|
|
Geplaatst: 2-10-2006 18:42
Testopstelling achtervelg
Even snel gekeken hoeveel werk het zou gaan kosten en of het uberhaupt haalbaar zou zijn om de PC25 achtervelg pas te maken (5inch breed vs 3,5inch breed).
Valt allemaal redelijk mee, moet een paar dingetjes hebben, maar dan zal het wel lukken
|
Geplaatst: 2-10-2006 18:45
Testopstelling voorvork
Even gekeken hoeveel werk het zou worden om de Fireblade vork pas te maken en of het uberhaupt haalbaar zou zijn.
Het is te doen, gaat iets meer werk worden dan ik had gehoopt, maar daar valt nog wel mee te leven.
Enige wat misschien nog lastig kan worden is dat de fireblade vork 6cm korter is dan de originele VFR vork, dus hij staat voor een stuk lager (al komt dr nog een iets grotere voorvelg in, maar dat scheelt minimaal).
Door de kleinere achtervelg komt ie achter ook iets lager te staan, dus opzich zal het rijgedrag niet zo enorm beinvloed worden (hij zal iets nerveuzer worden), maar de grondspeling is iets wat ik even goed in de gaten moet houden.
Maar desnoods zet ik de stepjes gewoon wat hoger.
|
Geplaatst: 25-10-2006 19:59
Gunstige ontwikkelingen
Gezien het feit dat Rezzie het ook bij zo'n project heeft gepost, dan ik ook maar
Hij heeft me dus anaal verkracht met zn GTR, dus dat levert mij straks mooi een RC45 kontje en nog wat goodies op
|
Geplaatst: 7-11-2006 15:00
RC24 balhoofdpen in Blade kroonplaat geplaatst
Ging er niet zonder meer in, heb er een 2 tiende mm vanaf moeten dremelen.
De RC24 kroonplaat waar ie uit kwam is nl van aluminium en zet dus wat meer uit bij verhitting, dus kan er gewoon een andere perspassing gebruikt worden (of hoe dat ook heet).
Hoe dan ook, nu zit ie er in, de bovenste kroonplaat kan er nog overheen als de poten dr door zitten, dus ws is het nog recht ook
Inbouwen vd vork moet nog even wachten totdat de motor stilgezet gaat worden.
|
Geplaatst: 3-4-2007 23:48
Voortgang
Goed, weer eens fijn bezig geweest, eea is dus geschrapt van de planningslijst.
De RC45 kont gaat dr 1 van een RC30 worden.
Het uitlaatsysteem gaat niet van RVS worden en tenzij ik voor weinig 2 dezelfde (open) dempers kan vinden gaat dat ook wat creatiever bevestigd worden
Een Fireblade achterbrug kan ik zonder fikse aanpassingen aan de brug ook wel uit mn hoofd zetten, dus dat komt misschien in de winter een keer.
De achtervelg zit er eigenlijk in incl de remklauw, alleen nog de kettinglijn uitmeten als het blok weer op zn plek zit en dan 1 of 2 busjes laten maken.
Voorvelg is een 16inch van een Fireblade geworden, die zijn een stuk goedkoper te krijgen en er zijn ook goede banden voor te krijgen.
Moet dr alleen nog een schijf en 2 originele busjes bij zoeken.
En verder zal er vast nog wel eea in de soep gelopen zijn.
|
Geplaatst: 3-9-2007 18:36
Fireblade vork past
Vork zit dr in, aanslagnokjes zijn ook aangepast, contactslot past, dus dat is allemaal wel zo'n beetje klaar.
|
Geplaatst: 3-9-2007 18:37
Weer wat verder gekomen
Remvloeistofreservoirtjes voor maar eens vastgezet, weer wat verder gewerkt aan het subframe en de rommel die daar in moet.
Tevens een gratis Laser 4in1 gevonden met E-keur, dus die zit dr voorlopig wel op.
|
Geplaatst: 19-10-2007 17:39
Het ding loopt weer
Bezig met mn kabelboom solderen, besloten om m maar even snel aan een accu te hangen en eens te kijken of ie wilde lopen.
En dat wilde die.
Filmpje
|
Geplaatst: 9-11-2007 0:18
Spuiten en weer opbouwen
Heb m weer uit elkaar gehaald, aantal onderdelen gespoten/schoongemaakt en m weer gedeeltelijk in elkaar gezet.
Ben nu nog bezig met het subframe af te sluiten.
Einde begint een beetje in zicht te komen, ook al ben ik absoluut niet tevreden over het subframe.
|
|