|
Geplande datum - Nog niet bekend
Geplande tijd - Niet opgegeven
Afgerond - Deels
Achterwiel ophanging
Heel het achterwiel moet natuurlijk uitgelijnd worden, dus dat kost wat tijd.
Ik heb de achterbrug al smaller gemaakt, zodat hij in het mtx frame past. Er moeten nog wat kleine dingetejs aangepast worden, zodat de achterbrug het frame niet raakt met inveren.
Ook ben ik bezig met de remmerij achter, omdat het een achterbrug is van een AF1 125 (waar de openkant van het wiel links zit) wil ik deze ondersteboven monteren. Want ik wil het open wiel aan de rechterkant hebben.
|
Geplande datum - Nog niet bekend
Geplande tijd - Niet opgegeven
Afgerond - Deels
Voorvork
Aangezien het balhoofd van een Senda niet geheel overeen komt met die van en mtx-sh moet ik dus nog wat gaan vogelen met balhoofdlagers. Het liefst wil ik er schuine naaldlagers in, met de taps toelopende lagerschalen. Maar hier moet ik dus nog even geschikte lagers voor vinden.
Verder ben ik nog op zoek naar een breed stuur, maar dat is voorlopig even bijzaak
|
Geplande datum - Nog niet bekend
Geplande tijd - Niet opgegeven
Afgerond - Deels
Uiterlijk
Er moeten GSM / Zulu kappen opkomen, alleen voor dan. Dus voorspatbord, cockpitspoiler, tankkappen. Aangezien de tankkappen netjes op een gsm tank passen komt die er ook op. Dit is wel redelijk pas te maken, omdat een gsm ook een vierkant profiel heeft onder de tank. Aangezien het zadel van een gsm ook daar netjes op aansluit komt dat er ook op.
Verder wil ik achter nog 2 kleine kapjes maken, zodat het lijkt op de nieuwe Ducati Hypermotard.
Ook komt er een achterspoiler op van een Piaggio NRG, met het achterlicht erin, deze ga ik ook nog aanpassen zodat het remlicht en achterlicht is.
|
Geplande datum - Nog niet bekend
Geplande tijd - Niet opgegeven
Afgerond - Deels
Uitlaat
De metrakit uitlaat moet natuurlijk pas gemaakt worden op de cilinder en het frame. Dit gaat allemaal gebeuren als het frame op z'n wielen staat.
Ik moet ook de seatpipe nog op maat maken, er zullen 2 dempers van Yasuni onder het zadel vandaan komen.
|
Geplande datum - Nog niet bekend
Geplande tijd - Niet opgegeven
Afgerond - Nee
Koppeling
Ik ben bezig met een 4-plaats koppeling, maar deze ga ik uitdraaien, zodat er 5 koppelingsplaten in kunnen. Dit vindt ik gewoon leuk om te doen, alles moet gewoon af zijn.
|
Geplande datum - Nog niet bekend
Geplande tijd - Niet opgegeven
Afgerond - Nee
Achterframe
Aangezien er een triangelframe op de ducati zit wil ik dit ook een beetje terug brengen in de MTX. Dus ik heb heel de achterkant eraf geslepen en ben bezig met het ontwerpen van een nieuw stuk frame.
Ik hoop snel een protoype te hebben van het frame, zodat ik er een mal van kan maken en zo dus 2 precies dezelfde vakwerken te kunnen maken. De rechter en de linkerkant moeten natuurlijk wel gelijk zijn.
Aan dit frame komen ook meteen de ophangingen voor de dempers, de knipperlichten en de kentekenplaat.
|
Geplande datum - Nog niet bekend
Geplande tijd - Niet opgegeven
Afgerond - Nee
Pro link systeem
Aangezien er op een MTX gebruik gemaakt wordt van een pro link systeem kan dat natuurlijk niet ontbreken op deze MTX.
Maar omdat hier een andere achterbrug op zit veroorzaakt dit nogal wat probleempjes, dus ik moet het systeem zelf op maat maken.
|
Geplande datum - Nog niet bekend
Geplande tijd - Niet opgegeven
Afgerond - Nee
Electronica
Alle electronica moet ik zelf maken, zodat de accu netjes opgeladen wordt en dergelijke. Ook wil ik de koplamp en het achterlicht gewoon over de accu laten lopen. Dus alle stroom uit het blok zal naar de accu gaan en daarvandaan naar de bediening en dan naar de lichten.
Verder komt er een electrische choke op en ben ik nog op zoek naar een mooi digitaal dashboard, voor een temperatuur sensor en dergelijke.
|
|
|
Geplaatst: 19-9-2006 18:36
Foto's
Foto's zijn eerder toegevoegd dan verwacht Verder zijn ze een beetje aan de wazige kant, maar m'n telefoon ken niet beter.
|
Geplaatst: 11-10-2006 23:02
Kappen
De kappen zijn deze week binnen gekomen, zoals te zien is op de foto's.
Die moeten nog behoorlijk aangepast worden, vooral de tank moet ik mooi pas gaat maken, dus dat wordt wat slijp en soldeerwerk aan de tank, zodattie nogwel mooi leeg kan blijven lopen, maar ook goed om het frame past.
Verder gaatie eerst even langs op m'n werk voor het schouwen, dus wielen, tank en blok aan het frame en gaan.
|
Geplaatst: 24-10-2006 22:24
Zoveelste update
Vandaag weer lekker bezig geweest, lekke rmet de slijptol aan het hakken geweest in het frame.
Heel de achterkant heb ik eraf geslepen, daar komen alleen nog maar ophangpunten voor het triangel achterframe. Om de brommer toch meer een ducati uiterlijk te geven. Ook kan ik bij dat stukje frame netjes de ophangpunten maken voor de 2 dempers, kentekenplaathouder, knipperlichten en achterlicht enzo
Ook het blok vandaag helemaal gestraald en opnieuw in de zwarte lak gezet, ook alle lagers eruit gehaald en de nieuwe zijn ook al binnen, alleen de naaldlagertjes nog.
Dan kan die ook weer in elkaar en dan zal de setup zijn:
- 70cc gietijzer, tune ik zelf.
- 12mm carburateur, met elec. choke.
- Metrakit uitlaat, moet nog aangepast worden.
- 6 versnellingen.
- 5 plaats koppeling, staat ook nog op de planning.
Vertanding weet ik natuurlijk nog niet want dat zien we wel met afstellen.
|
Geplaatst: 5-11-2006 17:31
Blok
Maandag ga ik het blok in elkaar zetten, dan is dat deel ook netjes afgerond.
Ook als ik nog tijd over heb ga ik verder met het maken van een prototype voor het achterframe. Natuurlijk komen de foto's zo snel mogelijk online.
|
Geplaatst: 9-11-2006 19:26
Achterframe vorderingen
Eerste stap voor het achterframe is gemaakt, het prototype voor de mal. Als ik een mooie mal heb gemaakt ga ik een mooi frame maken met de juiste maat buizen en ophangpunten en dergelijke. Let niet op het laswerk, dit is gewoon bagger. Maar het is voor het maken van een mal.
Nu kunnen de ophangpunten aan het frame gelast worden, dus dat is het volgende wat gaat gebeuren, samen met het lassen van het frame.
|
Geplaatst: 23-11-2006 23:13
Blok revisie
Het blok is af, alle lagers, naaldlagers, keerringen zijn vervangen. Nieuwe koppelingsplaten, ect.
Verder heb ik er een 6-bak in gedaan en een 4-plaats koppeling. Misschien dat dit later nog eens een 5-plaats wordt, maar dat kan altijd nog.
Ook zijn de carters opnieuw gespoten en heb ik allemaal mooie nieuwe rvs inbus boutjes gebruikt.
Ik moet de cilinder nog afwerken en dan kan die er ook op. Daarna moet ik de uitlaat nog pas gaan maken en de carburateur. Er komt een 12mm dellortho, met electrische choke, op en dat past niet direct op het spruitstuk. Ik ga dus zelf een spruitstuk frezen.
Als de carburateur erop zit moet ook het luchtfilter nog gemaakt worden.
|
Geplaatst: 16-4-2007 11:53
Frame aanpassingen
Morgen ga ik weer lassen aan het frame, zo zullen de ophangpunten voor het achterframe eraan gelast worden. Verder worden ook de ophangpunten van het prolink systeem aangepast en de ophangingen voor het standaard moet een klein beetje aangepast worden.
De foto's zullen zo spoedig mogelijk volgen.
|
|