Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Honda MTX-SH

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1273 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project planning  
Voor dit project zijn nog geen plannings-items
aanwezig.
  Project updates  
Geplaatst: 28-7-2006 21:17

Aankoop
Aankoop van de mtx, ik ben hem gaan halen met dennis, waarna we na wat pingelen
de mtx konden meenemen voor 175euro das heel netjes want de vraagprijs was 250!
Ik ben het smorgens samen met dennis opgereden met de auto,Het was die dag echt
verschrikkelijk weer!Het regende keihard en het was bovendien ook nog koud.
maaryah ik wilde de brommer per see meenemen maar hij paste niet in de aanhanger
dus besloten we om dan maar terug te rijden. ik ben toen dus de tocht van 44km
begonnen. Het was een spannende tocht naar een paar keer bijna gevallen te zijn
was ik dan toch eindelijk aangekomen in heerlen! Ik rilde van de kou maar de mtx
was aangekomen bij zijn nieuwe thuis!
Geplaatst: 28-7-2006 21:20

21/10/2005
Ik heb de carburateur schoongemaakt en de membraan kleppen goed afgestelt
Voor de rest heb ik er nog ff wat opgereden maar ik heb toch besloten om
hem zo snel mogelijk uit elkaar te halen en te revizeren
Geplaatst: 28-7-2006 21:20

26/10/2005
Begin van de demontage, ik kwam er al snel achter dat dit meer zou worden als een snelle
demontage en montage. Het frame bleek bij het motorblok al een keer gelast te zijn doordat
dit gebroken was, maar het was erg slecht gelast en was alweer bijna door! Ook was er onder
het balhoofd un groot gat. Mijn vader heeft dit voor mij heel mooi gelast, en waar het frame
door was heeft hij ook een dikke verstevegings balk erin gelast zodat het frame sterker was
dan ooit. Met eruit tikken van het balhoofdlager brak deze helaas over, ik heb lang ligge zoeke
voor een nieuw, naar veel research kwam ik erachter dat het hetzelfde lager was als van
een honda MT
Geplaatst: 28-7-2006 21:21

27/10/2005
Ik ben net bij de cycleshop geweest en heb de volgende onderdelen gehaalt
-Toeren teller kabel -Luchtfilterelement
-Kilometer teller kabel -Balhoofd revisi set
-Gaskabel
De koppelings kabel konden hun niet krijgen dus die moet ik ergens anders halen
Ook moet ik een nieuwe hoedje hebben voor de keihin carburateur die erop zit, want
deze is namelijk kapot en springt snel los.
Geplaatst: 28-7-2006 21:22

05/11/2005
Ik heb het frame en de achterbrug gespoten
Geplaatst: 28-7-2006 21:22

28/11/2005
Vandaag lekker vroeg opgestaan zodat ik goed kon opschieten met het in elkaar zetten van
de mtx. Ik ben al best ver gekomen ik heb de achterbrug eringezet met de vering.
wat een gekl**t (: ik had eerst de brug verkeerdom erin gezet, hij stond toen helemaal naar
boven inplaats van onder. Maar het omdraaien was gelukkig niet zoveel werk.
Geplaatst: 28-7-2006 21:22

29/11/2005
Weer vroeg opgestaan om verder te gaan, vandaag heb ik de luchtilfterhuis eringezet
samen met het achterspatbord accu en balhoofd.
Geplaatst: 28-7-2006 21:23

30/11/2005
Ik ben begonnen met het motorblok erin te zetten. Dat ging best goed. Toen heb ik de
bedrading zover mogelijk door de brommer gelegd, ik kwam er wel achter dat ik waarschijnlijk
een nieuwe voorlamp nodig heb, de oude was zo roestig dat er een bevestigingspoot afbrak.
Ook heb ik vandaag bij de cycleshop een achterband besteld samen met de voorlamp, handvaten
universeel cross achterlicht en koppelingskabel.
Geplaatst: 28-7-2006 21:23

01/12/2005
Vandaag bij de cycleshop geweest.... pff kreegik te horen dat de helft niet besteld was wat
ik de dag ervoor besteld had. De achterband was er in ieder geval daar was ik heel blij mee.
Die avond ben ik bij pa en ma op bezoek geweest en pa heeft me koplamp kunne make doormiddel
van een schroefje dus die hoefde ik nu niet meer, bespaarde weer 17euro!
Geplaatst: 28-7-2006 21:24

02/12/2005
Ik heb samen met dennis de banden onder de brommer gelegd, maar we kwame tot een raare conclusie
de brommer leek wel een heel stuk hoger :S naar wat foto's vergleken te hebben bleek toch dat
de brommer zeker 30/35 cm hoger was als voorheen. ik vond dit heel vreemd want ik had nix veranderd
behalve de achterband maar dat scheelt lang geen 30cm! Door middel van brommerforum.nl kwam ik erachter
dat ik het driehoekje verkeerd om had gedaan. er stond wel UP op maar schijnbaar hoort dat blokje
op nederlandse mtx'e op de kop te zitten, lekker handig dus. Voor de rest heb ik vandaag nog
de volgende onderdelen besteld bij motoimport:
Koppelings kabel 5
Remkabel 5
Plastic Deksel 16mm keihin Carburateur 2
Zwart Tussenstuk Tankkappen 15
Gele MTX tankstickers 15
Zadelovertrek Geel 15
Links en rechtse gele tank kappen(Aanbieding) 27,50
---
84.50
Het enigste wat ik nu nog moet hebben zijn pro-link stickers voor op de achterbrug en het ketting rubber
op de achterbrug dat het snijden van de ketting in de brug tegengaat, maar die had hij niet.
Geplaatst: 28-7-2006 21:25

09/12/2005
Zo naar weer een weekje nix gedaan te hebben was het vandaag tijd om het driehoekje om te draaien.
Tering wat was dit een rotklus! helemaal omdat ik alleen was, ik heb echt zeker anderhalf uur intensief
staan te klooien draaien en rammen. maar het is gelukt. eerlijk gezegd vind ik de brommer nu minder mooi
dat hoge stond veel stoerder, maaryah dan zit je met de ketting. maar ik denk dat ik in de toekomst toch
wat ga klooien met de ketting en de brommer weer verhoog want dat ziet toch echt wel stoer uit.Ook kwam ik
tot een schokkende ontdekking, de voorvork heeft enorm veel speling, dit was me nog niet opgevallen
maar ik heb vandaag weer effen genoeg gesleuteld. de voorvork komt wel weer un andere keer.
Geplaatst: 28-7-2006 21:25

10/12/2005
Zo eindelijk het begint op te schieten, Het probleem van de voorvork is verholpen zonder hem helemaal te slopen
ik had gewoon de moer niet genoeg aangedraaid,maar gelukkig kon ik die door middel van een schroevendraaier
en een hamer aantikken. Ik heb hem nu zo afgesteld dat hij geen speling meer heeft.Ook ben ik vandaag de uitlaat
gaan halen bij mijn vader. Thuisgekomen en meteen begonnen met monteren. De uitlaat ging opzich moeilijk erop
hij is een beetje scheef waardoor ik heb maar op 1 punt vast kon maken, ook de demper achter zit niet helemaal mooi
Maar er komt naderhand zowiezo 50cc op en dan haal ik gewoon un nieuwe cilinder en uitlaat. Zo toen alles gemonteerd
was wilde ik toch wel een beloning hoewel ik nog geen gaskabel had wilde ik hem toch ff starten. In het begin
wilde hij niet maar toen ik de schoke uittrok was het dan eindelijk zover! de motor begon te brullen!!
De kabelboom werkte dus zover nog. Alleen deed de cockpit verlichting het niet en had ik alleen grootlicht (geloof ik)
Maar dat komt de volgende keer. Nu is het grotendeels wachten op mijn spullen van motoimport.
Geplaatst: 28-7-2006 21:25

12/12/2005
Zo lekker vroeg opgestaan vandaag want stiekem wilde ik hem vandaag toch wel rijklaar maken.In ieder geval zover dat ik
er effen op kon rijde.Als eerste ben ik begonnen met de achterrem te maken, dat was ff klooien maar ging redelijk goed
Toen ben ik begonnen aan het achterlicht te maken.Voor nu heb ik nog het oude licht gebruikt. ik heb hem alleen
wat mooier vast gezet zodat ie er niet achteraan bungeld. Die werkte overerigens ook.Alleen de dashboard verlichting
werkt op het moment niet, en ik geloof ook dat de accu niet helemaal werkt. Vandaag was hij trouwens leeg.
Maar het electra word later geregeld als ik hem echt ga opknappen.Dan komt er ook een nieuwe kabelboom in. Toen dat ook
in orde was ben ik begonnen met een plaatjes houder, dit is op het moment gewoon een simper beugeltje wat bevestigd is
aan het achterlicht, simper maar effectief (: Daarna moest de ketting erop, hier zag ik eigenlijk een beetje op tegen
want ik snap nog altijd dat stel systeem niet helemaal. Daar liep ik al tegen het eerste probleem aan, om hem goed te
kunnen stellen moest de brommer toch echt op een bok staan. ik heb hem vervolgens op een emmer gezet maar die was niet
hoog genoeg, dus heb ik op de emmer nog eens de gereedschaps kist gezet met een doek erover heen. dit was wel voldoende
toen de ketting erop zat was ik eigenlijk wel opgelucht want hij was precies strak genoeg, ik hoefde dus niet te gaan
klooien met het afstelsysteem. Vervolgens was de gaskabel aan de beurt. De universele gaskabel wat ik van mijn pa
had kreeg ik er niet op, want het tonnetje was te dik :S Dus heb ik toch maar de mtx kabel gepakt met de oliepomp aansluiting
ook heb ik een andere veer gepakt, nu hoef je tenminste niet zo mega hard te trekken aan het gas (: Toen miste de brommer
nog maar 1 ding... de koppelingskabel, omdat mijn bestelling bij motoimport er nog steeds niet was heb ik maar de oude gepakt
ik heb hem wel flink met olie gesmeert zodat ie weer goed ging. Zo toen was het eindelijk zover.... 4uur later kon ik de
brommer starten! De motor klinkt goed maar er moet toch een andere demper op want deze maakt echt een herrie. Ook
kwalmde de brommer erg veel maar dat zou nog kunnen, vooral omdat het ook een beetje regend en koud is. dan zie je
de rook zowiezo al beter.
Geplaatst: 28-7-2006 21:25

13/12/2005
Na het test rijden gister liep ik toch tegen een groot probleem aan... de cilinder word echt bloedheet en krijgt na een
tijdje minder kracht en valt zelfs uit. en dat pas na 1/2 kilometer :S Het is waarschijnlijk een warmloper. nu moet ik
alleen nog uitzoeken waarom.
Geplaatst: 28-7-2006 21:26

15/12/2005
Ik weer nu wat het probleem was, ik heb de cilinderkop te hard aangedraaid waardoor de cilinder niet kon uitzetten :S
de zuiger is me hierdoor kapot gegaan gelukkig was de cilinder nog goed.ik ben meteen een gaan bestellen bij de cycleshop
Geplaatst: 28-7-2006 21:26

16/12/2005
ZO vandaag de zuiger gehaald bij de cycleshop. de cilinder goed schoongeschuurt en de zuiger erin gezet. Me pa had een
moment sleutel meegenomen van zijn werk zodat we hem precies konden aandraaien. Nu doet de brommer het goed en word ook niet
meer zo superheet.
Geplaatst: 28-7-2006 21:26

19/12/2005
Vandaag heb ik +- 30 kilometer gereden, hij rijd best goed maar ik heb het gevoel dat er een kleinere sproeier inmoet, want
hij stottert nogal veel onder zijn powerband. ook ben ik niet helemaal tevreden over de tandwielverhouding. Maar eerst de
zuiger maar uns goed inrijden.
Geplaatst: 28-7-2006 21:26

20/12/2005
De brommer begint al beter te rijden, denk dat de zuiger beetje aant inlope is, ik kan hem nu al tot 70 doortrekken. dennis
is ook ff hier geweest en die vermoede ook al dat ik een iets kleinere sproeier erin moet zette. er zit nu 100 in dus ik denk
dat ik morge ff un 95 haal. ik heb net ook de demper uit elkaar gehaald, dat ding is echt rot van binne! morge maar kijke
wat dempervulling kost anders maar un nieuwe demper kope.
Geplaatst: 28-7-2006 21:27

21/12/2005
Vandaag ben ik begonne met het eruit halen van de demper vulling, ik heb op het moment 3/4de eruit maar het laatste krijg ik niet
vrijdag ofzo ga ik ff na pa die heeft un ijzere haak waarmee ik de rest eruit kan halen.Ook is vandaag mijn gele buddy overtrek
gekomen. deze zag er btw heel netjes uit.En ik ben nog bij de cycleshop geweest, ik heb demperwol gehaald en een 90er sproeier.
Geplaatst: 28-7-2006 21:27

23/12/2005
Me pa heeft me geholpe met de rest van de demperzooi en we hebben er meteen nieuw ingedaan. Ook had hij nog een staafje liggen
voor de carburateur die lekte, dit staafje was net ietsjes dikker waardoor hij er mooi inbleef en niet kon lekken. Net meteen
de demper op de brommer gezet, die maakt nu een relaxter geluidje (: Ook heb ik de 90 sproeier eringezet. de brommer loopt nu
een stuk beter en hapert niet meer, deze sproeier is iets te klein ik moet echt een 95 hebben. maar die kon de cycleshop weer
niet krijgen :S
Geplaatst: 28-7-2006 21:27

27/12/2005
Ik heb 2de hands een uitlaat en een proma demper gekocht, de uitlaat voor 12.50 (: en de demper voor 14.50
Nu nog wachten tot ze komen
Geplaatst: 28-7-2006 21:27

31/12/2005
Vanmorgen ging de bel al vroeg, ik lag nog lekker in bed. De proma demper en uitlaat waren er via de post. De demper is heel
mooi ben benieuwd wat voor geluidje hij maakt. En de uitlaat is wat roestig maaryah wat wil je voor 12.50 voor een proma
Strax neem ik hem mee na mijn pa voor te schuren en te spuiten.
Geplaatst: 28-7-2006 21:28

02/01/2006
Ik heb het tijdstip verstelt, hij stond op zijn aller laatst en heb hem op zijn aller vroegst gezet. hij loopt nu echt als een cannon!
hij trekt heel hard en gaat ongeveer 70 op de teller. dit vind ik wel een mooie snelheid. Ook heb ik de proma uitlaat eropgehad
maar daar liep hij raar genoeg minder goed mee, hij geluid was wel erg mooi en een stuk zachter maar hij trok niet door.
dus heb ik de oude uitlaat er weer opgezet. de proma is schijnbaar voor een 50cc. Dat is opzicht wel fijn want ik wil er toch een
50cc op gaan zetten.Ik heb ook bij 2 gasten op brommerforum een orginele 50cc cilinder + kop bestelt voor elk 10 euro. ik hoop dat die
binnenkort komen.
Geplaatst: 28-7-2006 21:28

05/01/2006
Vandaag is mijn 50cc kop + cilinder gekomen wat ik 2de hands heb gekocht voor 20 euro (: ze zien er alle 2 niet geweldig uit kwa
uiterlijk maar gelukkig ziet de cilinderwand er goed uit. ik wil ze toch mooi spuiten. Nu moet ik er alleen nog een zuiger bij halen.
Geplaatst: 28-7-2006 21:28

17/01/2006
Ik ben net na de cycleshop geweest, gelukkig ze hadden mijn bestelling binnen! ik heb nu een nieuw ketting geleider rubber en een
nieuwe luchtslang. Ook heb ik een gele stuurhoes bestelt van acerbis, deze komt waarschijnlijk donderdag. Ook heb ik nog een andere
50cc cilinder gekocht. Deze zal een dezer dagen komen. het is een licht getunede orginele 50cc cilinder, het voordeel is dat hij
redelijk goedkoop was, licht getuned zodat ik strax met de orginele setup toch nog iets leuks overhoud en er zit een zuiger bij.
Geplaatst: 28-7-2006 21:28

19/01/2006
Vandaag ben ik mijn stuurhoes gaan halen, hij maakt de mtx toch weer un stukje completer. Ook zijn vandaag mijn kappen gekomen
Het achterspatbord en wat ik dacht het frame spatbordje. maar het spatbordje bleek een blokbeschermer te zijn. niet wat ik
gehoopt had maar wel leuk. deze komt onder het blok aan de 2 beugels van het frame vast zodat het blok beschermt is tegen opspattende
stenen.
Geplaatst: 28-7-2006 21:28

17/02/2006
Ik heb de proma demper vandaag uit elkaar gehaald met mijn broertje, geen wonder dat hij zo'n pokke herrie maakte. De demperwol was
zo hard als steen geworden en de gaatjes in de buis zaten allemaal potdicht. Ik heb deze allemaal weer doorgeprikt met een priem
en de demper goed schoongemaakt met wasbenzine. Ik heb hem toen weer uns op de brommer gezet... wat een verschil ! hij is zeker
nog de helft stiller als de orginele chrome demper, hij maakt nu een super mooi geluidje en ook heeft hij veel meer kracht in de ondertoeren
ook stinkt de brommer nu een stuk minder.
Geplaatst: 28-7-2006 21:29

18/02/2006
Vandaag is mijn olietank binnengekomen, hij moet nog goed schoongemaakt worden. Ik ga deze pas monteren als ik de brommer ga opknappen
over 2 maandjes.
Geplaatst: 28-7-2006 21:29

02/03/2006
Ik heb dan eindelijk mijn handkappen gehaald, ik was vanmiddag bij de cycleshop. eerst was ik nog aant twijfelen welke ik zou nemen
maar ik heb nu een of ander B merk, die waren precies hetzelfde als die van acerbis alleen dan 20 euro goedkoper
Het eropzetten was ff een klus! al me hendels moesten weer versteld worden maar het was me dan toch eindelijk gelukt!
Nu nog testen of het ook echt nut heeft.
Geplaatst: 28-7-2006 21:29

25/04/2006
Zo de mtx loopt nu op de 50cc, het is een heel gekloot geweest. maar ik heb nu eindelijk de goede zuiger en hij loopt. eerlijk gezegd
valt het wel wat tegen. ik was nu een beetje de 70cc gewend en die trekt toch wel een stukkie harder als de 50cc. maar hij loopt nu wel
mooi rustig. hij gaat ongeveer un 60 op de teller, alleen trekt hij wat minder goed. maaryah nu issie wel weer orgineel.
eind dezen maand loopt de verzekering ten einde en dan gaat hij toch weer helemaal uit elkaar. dan word hij mooi rustig helemaal
goed opgebouwd en dan geschouwd.
Geplaatst: 28-7-2006 21:30

27/05/2006
Ik ben weer begonnen met de demontage van me brommer. deze keer word hij rustig in orde gemaakt. alles mooi gespoten en gerestaureert
Ook worden de plastic kappen allemaal gespoten.
Geplaatst: 28-7-2006 21:30

28/05/2006
Vandaag ben ik begonnen met het frame en de achterbrug. eerst heb ik het frame goed geschuurt. dit is best een irritant werkje!
Deze keer heb ik gekozen voor mat zwart op het frame. ik vond dat glimmend van de vorige keer toch niet zo mooi. ook heb ik vandaag
de achterbrug geschuurt en weer metallic gespoten.
Geplaatst: 28-7-2006 21:30

06/06/2006
Het project verloopt redelijk langzaam, toch wil ik hem eigenlijk voor eind augustus af hebben ivm de schouwing. Ik heb vandaag wel
de balhoofdplaten gespoten. ook in het mat zwart. ook heb ik de velgen al goed gepoetst met commandant. De voorvelg is echt weer heel
mooi geworden, alleen de achtervelg is iets minder maar blinkt ook alweer een stuk meer als voorheen. Ik zal het binnenkort nog uns
goed overdoen.
Geplaatst: 28-7-2006 21:31

16/07/2006
Zo ik heb alle onderdelen wat bij pap en mam lagen weer mee naar hier genomen, ik ben erachter gekomen dat de brommer voor 1 september
geschouwd moet zijn. dus nu begint er wel een beetje druk te komen.
Geplaatst: 28-7-2006 21:31

18/07/2006
Vandaag ben ik begonnen met de montage. ik heb weer zeker 2uur liggen kutten met het prolink blokje, maar het zit nu eindelijk in elkaar
het moeilijkste heb ik nu gehad. ook heb ik de voorvork onderpoten gespoten. deze zien er een stuk beter uit!
Het is alleen veel te warm om aan de brommer te sleutelen, vandaag was het 34 graden en morgen word het 36! geen weer om wat te doen.
maar het schiet nu wel op, bijna alles is klaar en hoeft alleen nog gemonteerd te worden.
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved