geld meer in mn brommer te steken want hij zag er goed uit en hij werkte perfect
ik heb het voorruitje vervangen door een jackass game poster en mn rechtervoorkap zit er nogal geducktaped bij
er valt verder nog wel mee te rijden
en dat was mijn verhaal
------
zo moet hij uiteindelijk weer worden!
------
**vanaf nu komen updates hier te staan**
[27.05.09]
hij rijdt weer!!!
blijkt dat mn bougies (ook mn reserve) gewoon dood waren :S
maar fuck dat HIJ RIJDT WEER!
[21.03.09]
godver de grafkkk...k...k....k....k...k...k...k...k..k..k...k...k...k...k...k...k...k...k...k..
(5 min verder) k...k....k....k....k....k...k...k...
vandaag zijn mijn sleutels op wonderlijke wijze uit het slot van mn brom getrilt toen ik even een proefrondje maakte met mn brom's nieuwe bougie kapje
ging erg goed
heeeeeeel af en toe nog een stotter te merken maarja
toen mn sleutels gaan zoeken langs de kant van de weg waar ik gereden had
10000x (nee serieus egt zo vaak) heen en weer gereden op zoek naar die sleutels
niet gevonden, maar wel 2 autosleutels?
dus ik weet zeker dat iemand ze heeft opgepakt, dus nu kan ik alleen nog maar hopen op de goedheid van de mens (oftewel, die zien we nooit meer trug)
dus nu ff kijke hoek in vredesnaam mn schijfremslot van mn mb kan krijgen....
en een nieuw slot kopen voor mn nsr....
[06.05.09]
weers ff een update op mijn dooie nsrretje
ten eerste
sleutels lagen na een paar weken bij politie (ik dacht tog nog maar een keer vragen) dus ik blij !
ik mn nsr gestart en rijden
ff rijden meteen want dat kon eindelijk weer
en 3x raden...begint die weer ineens heel erg te stotteren
godsegrafkkkutzooi
ik vonk checken
vonkt slecht
maar geen tijd dus ff weggezet
toen na anderhalve week tog weer kijke
vonkte niet (?)
toen gister pakte ik een tang
knipte een stuk bougiekabel weg (zodat het bougiekapje weer egt goed contact maakt)
kicken en hij vonkte mooi goed en sterk
dus ik bougie erin want ik wilde natuurlijk weer ermee gaan rijden !
half uur staan kicken
gebeurt niks
5km aangelopen
gebeurt niks
dus ik denk dat ik precies ga doen wat ik vorige keer ook dee toen hij benzine en een vonk kreeg
mn uitlaat eraf en ergens ondersteboven hangen (zodat eventuele benzine eruit kan lopen)
bougie eraf en mn zuiger laag
[01.06.09]
nieuwe bougie gekocht paar dagen geleden
erin gedraait, voor de grap ff aangerent, en startte binnen 2 meter!
dus ik meteen blij
toen ding afgestelt, en meteen fotows gemaakt toen die lekker liep! :P
toen vond ik dat mn velgen voor het eerst in anderhalfjaar wel een schoonmaakbeurt verdiende
voor:
na:
[15.07.09]
weer met dat ding onderuitgegaan
weg lag vol met zeep door een rotebwagentje
dus ga ik proberen hun aansprakelijk te stellen
mijn schade nu:
kappen zijn nu echt total los
demper beschadigt
trommelrem dood
schijfrem doet gek
voorvork of scheef, of verkeerd geschoten
mijn plannen nu
-voorvork "reapareren" of vervangen
-trommelrem nakijken
-kijken hoe mijn schijfrem doet na repareren voorvork
-kappen polyesteren, plamuren, schuren en dan spuiten in "kroon"verf
want van dekker heb ik gehoord dat kroon verf(gewoon het merk verf
), verf is die je spuit zonder grondlak op blanke lak. het is gewoon spuiten, goed laten uitharden en dan de niet gehechte verfkorrels eraf poetsen
waar wordt mijn nsr dan glanszwart (met eventueel mat zwarte accenten)
[29.08.09]
nu na de vakantie weer een update voor mn nsr
na ong 10k te hebben gereden toch maar nieuwe km kabel bestelt bij motoimport (A)
verder is mn wiel weer rechtgezet en heb ik mijn remmen weer goed werkend gekregen (remt nu zelf beter als ooit, geluk bij mijn ongeluk :P)
kappen zijn gemaakt, echt prachtig al zeg ik het zelf
de bijna verbrijzelde stukken zijn versterkt met een plaatje metaal aan de binnenkant vd kap, daarna met plamuur aan de buitenkant aan de slag gegaan en daarna nog aan de binnenkant polyester ter versteviging en kleine verdwenen stukjes
zal morgen fotows uploaden, ik vind het echt mooi!
kappen nu aan het schuren
rechterkant bijna helemaal geschuurt om hem in glanszwart te zetten, maar eerst nog even overtrek papier regelen voor de stikkers, want de ori stikkers zie ik nergens voor een betaalbare prijs en deze kleur combo wil ik graag houden
dus dat wordt de stickers erop spuiten
[07.09.09]
vandaag begonnen met wat spuitwerk
spatbord wel te verstaan
binnenkort de rest
vind het trouwens wel mooi gelukt mt het spatbord
fotowtjes:
[18.09.09]
kappen benk bezig te spuiten,
kappen die ik nog moet spuiten zijn de linker achter kap en de tank
verder moet ik een ander spatbord monteren omdat dit spatbord niet goed erop wilt zitten
en mijn rechter voor kap moet ik opnieuw doen, hierbij is de plamuur e.d. gescheurt en gedeeltelijk weggebrokkelt (wat ook wel te begrijpen was met deze benodigde hoeveelheid)
dus ff oplossing daarvoor vinden en opnieuw spuiten
[07.10.09]
vandaag nieuwe km kabel binnengekregen
verder ben ik nog niet echt verder gegaan met het spuiten van mijn kappen (ivm het kutweer)
maar hier nog wat foto's van het gespoten werk
oh en ik heb een nieuw sleutel maatje
[10.12.09]
dit keer een update zonder goed nieuws :(
tenminste, half
mijn mooie honda blok, waar ik al 15.000+ km mee rij is het aan het begeven
nou vind ik zoveel km voor een blokje erg netjes, maar had em het liefst nog 15.000 zien maken
als ik rij komt er af en toe een enorme tik (soort van *klungk*) die mij lijkt te komen van ergens bij het schakelgebeuren
ik heb geen idee wat het is, wat het kan zijn
maar ik denk dat er een lagertje aan het tegenstribbelen is
binnenkort gaat blokje 2 eronder
met een leuke 70cc malossi die erop zit
ik ga hem waarsch wel ietwat begrenzen, maar dat zie ik dan wel weer
dit blok moet het tot de kerstvakantie uithouden, daarna heb ik tijd om de blokken om te wisselen
dus gedeeltelijk leuk nieuws, een sneller cil
maar vooral jammerlijk nieuws, mn blokje is aan het overlijden :(