begon allemaal met een puch maxi...die geverd met niet veegbaar vast,niet chemicalie bestindige lak,metellic lak8)
als je tankte en morste zag je zo de lak weg dropen.en met je hand eroverheen.was allemaal glitters erop..(had geen grondlak,geen blanke lak
toen wou ik iets sneller,mtx sh was het mooiste. die gekocht..
70cc fast arrow,20 mm mikuni,panty als luchtfilter
toen nieuwe zuigerveren erin..
piston clipje in het blok geschoten.vond het al lange tijd niet snel genoeg gaan..ik dus mcx80 blok(luchtgekoelde versie van mbx80) gekocht(kocht alles bij motoimport.wist niet beter,was maar jongen van 14.(flink gewerkt,gespaard,al men geld ervan een blok gekocht)dacht dat ik dan geoie spullen enz. meekreeeg.)eerst hoop gezeik dat hij niet goed liep,daarnaartoe geweest.gaven ze paar tips,en dat ik natuurlijk weer andere carb. moest kopen..toen naar andere mensen geweeest,bij 1 iemand ging onsteking kapot,nieuwe bobine,cdi gekocht.15euro daarvoor..en 5 euro voor die jongen,toen naar andere jongen,die zei het is de onsteking..
onsteking verwisseld en hij liep..na halfjaar..,dus lag neit aan de bobine,en cdi
na 25km liepen de krukas lagers vast..weer reviceren,koste weer iets van 80-100 euro(35 arbeid kosten)
conclusie,motoimport is goed,redelijk goedkoop,hebben alles
alleen wel goed oppassen wat je koopt..EN NIET BEGINNEN OVEr REVISIE,revisie hebben hoop mensen last van.gaan ook geen kwaliteit lagers in(skf is het beste)
toen tijdje gereden.was tijdens het rijden(trillen ofzo) men schroefdraad van men spruikstuk dol gegaan,dus hij trok valse lucht,helecoil erin.en laten tunen. maar achteraf bleek hij te versleten zijn.zuiger zat er dus te los in. en kon door de vergrootte uitlaat poort gaan happe,vastlopen,en dan kans dat ook men krukas naar de klote is..
dus toen maar lc gemaakt..
r2 cilinder(zelfde als ns1 dacht ik)mbx80,mtx80r past wel meteen.die past niet direct,ff onder afdraaiencilinder laten tunen door vhs(vhs-tuning.nl,honen tot 52,5,20euro,alles tunen(met kop uitdraaien en o ring,pakking..veel beter als orgi80euro)zuiger van prox,eigenlijk van suzuki adres 100 maar aangepast voor mtx,mbx 52,50euro)
waarom niet de mcx cilinder?,die had geen vlinderpoort.
28mm dellorto
malossi powerbox
5-bak(had ik al)
opmaat uitlaat van luc foekema
krukas zit nogal wat speling.. dus zal ook vervangen moeten worden.. maar nou ff inrijden en ff blazen..en ff kijken hoe hij er dan uit ziet:p..
uiterlijk word cr tank en zitje,en waarschijnljik crf achterkappen..
en cr voorvork met schijf(ouwe crossen,dacht onder de 94 passen direct in mtx)
en ff alles mooi spuiten,stralen
heir zie je het vershcil,wat er dus moet afgedraaid worden,kijk naar die flappen(cilinder hemd) en andere foto´s zie je dat het in het blok ook wel wil passen,maar dan moet je hem kotteren,en moet heel het blok uitelkaar..
http://i33.tinypic.com/34px95c.jpg[/IMG]
gestraalde carter
28mm carb. met 2 sproeiersets en twin air
12,9mm carb. dellorto snortomos
28mm dellorto carb.
zou die ook goed willen lopen op men snor tomos:P
honda cr tank met nieuwe bandjes,de tank word pasgemaakt.
hij past al,alleen ff bevestingspunten maken,en achter wat wegslijpen..
hoe hij er nou bijstaat..achterremblokken worden vervangen..
en blokje word sneller gemaakt