Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Suzuki GSX-R 750/1100 circuit motor

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 875 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project planning  
Geplande datum - 30-10-2011
Geplande tijd - 2 uur
Afgerond - Ja

Uitlaat pasmaken
Moet de voorbochten verlengen omdat deze tegen de carterpan komen

Eventueel moet ik ook langere olie slangen nemen voor de olie koeler.
Geplande datum - 31-1-2012
Geplande tijd - 1 uur
Afgerond - Ja

Shims onder schijven steken.
Schijven van de schijfremmen schuren aan de binnenkant van de remklauw.

Moet ze zo'n 2mm ophogen om ze goed te centreren.

Zelf een shim maken op de draaibank.
Geplande datum - 11-2-2012
Geplande tijd - 2 uur
Afgerond - Ja

Koso teller in cockpit bouwen
Koso teller in de bestaande cockpit inbouwen.

Geplande datum - 13-4-2012
Geplande tijd - 1 uur
Afgerond - Ja

Carburateur koeling voorzien
Bij het originele inlaat systeem van suzuki diende 1 inlaat buis om de carburateurs te koelen met rijwind.

Ik heb nu 2 buizen voorzien die gemonteerd worden op de originele inlaatgaten zodat ik de vlotterkamers en de rest van de carburateurs kan koelen.
Geplande datum - 15-5-2012
Geplande tijd - 1 uur
Afgerond - Ja

Schijven wisselen
Aangezien op mijn gsxr750sp giet ijzeren schijven zitten en dit mijn woon/werk motor is heb ik besloten om mijn schuiven om te wisselen.

Circuit motor; gietijzeren schijven
Straat motor: stalen schijven

Geeft dus nog wat extra remkracht.

Roest wel als de pest.
Geplande datum - Nog niet bekend
Geplande tijd - 3 uur
Afgerond - Ja

Suzuki GSX-R1000 K5 K6 voorvork pasmaken
Aangezien de voorvork wat aan de slappe kant is voor deze motoren (dan vooral voor een 1100) ga ik een voorvork pas maken van een GSXR1000 K5 K6

Reden voor deze voorvork is:

Heeft zelfde diameter aans de kroonplaten (50mm clipons en 54mm aan de onderste kroonplaat);

0.95 kg/mm² veer t.ov de 0.75 or 0.8 kg/mm² veer bij een 92-95 voorvork.

Heeft ook radiale remmen;

Zou minder moeten wegen.

Aanpassen moet niet (te) lang duren omdat ik eigenlijk alleen maar de poten + remklauwen nodig heb.

Moeten wel andere lagers in het voorwiel om wille van de dikkere vooras.

Het meeste werk is om de het wiel en de schijven/remmen te centreren.
Geplande datum - Nog niet bekend
Geplande tijd - 2 uur
Afgerond - Ja

inlaatbuizen pasmaken en monteren
2 inlaatbuizen van een monteren voor de ram-air luchtfilterkast.

Geen SRAD buizen maar een verloopstuk van 90/50 van een bouw bedrijf.
Geplande datum - Nog niet bekend
Geplande tijd - 2 uur
Afgerond - Ja

Olie temperatuur en drukmeter steken
Zou eigenlijk op elke motorfiets moeten zitten aangezien dat de belangrijkste waarden zijn om te zien wanneer je echt voluit kan.

Olietemperatuur en drukmeter zijn beide elektrisch gestuurd.
Geplande datum - Nog niet bekend
Geplande tijd - 2 uur
Afgerond - Ja

Yamaha R6 radiale remklauwen pasmaken
Pasmaken op de voorvork.
Geplande datum - Nog niet bekend
Geplande tijd - 2 uur
Afgerond - Ja

Olieleidingen aanpassen
Wordt waarschijnlijk 2 RVS leidingen waar ik zelf de fittingen/banjo-ogen op moet zetten.

Geplande datum - Nog niet bekend
Geplande tijd - 2 uur
Afgerond - Ja

Voorkuip aanpassen
Ram-air kanalen verbeteren.

Moeten mooier overvloeien van het midden richting de inlaat buizen.
Geplande datum - Nog niet bekend
Geplande tijd - 1 uur
Afgerond - Ja

Ram-air luchtfilterkast aanpassen deel 2
Bij verder onderzoek blijkt dat ook de benzine tank beluchting slang ook in de ram-air kast moet zitten.

De reden hiervoor is omdat anders doordat de vlotterkammer onder druk staat de benzine uit de carburateurs worden 'geduwd' terug richting de tank.

Tussen ram-air kast en benzine tank moet ook een soort terugslag klep zitten om de carburateurs tijdens het remmen niet te laten verzuipen.
Geplande datum - Nog niet bekend
Geplande tijd - 4 uur
Afgerond - Ja

Opvoeren
Motorblok: GSXR750W inlaat nokkenas gebruiken als inlaat en de 750w uitlaat nokkenas gebruiken als uitlaat.

Inlaat: spuitstukken aanpassen zodat deze het rest mengel dat anders richting de luchtfilterkast gaat met elkaar kunnen verwerken. Dus de inlaten zoals de uitlaten laten 'samenwerken'

Uitlaat: Yoshimura duplex systeem namaken.

Deze aanpassing ga ik ofterwel al deels doorvoeren na 18mei of compleet doorvoeren na 1 juni.

Geplande datum - Nog niet bekend
Geplande tijd - 2 uur
Afgerond - Ja

Gear indicator monteren
Chinese immitatie brol monteren en hopelijk werkt het goed.

Is in feite gewoon een optel schakelaar met 2 sensoren en een magneet, weergeeft 1-8 versnellingen + Neutraal.
Geplande datum - Nog niet bekend
Geplande tijd - 4 uur
Afgerond - Ja

Vlakschuif carburateurs aanpassen voor de luchtfilterkast.
Heb een set vlakschuif carbs gevonden: TMR40 met accelerator pomp.

Moet op deze carbs langere aanzuigkelken steken voor de ram-air kast.

De ram-air kast zal waarschijnlijk moeten worden aangepast.

Geplande datum - Nog niet bekend
Geplande tijd - 2 uur
Afgerond - Ja

Kleine onderdelen monteren
Killswitch monteren
Universele chokehendel monteren
Bobbins op de achterbrug monteren.
Geplande datum - Nog niet bekend
Geplande tijd - 2 uur
Afgerond - Nee

Yoshimura MJN kit steken
Als de nodige onderdelen nog te bestellen zijn voor een niet al te duur bedrag ga ik mijn TMR41 carbset ombouwen naar TMR-MJN carbset.

MJN is een holle gasnaald die het mengel beter vernevelt, deze vernevelt het mengel ook over de hele boring van de carburateur ipv alleen aan de gasbuis.

Geplande datum - Nog niet bekend
Geplande tijd - 4 uur
Afgerond - Nee

Koeling probleem aanpakken
Motor wordt te warm.

Grotere oliekoeler zoeken + andere olie (10W50).

Als dat nog niet voldoende is ga ik een extra radiateur monteren.
  Project updates  
Geplaatst: 13-10-2011 22:45

Afbraak straat motor
Alle onnodige onderdelen afhalen.

Motorblok eruit

Meten en zien hoe en wat het gaat worden.
Geplaatst: 13-10-2011 22:47

Onderdelen halen
GSXR1100W blok

Hydraulische koppelingshendel

De rest van de onderdelen (srad kont, braced achterbrug, bobijnen,...) had ik al liggen.
Geplaatst: 13-10-2011 22:48

Achterveer wisselen
Originele veer wisselen met een gsxr 750 K7 veer, is lichter en heeft betere veer eigenschappen

omtewisselen zonder aanpassingen, de veer zelf is wel 1 cm langer waardoor de motor wat hoger staat.
Geplaatst: 16-10-2011 17:52

Luchtfilterkast ombouwen naar ram-air
Originele luchtfilterkast aanpassen voor ram-air, ik had eerst zelf een kast gemaakt maar deze (3L) is te klein, de originele zit aan de 7/8L en is dus groot genoeg.

Tevens ook aansluitingen voorzien om de vlotterkamer onder druk te brengen zoals suzuki deed bij hun superbike racers in 94-95.

Geplaatst: 1-11-2011 9:42

Oliekoeler gemonteerd
Zit op de plaats waar het licht zat.

Met zelfgemaakte professionele beugels!
Geplaatst: 22-11-2011 20:38 Update is gelinkt met een item in de planning

Meters plaatsen
Olie druk en temperatuur meter steken.
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved