Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - x.....

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 709 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project planning  
Geplande datum - 25-9-2007
Geplande tijd - Niet opgegeven
Afgerond - Ja

uitlaat "op maat" ...jaja
de proma gp aanpassen

is voor een 80cc maar geen zin om voor deze baggercilinder een andere pijp te kopen

Geplande datum - 25-9-2007
Geplande tijd - Niet opgegeven
Afgerond - Ja

blok 'aanpassen"
-carteropening op div plekken opgevult en aangepast aan de cilinder

-balans as verwijderd

-koppelingshuis lichter gemaakt

-4 plaats koppeling gemonteerd

-oliepomp verwijderd

-kickstarter mechanisme en tussentandwielen verwijderd

-6bak mtx gemonteerd

-gaten in ontstekingsplaat 2mm verzet voor vervroeging

-tussenasje van balansas uitelkaar geperst, de 2 smalle tandwieltjes verwijderd, tandwiel voor balansas verwijderd, en tandwiel voor toerenteller aandrijving via koppeling weer teruggeperst op het asje
Geplande datum - Nog niet bekend
Geplande tijd - Niet opgegeven
Afgerond - Nee

kop afvlakken en uitdraaien
originele kop

squishhoek is 22 graden
hoek van zuiger is 12 graden

kop moet flink gevlakt worden vanwege compressieverlies door de hoge uitlaatpoort en dan minimaal de zelfde squishoek als de zuiger krijgen

nu heeft ie echt 0,0 compressie door oude zuiger, minder dan dat ie origineel heeft. bah bah

  Project updates  
Geplaatst: 25-9-2007 21:52

bijna klaar
hele dag gekloot met die rotuitlaat...


geen tailpipe, lange tailpipe, korte tailpipe

langere voorbocht, kortere bocht

kortere achterconus, langere achterconus,

80 demper, 50 demper

center section langer, korter, geen..


-nu eindelijk weer rijdbaar bij lage toeren zonder dat er veel verlies is aan vermogen in de powerband.
-bij overschakelen blijft ie nu ook mooi in de powerband en valt niet meer dood.
-wéér wat meer maximale toeren. bleeft eerst bij 11.000 hangen, draait nu door naar 13.500

ontsteking is nog steeds een blokkade bij hoge toerentallen, heb het gevoel dat de standaard cdi niet verder wil en boven 11.000 een beetje de weg kwijt raakt

met huidige aanpassing van de uitlaat is het verstelbereik van de gasnaald ook weer maximaal bruikbaar. eerst had 1 stapje hoger of lager al meteen een mega effect en was ie meteen slecht rijdbaar. naald kon nu met 170 sproeier maximaal omhoog.
sproeier zou nog groter kunnen heb ik het idee, alhoewel de bougie mooi chocomel bruin is.

toerenbereik is lekker nu, gasreactie ook bijna top (voor zover dat gaat zonder binnenrotor en bijna geen compressie)

we blijven op Aspen benzine rijden, cilinder, zuigerkop en cilinder kop blijven perfect schoon, en ondanks dat het maar 1:50 smering is blijkt dat toch afdoende te zijn.

uitlaat blijft van binnen ook prima, niet plakkerig of olieachtig, gewoon een heel dun poederlaagje roet. perfect als je het mij vraagt.
bougiekleur is ook veel beter af te lezen dan met gewone peut.

mischien eind van de week een keer een run op een testbank, kijken wat ie doet.

alhoewel een betere ontsteking die wel hoog in toeren goed stabiel blijft, en verhogen van de compressie zou eerst moeten

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved