Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - x..........

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1119 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project planning  
Voor dit project zijn nog geen plannings-items
aanwezig.
  Project updates  
Geplaatst: 7-8-2007 1:39

r2 spul
SH tank weggekiepert

R2 tank gemonteerd (tanksteunen naar voren en lager vastgelast, nieuwe achterste tanksteun gemaakt zodat de tank aan de voorkant laag genoeg zit en ver genoeg naar voren)

aanslagblokje voor voorvork verder opgelast (scheelt weer deuken in de tank)

naven en bredere velgen uitgezocht om te laten spaken

radiateur bevestiging gemaakt

R2 tankkappen gerepareerd.

malletje gemaakt om rechter tankkap in spiegelbeeld te kunnen maken voor aan de linker kant. (ziet er standaard niet uit en komt toch een uitlaat onderlangs op.
Geplaatst: 7-8-2007 20:29

voorpoten en buddysit
buddysit en achterframe verbouwd zodat alles weet lekker aansluit op de R2 tank (achterframe afgeslepen, en hoger+ verder naar voren weer vastgelast.

voorpoten ontdaan van alle vieze oude verflagen, en weer netjes als een spiegel gepolijst.

T-stuk van de voorvork gericht, was een beeeeeetje krom aan 1 kant, wiel staat nu weer kaarsrecht.

Geplaatst: 11-8-2007 16:48

NS1 wielen
set NS-1 wielen gekocht.

word nog een lekker karwei om ze passend te krijgen.

voorvork en achterbrug zijn allebei R2 dus hebben een dikkere as.

veel ruimte is er niet in de naven dus kan nog een feest worden om passende lagers te vinden voor die assen.

2e probleem word de remschijf aan de voorkant, die zit bij een R2 aan de andere kant, en de voorpoten omdraaien is waarschijnlijk ook niet echt ideaal, temeer omdat de bus die tussen as en poot zit dan weinig vlees meer heeft om op af te steunen.

maarja, daar verzinnen we wel wat op
Geplaatst: 11-8-2007 16:49

nieuw T-stuk
oude was krom, had ik gericht maar was nog niet naar m'n zin.

naar motoimport geweest, T-stuk gehaald, en wat denk je

de VERKEERDE gekregen (oud type MTX)

en het lullige was dat ik vorige zaterdag ook al een verkeerd wiel had gekregen.

tsja...gaat weer lekker dus
Geplaatst: 11-8-2007 20:13

wiellagers om NS-1 wielen passend te maken
in het voorwiel zitten nu 6002 lagers ipv 6201, met een ingekorte tussenbus uit een oud R2 wiel.

achter word het qua lagers lastig, ik heb daar 2 opties als ik de dikke r2 as wil gebruiken:

-lagerhuis uitkotteren zodat er een 42mm lager in kan, zodat de as ook weer past.

-kleiner lager pakken en dmv een bus in het lagerhuis zetten

de juiste buitendiameter is er niet in combinatie met de juiste binnendiameter.

ik denk dat ik de onderste lip van de achterbrug een stuk oplas en dan gewoon de mtx-sh of NS-1 as gebruik.
Geplaatst: 15-8-2007 13:50

snel 50cc watergekoeld
de plannen voor het blok zijn zo'n beetje rond.

het word een 50cc watergekoeld met volgende onderdelen:

-GT-4 cilinder en zuiger
-GT-4 kop
-krukas uit blok met RS50E motorcode
-Takegawa close ratio 6-bak
-Takegawa dry clutch kit
-CR 80 membraan
-Kitaco 24mm flatslide carburateur
-HPI, Kitaco, of NS1 ontsteking
-homemade airbox
-jolly moto uitlaat of een of ander japans ding


Geplaatst: 13-9-2007 17:49

diversen
ge3 cilinder is klaar, helemaal verbouwd voor als ie eventueel toch met 80 blok gaat lopen.

r2 achterbrug verbouwd, de lippen van een sh brug aan de binnenkant tegen de originele lippen gelast zodat het NS1 wiel met bijbehorende 12mm as er goed in past (15mm as in ns-1 wiel was achter niet haalbaar)

nieuwe zijstandaard gemaakt zodat ie eindelijk rechtop staat.

achterframe afgelast, beugeltjes voor de zijkappen gemaakt en gelast, buddysit aangepast, achterspatbord verbouwd.

onderdelen voor honda RS50 blokje besteld
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved