Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Polini Project + Double Disc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1112 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project planning  
Geplande datum - 10-3-2008
Geplande tijd - 30 minuten
Afgerond - Ja

Gaten boren en draad tappen adaptor
Ik ga de gaten boren in de adaptor. Dan ga ik vanzelfsprekend ook draad erin tappen.
  Project updates  
Geplaatst: 7-3-2008 18:26

Polini Project + double disc
Hallo, ik ben Rutger Bakker en ik kom uit Gorredijk.
Ik heb sinds ongeveer 2 jaar een tomos. inmiddels heb ik bijna een jaar mijn brommerrijbewijs en rij ik op deze om:



Ongeveer 3 weken geleden zag ik op marktplaats een advertentie, 2 tomosjes en nog een doos onderdelen voor maar 35 euro! Ze deden het natuurlijk ook niet maar dat hoeft ook niet voor z'n prijs. Ik heb dus de best gekozen en daarmee begonnen, inmiddels heeft Meneer Uilke Roskammer de andere opgehaald en ermee bezig geweest. Hij heeft die al helemaal opgeknapt. Zie hier het resultaat!: http://forum.tomosfo...viewtopic.php?t=5669

setup:
65cc polini
HD puch kop
20 mm dell'orto PHBC carburateur & powerfilter
aangepast minarelli horizontaal spruitstuk 20 mm
aangepaste Homoet uitlaat

Uiterlijk:
voor en achter schijfremmen
16 inch puch stervelgen
16- 2.50 achter en 16- 2.25 voorband
carterkappen: TOMOS blank gelaten en de rest zwart
dmp race stuur
blauw licht voor
MB voorvork

__________________________________________________________________________________________________

Zijn nieuwe lagers + keerringen + pakkingen in het blok gekomen.
ik zal nog even een paar foto's maken van het blok en de cilinder.

Binnen 45 minuten het frame kaal gemaakt. Nog even de laatste plekjes doen waar ik niet bij kon. Dan maar wachten op hogere temperaturen om te gaan spuiten


Zijkappen binnen gekomen:


En natuurlijk nieuwe banden, voor zit een 16- 2.25 en achter 16- 2.50:

__________________________________________________________________________________________________

Update na een lange tijd.

DE NIEUWE UITLAAT: Noja nieuw niet maar hij is maar een weekje gebruikt dus is hij praktisch nog nieuw! Een foto:




Ook heb ik een verchroomd DMP race stuurtje gekocht met oranje/zwart geflamde handvaten. lijkt ook erg mooi moet ik zeggen! :

En omdat ik dat stuur heb aangeschaft heb ik het bovenste eindje van het frame afgeslepen daar waar het zadel komt. want ik denk dat dat niet erg comfortabel zal zijn als je zadel hoger is dan je stuur! :P
__________________________________________________________________________________________________

En ik heb de carters bewerkt! is wel aardig gelukt.:


De polini voetpakking komt wel goed overeen met de carters. hier en daar kon nog wel wat weg gefreest worden maar ik vind het goed zo! :


De krukas vul ik niet meer op, btje teveel werk, en geen zin aan. Maar een krukas opvullen heeft ook weinig doel.
Standaart krukje er maar weer in dus.

Nieuw zuigertje gehaald:


Wat zou hier in zitten? :P


Uitgepakt, en ja hoor mn nieuwe cilinder En de kat onderzocht 'm even :P


Cilinder erop gezet, dus even een nieuwe pakking knippen:


Nu nog ontstekingloos ivm vermoedelijk een kapotte condensator:


Kapje en carb gemonteerd voor de looks


__________________________________________________________________________________________________

Ik heb vandaag een 20 mm Dell'orto PHBC en een minarelli horizontaal spruitstuk opgehaald.


Carterkappen gespoten, eerst hittebestendige lak(had ik nog staan) en daarna blanke lak eroverheen.:




Toch maar verder gegaan na enige twijfels met het mina horz spruitstuk. en het is goed gelukt. enkele foto's




Ook moest er een verloopstukje gemaakt worden tussen de carb en spruit. buitendiameter van carb en spruit is 23mm, buisje van alu 25 mm gehaald, en tot ongeveer 23mm gevijlt. zit mooi strak in elkaar. powerfilter ook achter de carb. foto's: alles in 1 geheel:




de carb zit aardig ver naar beneden maar gelukkig kan het vliegwiel deksel er nog op, zit ongeveer 2 mm ruimte tussen :P :


Ik heb maar een hele nieuwe bocht gemaakt voor de uitlaat. Deze heb ik vanmiddag inelkaar gebakt, uitlaat moet nog ff afgelast worden.


De lengte is hierdoor ook wat anders, heb dus maar een nieuw ophangplaatje gemaakt en afgewerkt.


En waar kan ik zoon stikker vinden?


__________________________________________________________________________________________________
Schijfrem section

Ik heb inmiddels puch wielen met naven.

Heb een ontwerp gemaakt voor de bevestinging van de remklauw. Heb um uitgewerkt in blik. dit wordt vanzelfsprekend stevig metaal.




Het plaatje heb ik gemaakt. Nu nog afwerken en lelijke hoeken weg werken. Een paar foto's:




Actionfoto's:




De voetrempomp is binnengekomen. de leiding heeft een goede lengte gelukkig.:




Bevestgings plaatje van de klauw is ook afgewerkt. nu nog spuiten natuurlijk.:


Ik ben van plan mijn velgen zo te spuiten en dan met oranje naven erin:


IK heb ook een voorvork van een honda mt opgehaald. even nieuwe keeringen erin maar de poten worden eerst gestraald Iemand enig idee hoeveel olie daarin moet?

De onderdelen zijn gestraald Over een paar maandjes spuiten een paar foto's dan maar:




Btje met het spatbord aan het kloten geweest.


Bandje erom gelegt.:


Ik heb de onderpoten omgedraait zodat dit perfect past.:


opvul busjes gemaakt zodat het wiel mooi in het midden staat.:


Spatbord bevestiging:


Mooi recht (behalve het gele vinnetje :P ):


Nice:


Nog wel een aantal problemen:


Dus komen er binnenpoten van een Honda MB.

Op deze saaie zondag maar even aan het beunen geweest, Heb een rempedaal gemaakt. Een goedwerkende ook nog. Hier scharniert ie op. In het busje zitten 2 krukas naaldlagers. Een mooie m12 bout erdoor. Toen heb ik dat gat waar je je voetsteun aan monteerd uitgeboord tot 12 mm, en vervolgens de bout + voetsteun vastgelast (het busje niet natuurlijk). :


Zo zit ie vast op de rempomp:


Het geheel, wordt natuurlijk nog even afgewerkt en gespoten.:


En mijn mooie gestraalde cilinderkopje is er ook weer Echt superblij met het resultaat van het stralen. Nu is de kleur van de cil en kop weer bijna mooi gelijk en schoon en nieuw :




Vanmiddag maar even wat uitgevonden op de voorvork. Tankaanslag was te kort, dus even 2 plaatjes op de onderste rand van het balhoofd gelast. nog even afwerken uiteraard.


een mooie ruimte tussen voorpoot en tank:


vandaag een stuk aluminium gevonden. Dit aluminium is sterker dan gewoon alu omdat hier legering in zit. wordt het sterker van is mij verteld Ik hoop dat dit wel een beetje wil draaien op de draaibank.


Remklauwen gespoten heel mooi geworden.


Oog voor detail's :P :






Dit vindt ik ook wel mooi.:


Dit is de bedoeling voor de naaf en het plak alu.


Het naafje is klaar. De remtrommel is eraf gedraait. en dan hou je dit over:


Het plak alu is op maat gedraait. Binnenkant:


Buitenkant, met een randje waar het tandwiel omheen valt.:


Kunstof opvulbus tussen schijf en naaf.


En het totaalplaatje:


Super blij mee.

Nog te doen:
* Alles spuiten
* Schijfremmerij voor maken
* alles in elkaar zetten
* afstellen :P
en nog veel meer :P

Nog een leuk lijstje dus. Ik breid het project al aardig uit. Hopelijk wordt het 1 van de unieke tomossen op dit forum


Until the next update :wink: cia0 for noW
Geplaatst: 10-3-2008 19:03

adaptor afgemaakt


 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved