Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - kart bouwen voor eind examen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1125 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project planning  
Geplande datum - 2-12-2007
Geplande tijd - 100 uur
Afgerond - Nee

kart bouwen
het is nog een heel werk hoor zoon kart bouwen ik heb eerst veel foto's beken en veel naar kartbanen geweest. nou ben ik dus begonnen met tekeingen maken ze zijn af en ik hoop ze te kunnen posten als dat lukt.
Geplande datum - 17-12-2007
Geplande tijd - Niet opgegeven
Afgerond - Deels

ik moest ook een plan van aanp[ak maken en een logboek dus hierbij post ik dat ook even.
23okt t/m25okt Begonnen met tekeningen 7.0 u
7nov Metaal halen bij prins Metaal 1.0u

10nov Alles op maat maken Slijptol en plasma snijder 4.0 u

11nov Alles vast gepuntlast C02 las apparaatElektrode las 5.0 u

17nov Frame recht maken Iets zwaars 0.5 u

18nov Frame rond lassen Co2 lasapparaat 7.0 u

24nov Aandrijfas maken Draaibank metaal massief 4.0 u

25nov Motor ophanging en aandrijving Co2 las apparaat ketting tandwielen 5.0 u

1dec Remmen en motor erop Co2 las apparaat remschijven 4.0 u

2dec Stuur inrichting makenRemmen en gas pedaal Stuur metaal en co2 las apparaat 5.0 u

8dec Voor as maken Draaibank metaal co2 las apparaat 3.0 u

9dec Kart afbouwenStoel erin5 punt racegordel Draaibank Co2 lasapparaatgordel 4.0 u

21dec Motor afstellen Afstel gereedschap 3.0 u

23dec Start knop en uit knop maken Draden schakelaars 2.0 u

24dec Test rit maken Wegdek 5.0 u

8jan Werkstuk maken Foto’s en plaatjesTekeningen 4.0 u

17jan Werkstuk maken 4.0 u

7jan tm 1 mei Op school werkstuk maken 35.0 u
  Project updates  
Geplaatst: 17-12-2007 14:49 Update is gelinkt met een item in de planning

ja hoor het is weer school dus weer beginnen
hallo
het is voor mijn eindexamen dus ik mag er op school werken en iedereen vind het te vet ik ook dus we zien wel wat het wordt. Ik heb alles opmaat geslepen en op de grond gelegt om te kijken hoe eht wordt en ja het wordt mooi helaas heb ik heir geen pic van.
Geplaatst: 17-12-2007 15:28

mijn logboek van wat ik tot nu toe gedaan heb.
foto's komen zo snel mogelijk.

Jurriaan de graaf mavo 4
Eindexamen
19 nov. 07


23 okt. 07
begonnen met tekeningen maken voor de kart als eindexamen project.
Ik heb wat foto’s op het internet gezocht en aan de hand daarvan ben ik technische tekeningen gaan maken. En zo makkelijk was dat nog weer niet omdat ik geen maten heb kunnen krijgen.
Dus ik ben maar op me gevoel afgegaan en zoals het er nu naar uit ziet zijn de maten goed berekent en dus komt er een mooie en sterke kart uit als het goed is. Helaas heb ik de berekeningen niet helemaal zelf gedaan maar samen met mijn baas en collega van waar ik werk en die hebben me goed op weg geholpen. De tekeningen maak ik wel helemaal zelf en als het goed is de rest van de kart ook afzonderlijk van de dingen die ik niet kan of niet het materiaal voor heb om dat te doen.


25 okt. 07
Tekeningen af gemaakt en ze zijn super goed gelukt als zeg ik het zelf. Nou nog alles halen en laten maken als dat nodig is want ik heb niet de beschikking over alle apparatuur om bvb een achteras te maken.


7 nov. 07
Nou begint het dus echt ik heb metaal gehaald bij mijn locale metaal handelaar.
Maar ik heb niet alles gekocht had ook nog wat liggen dus dat wordt ook gebruikt.
Nou ook hiervoor heb ik en klein beetje hulp gehad van me broer want ja ik mag zelf nog geen auto rijde.


10 nov. 07
zo daar zijn we weer nu heb ik alles op maat gemaakt aan de hand van me tekeningen.
En ik moet zeggen tot nu toe vordert alles prima. Maar ja dat metaal allemaal op maat maken dat is niet zo 1 2 3 gedaan dus daar zit best wel veel tijd in en ook wel een paar slijpschijven.
Maar ja dan heb je ook wat dus we gaan gewoon gestaagd veder.


11 nov. 07
nu alles opmaat is kan ik beginnen met me frame te maken en ja dat is het mooiste van het hele karwei want dan zie je of je tekeningen zich zullen bewijzen. En ja alles zit vast en hij is geweldig. Maar het vervelende aan elektrode lassen is dat je niet alles meteen rondom kan lassen dus heb alles gepunt last en hem weg gezet.

17 nov. 07
En er is nog een nadeel aan elektrode lassen je frame trekt snel krom omdat de elektrodes best wel heet worden en dus gaan trekken aan een kant van een frame.
Nou valt het bij mij wel mee er is een verschil van zoon 0.5cm en dat is heel erg weinig.
Dus heb ik bij een vriend van mij die ze vader werkt in de metaal wereld met een pers hem weer recht gemaakt en nu heb ik nog maar een verschil van 0.01cm. En daar ben ik heel erg blij mee nu kan ik met een co2 las apparaat hem rondom lassen. Co2 wordt minder heet als elektrode las dus trekt je frame veel minder snel krom.


24 nov.07
Nou heb ik een probleem ik moet aan een achter as zien te komen nu kan ik die kopen maar dat haalt de van het maken een beetje weg dus ga ik hem maken van een massieve stalen pijp die ik afdraai op een draai bank en als het goed is heb ik dan de perfecte achteras berekent samen met me collega waar ik heel erg blij mee ben. En nou maar hopen dat ie goed is.


25 nov. 07
nu de achter as af is kan ik beginnen aan het aandrijf en ophanging gedeelte van de motor.
Er komt een tandwiel op de as vast met een eigen gemaakte tandwiel klem ook weer op de draaibank. Dat was het tandwiel bijna nou komt het ergste de motor ophanging maken.
En dat moet erg precies gebeuren want als ie scheef zit dan loopt of me motor vast of loopt de ketting eraf en krijg ik die voor me oren en dat is niet zo fijn denk ik.


01 dec. 07
het is weer wekend dus ik kan weer lekker veder werken aan de kart. Nou is het niet veilig zonder rem er zit nu een mooi hydraulisch systeem op en het remt super goed de remschijf zit op de zelfde manier vast als het tandwiel ook met een klem die ik op de draaibank heb gemaakt.De rem zichzelf komt van een brommer nou is die hydraulisch leiding niet lang genoeg dus die heb ik opmaat laten maken bij me werk en hij werkt fantastisch. Zonder goede remmen zou ik nergens zijn.


02 dec. 07
het weekend is niet maar een dag lang dus vandaag weer veder gegaan.
Aan het rem pedaal en het gas pedaal en het stuur wat nog een heel karwei is dus maar snel aan het werk. Begonnen met de stuur inrichting daar moest veel mee gebeuren en dat is ook gedaan het is een beetje lastig om alles op te schrijven wat ik gedaan het is nogal veel dus. Gaan we over naar de pendalen ik heb eerst de plaats bepaalt van de pendalen daarna heb ik een stuk massief staaf ijzer in de vorm gebogen en erop gelast aan een draai punt en dat is helemaal zoals ik het wou dus ben ik weer een stap dichterbij de testrit.








08 dec. 07
ja zonder voorwiel wordt rijden een beetje moeilijk dus daar is verandering in gebracht. Nu heb ik de wielen berekent en staan ze helemaal recht


09 dec. 07
nu is de kart bijna af maar er moeten nog een paar kleine dingen gebeuren zoals stoel gordel en een rolbar dit is allemaal gedaan voor de veiligheid van de rijder. Opzig zijn het geen moeilijke dingen om te doen maar het moet wel gedaan worden. Ik ben begonnen met de stoel toen de stoel er eenmaal in zat heb ik de rolbar gebogen en erop vast gelast de rolbar is tevens een ophangpunt voor mijn race gordel ook weer een veiligheid toevoeging.
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved