Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Opknap Project Honda Vision Met-In

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1121 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project planning  
Geplande datum - 31-5-2007
Geplande tijd - Niet opgegeven
Afgerond - Nee

Lagers en keerringen
Zodra ik mijn lagers binnen heb. ( die ik nu heb zijn verkeerd )

Wil ik deze zo snel mogelijk erin zetten , aangezien ik mijn carter als klaar heb ( geflowd en gepoetst )

En kan dan verder

btw dit was mn oude zuiger en krukas + lagers:


08-05-2007
Nog steeds geen lagers binnen :(
Mensen hebben blijkbaar moeite met dingen op de post doen

11-05-2007
He He , eindelijk mijn lagers binnen en dit keer wel de goede.

Morge of in de loop van de week even wegbrengen om ze in de carter te laten persen.

22-06-2007
Iets later als gepland in verband met aankoop van gereedschap heb ik de lagers geperst.
Nu kan het blok verder worden opgebouwd, en in loop van de tijd proberen te starten.
Geplande datum - 28-7-2007
Geplande tijd - Niet opgegeven
Afgerond - Deels

Blok eronder hangen , en kijken of het beest wil starten
Aanstaande maandag (28-07) zal ik het frame ophalen

Hierna hang ik het blok eronder en zal vervolgens alles gaan aansluiten.

Kijken of het wil starten , en anders heb ik nog een groot probleem.

Dus het is afwachten.
Geplande datum - 31-12-2007
Geplande tijd - Niet opgegeven
Afgerond - Nee

Deadline
31 -12-2007

Dit is de deadline waarbij ik de vision zo goed als klaar wil hebben.

Ik zal dan ook stevig door moeten gaan.

En ga dit dan ook hopelijk redden.
Geplande datum - Nog niet bekend
Geplande tijd - Niet opgegeven
Afgerond - Nee

Treeplank idee
Aangezien ik ook het optische gedeelte in orde wil hebben , ben ik op zoek geweest naar nieuwe treeplank.

Tijdens mijn aanrijding was mij opgevallen , dat de treeplank versplinterde en totaal geen bescherming bood voor mijn benen.

Vervolgens na zitten denken of ik nu daadwerkelijk weer een plastic treeplank wil of dat ik de treeplank uit Traanplaat ( alu ) laat vervaardigen .

Dit versplinterd niet en bied een stuk meer bescherming

Of dit definitief is ? , daar moet ik nog een nachtje over slapen
Geplande datum - Nog niet bekend
Geplande tijd - Niet opgegeven
Afgerond - Nee

Afronden
Nog een paar dingetjes , en dan is de scooter af :

* Stootlijsten opnieuw spuiten
* Remmen afstellen
* Poetsen
* Foto's maken
* Alles bijwerken hier @ forum
  Project updates  
Geplaatst: 4-5-2007 12:04

Uitlaat opgeknapt
Uitlaat onder het blok vandaan gehaald.

Vervolgens met de staalborstel goed schoongemaakt.

Daarna nog een beetje nageschuurd.

Ontvet en met Hamerite hittebestendig geverfd.

Vervolgens een kurk in de uitlaatmonde gedouwd en volgegoten met gootsteenontstopper.

Uitlaat is nu brandschoon van binnen.

Vervolgens inelkaar gezet met pakking ertussen en moertjes vervangen door rvs moeren

Kortom uitlaat is klaar!
Geplaatst: 5-6-2007 22:46

Het duurde even :)
Hallo Brommer gekken

Na lange tijd niets meer van mij laten horen in verband met examens.

Ben ik nu weer verder gegaan.

Blok netjes afgewerkt , enkel nog lagers en keerringen persen.

Krukas was wonder boven wonder na 45000 km nog zeer goed.

Dus het is nu wachten op het persen.

Tevens ben ik via marktplaats in contact gekomen met iemand die nog nieuwe kappen had liggen.

Dus als het goed is kan ik nog nieuw kappen kopen , en zal deze dan van voor tot achter dan ook vervangen !

Hopelijk gaat alles een beetje zoals planning.

Tot de volgende update , en laat een berichtje achter

gr Robin
Geplaatst: 28-7-2007 20:37

Blok Gerestaureerd
Hallo ,

Na lange tijd niks meer van me te hebben laten horen , toch nog een grote update.

Zoals jullie weten waren de lagers geperst , alleen liep de krukas hierdoor minder :(

Vervolgens blok weer gesplitst en opnieuw geperst.

Alles loopt nu lekker soepel

En heb nu dan ook vervolgens alles opnieuw gemonteerd en ingevet.

Wat er nu dus nog enkel moet gebeuren is het beestje aantrappen , en kijken of alles blijft lopen

dus blijf het project volgen

gr. Robin
Geplaatst: 31-7-2007 23:06

Hij loopt ! ( bijna dan :( )
Hey,

Maandag ochtend heb ik het frame opgehaald.

Vervolgens gestript en recht gebogen.

Enkele onderdelen weer zwart gespoten

Vervolgens Dinsdag ( 31 juli ) het blok eronder gehangen en door laten lopen ( olie en benzine )

Kijken of het wilde starten , helaas liet hij het afweten.

Electrische start gemonteerd en nogmaals geprobeerd.

Hij liep na flink lang starten , en liet het 2 seconden daarna afweten

Toen was het 23:00 dus morge verder .

En zal gelijk paar foto's ( filmpje ? ) plaatsen

gegroet Robin
Geplaatst: 4-8-2007 23:50

Helaas
04-07-07

Blok hing er zo goed als onder.

Alles netjes aangesloten.

Starten gaat gewoon niet

Compressie is in orde , squish staat goed.

Vonken doet het ook , ontsteking staat juist.

Benzine , olie krijgt hij toegevoerd leiding zijn vol.

En toch start hij niet.

Nu is de ontsteking naar de knoppen, vonken doet hij niet meer.

Dus kon eerst weer op pad voor een nieuwe ontsteking.

Jullie horen nog hoe het afloopt

gr. Robin
Geplaatst: 23-8-2007 19:52

YES HET LOOPT ! :)
Helaas vonkte de honda dus niet meer.

Hierdoor de CDI , Bobine en Startrelais vervangen.

Helaas nog steeds geen vonk.

Vervolgens gekeken bij het vliegwiel.

Wat treffen we daar aan ?

1 doormidden gespleten spie , en een glad gesleten krukas.

Daardoor vonkte hij dus ook niet.

Doormiddel van een stalen spijker , nieuwe spie gemaakt en de boel teruggeplaatst.

2 x kicken en het beest kwam brullend ( enkele cilinderbocht dus nog geen demper :P ) tot leven.

Vervolgens afgesteld.

Nu enkel het voorwiel nog verven en dan kan ermee proef gereden worden.

Ik houd jullie op de hoogte !
Geplaatst: 16-9-2007 16:36

Argh ! slecht nieuws :(
ey,

Na lange tijd niets meer van mij laten horen , toch een update van mijn kant.

In de tussentijd heb ik niet stil gezeten.

Aangezien de brommer liep , vroeg dat natuurlijk om een testrit .

Deze verliep super , je kan het verschil zeker merken ten opzicht van de oude cilinder en carter.

De brommer reageert fel op het gas en rijd dan ook geweldig (nog wel inrijden )

Alleen toen ik bezig was met de voorvork zag ik dat de onderkant bij he tblok vies was.

Aangezien alles goed schoon was voordat ik begon , heb ik geprobeert met een schroevendraaier het vuil weg te krabben

*pats* ! ik steek dus dwars door de bodembescherming heen !

Wat blijkt nou , jarenlang heeft er wel zand en vocht in gekund , maar niet eruit met als gevolg dat de boel is weggeroest

Zie hier het grote gapende gat : :(



Dit moest dus gelast worden , en had ik ook een afspraak gemaakt met iemand.

Dit is helaas niet mogelijk geweest , aangezien op de dag van de afspraak de honda het vertikte om te starten.

Vonk compressie en benzine/olie het is er allemaal maar nog steeds start het kreng niet.

Dus ik houd jullie op de hoogte , en binnekort ook een filmpje en meer foto's

gr. Robin
Geplaatst: 8-5-2008 20:50

Bijna af !
Zoooo dat is lang geleden zeg.

Maar heb zeker niet stilgezeten.

De Honda bleef goed lopen , en heb er dan ook 50 km plezier aan beleefd.

Toen waren mijn lagers op , en piepte en kraakte de brommer dan ook aan alle kanten

Vervolgens blok gesplitst en opnieuw "gelagerd"

Wat bleek : Door het persen heeft de boel klem / scheef gezeten

Gevolg : Keerringen weggevroten door de lagers en de lagers zelf waren ook op

Nu weer opnieuw gereviseerd en de brommer heeft nu al weer vele kilometers gemaakt !

Enkel nog een paar dingetjes doen ( zie planning )

En dan is het project af

Tevens zal ik dan een paar mooie foto's schieten.

gr. Robin
Geplaatst: 9-7-2008 12:14

Gloeiende Glimmende
Hallo Allemaal,

Het is niet te geloven !

Ik heb het project daadwerkelijk afgekregen voor het einde van het jaar.

Vervolgens heb ik een tijdje kunnen rijden.

Waarna vervolgens weer de lagers begonnen te ratelen en te piepen.

Nu vermoed ik dat de krukas aan zijn einde is ( 45000Km oud ).

Dus nu kan het blok voor de 3e keer uit elkaar.

En weer nieuwe lagers + krukas etc..

Daarom heb ik besloten het project door te zetten , maar dan met nog meer vermogen ( 70cc etc.. ).

Volgende update word een mega update ( met zeer veel foto's ).

Dus blijf deze volgen !
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved