Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - [Rieju MRX pro] opknappen + customizen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1077 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project planning  
Geplande datum - Nog niet bekend
Geplande tijd - 7 uur
Afgerond - Ja

Blok revisie

HOI

Polini dingen


Het viel best mee, dus ging ik verder met de complete demontage en ta-daaa:


Tevens ook de lagers eruitgekregen d.m.v. hitteblazer, passende doppen en een hamer.


Behalve de 2 lagers die maar 1 open zijde hebben, dus daar heb ik een Kukko lagertrekker met slaghamer voor gekocht en heb ze eruitgekregen



Bloque geschrobd en boor+staalborstel opzetstuk tevoorschijn gehaald:
Voor & na

sup

sup²


Eindelijk eens de lagers tevoorschijn gehaald:

In mon bloque geduwd:


___________________________


11-12-2011

Weer een tijdje geleden maar goed, ben een stuk verder gekomen en weer wat slechte dingen ervaren balansas draad ging naar de klootn dus ff open gemaakt en weer andere erin gedaan.

[img]http://img600.imageshack.us/img600/5175/dsc00657in.jpg[/img[

jo



ff laten inweken



bijna..



preview, alles zit er gewoon los op




Nog een aantal dingen voordat het blok helemaal klaar is:
- Matzwart spuiten
- Koppelingsdeksel polijstwerk afmaken
- Lange schroef voor HPI vinden (waarmee je m in het carter vastzet)
- Binneband o.i.d. tussen spruitstuk en carb doen want het is een 26mm polini spruitstuk en ik heb een 24mm mikuni...
- Carb weer schoonmaken, nadat ie uit de wasmachine kwam zat er een rare aanslag poeder shit op -______-
- Is een verrassing, ontstekingskapje aanpassen.

En uiteindelijk in mijn frame pleuren en de HPI en Mikuni afstellen

Geplande datum - Nog niet bekend
Geplande tijd - 6 uur
Afgerond - Ja

CR500 voorvork pas maken
Heb een mooie Showa vork van een CR500 (rond '03?) geregeld bij een mede forummer en moet alleen een andere balhoofdpen laten draaien.

Ken je iemand die kan draaien of kan je zelf draaien? Ik hoor het graag!

Links een Showa van een Derbi en rechts de CR Showa



Even erop gezet voor het idee
  Project updates  
Geplaatst: 1-7-2011 21:48

Gestript
Zo zag ie er eergisteren uit:



Heb de garage opgeruimd en schoongemaakt zodat ik een beetje overzichtelijk kan werken.

Gisteren heb ik hem helemaal gestript:





Vooras ging wat moeilijker dan de rest maar lukte wel met wat creativiteit:




Blok aan 't huilen gemaakt




Alleen heb ik nu nog het gereedschap nodig voor revisie van het blok.
Geplaatst: 21-7-2011 16:12

Mikuni gekocht, opgeknapt
Heb een paar dagen geleden een Mikuni TM24 binnengekregen, voor ¤50,- gehosseld .

Heb nog een gaskabel, kabelgeleider bovenop, slangetjes en wat sproeiers nodig.

Was wel vuil aan de buitenkant!
Maar heb hem schoongemaakt en zie hier het resultaat:

voor

na

voor

na


Geplaatst: 3-2-2012 23:42

Frame, achterbrug,motorsteun, stuurplaat en kroonplaat gecoat
Was al langer klaar maar was laatste tijd niet zo aanwezig op BF

20-12-2011

Alles eindelijk gecoat, lekker vers:

























Geplaatst: 3-2-2012 23:43

Yasuni Cross HM opgeknapt
Nou, heb 'm dus opgeknapt :P
Alleen geen olie gebruikt.

Zo zag ie in het begin eruit:

Ergste zooi en roest met staalborstel d'r af gehaald

En toen met schuurschijven 240-320 op de boormasjien gedaan en daarna korrel 500-600-1000 gedaan.

Daarna heb ik hem ontvet met terpentine,gasbrander erop gezet en ten slotte hittebestendige blanke lak erop gespoten.
Ben best blij met het resultaat voor de 1ste keer O

Geplaatst: 4-2-2012 0:34

Voorvork gereviseerd
30-12-2011

De vork lekte aan 1 kant dus ik dacht laat ik hem toch reviseren nu ik de kroonplaten loshaal

Eerste de protectors eraf maar de stomme inbussen waren lekker doorgedraaid dus ff dremel + schroevendraaier gebruikt





Wil geen krassen op de gouden pootjes D:
Simpele oplossing


Inbussen onderaan eruit


schroefje bovenaan los en de eulie dr oet laten lopen



stofkap en seegerring losgeklikt zodat de binnenpoot eruit kan


destijds met mijn gips :P poot op de kroonplaat gaan staan, en vervolgens gewoon aan de binnenpoot trekken


simple as that


was ff kloten maar door een schroef erboven in te draaien en vervolgens hem los tikken kreeg ik de veer los


alles gerangschikt





Jup, dies lek


Voor 10tje nieuwe keerringen


ff goed invetten


mijn manier van binnenpoot schoonmaken, het werkt wel :P

(doekje er weer uit blazen dmv compressor)


dat wil je niet in je vork hebben he





Voor demontage nog alles goed schoonmaken


Onderdelen ook ff schoongemaakt, evt. ingevet en weer op volgorde gelegd voor de montage


alles erop


de veer aan de buitenkant van de stofkap ook nog ff goed invetten


Veren schoonmaken


Alweer d'r in


zat me te irriteren met die schroef (zoals ik 'm eerst loshaalde) en kreeg opeens een idee en het werkte dus


Pootjes klaar!


Ondertussen (samen met frame etc.) kroonplaat en stuurplaat gecoat :





Ik dacht, doe het gelijk goed dus ook nog de balhoofdlagers vervangen:

verhitten, in de bankschroef en even tikken en toen floepte ie eraf


Nieuw


Verhitten


Balhoofdpen afkoelen


Vervolgens op zijn plek tikken


Lekker invetten want daar houden lagers van

lager boven


ta daaaaaaaa!


Ben ook nog bezig met de asopnames zwart te maken aangezien ze niet gecoat konden worden omdat ze niet van de binnenpoten los wilden komen. Ff gezocht en dus uitgekomen bij hammerite, slijtvast en ziet er goed uit. Ik geloof een haar verschil van de coating . Asopnames zijn van alu (non ferro metaal dus) dus moet er nog eerst een hechtprimer op voordat ik de hoogglans zwart erop kon doen.

Ff tape om binnenpoten gedaan want die moeten mooi chrome blijven :P

geschuurd en ontvet met terpentinez0r:


hechtprimer (hadden ze alleen in rood :( )


met een kwastje gedaan, het verspreid zichzelf wel goed opzich en droogt snel (links is nog niet droog)



Volgende dag weer ontvet en toen de zwarte zooi erop gesmjiert:







tadaaaaaaaaaaa

/einde



Geplaatst: 11-2-2012 0:53 Update is gelinkt met een item in de planning

Blok gereviseerd

HOI

Polini dingen


Het viel best mee, dus ging ik verder met de complete demontage en ta-daaa:


Tevens ook de lagers eruitgekregen d.m.v. hitteblazer, passende doppen en een hamer.


Behalve de 2 lagers die maar 1 open zijde hebben, dus daar heb ik een Kukko lagertrekker met slaghamer voor gekocht en heb ze eruitgekregen



Bloque geschrobd en boor+staalborstel opzetstuk tevoorschijn gehaald:
Voor & na

sup

sup²


Eindelijk eens de lagers tevoorschijn gehaald:

In mon bloque geduwd:


___________________________


11-12-2011

Weer een tijdje geleden maar goed, ben een stuk verder gekomen en weer wat slechte dingen ervaren balansas draad ging naar de klootn dus ff open gemaakt en weer andere erin gedaan.

[img]http://img600.imageshack.us/img600/5175/dsc00657in.jpg[/img[

jo



ff laten inweken



bijna..



preview, alles zit er gewoon los op




Nog een aantal dingen voordat het blok helemaal klaar is:
- Matzwart spuiten
- Koppelingsdeksel polijstwerk afmaken
- Lange schroef voor HPI vinden (waarmee je m in het carter vastzet)
- Binneband o.i.d. tussen spruitstuk en carb doen want het is een 26mm polini spruitstuk en ik heb een 24mm mikuni...
- Carb weer schoonmaken, nadat ie uit de wasmachine kwam zat er een rare aanslag poeder shit op -______-
- Is een verrassing, ontstekingskapje aanpassen.

En uiteindelijk in mijn frame pleuren en de HPI en Mikuni afstellen

Geplaatst: 12-7-2012 1:19

Gelast, nieuwe koplamp, voorspatbord, kappen pasgemaakt etc. UPD 10
Fatbar gekocht, veel beter vind ik zelf


Kabelboom geïsoleerd, nieuwe stekkertjes etc. etc.


Dus ik moest ook wat shit gelast hebben, pa geen tijd. Mocht het zelf niet doen.
Toch zo verschrikkelijk badass dat ik de garage overhoop heb gehaald en de antieke kast vond om elektrode te lassen :')

Op de originele plek van de bobine komt nu de nieuwe claxon, hij is nogal groot dus een plaatje op de balk gelast waar de bobine nu komt.


Geverfd, komt dicht bij de kleur van de coating. Maar je ziet het zoiezo niet omdat de benzine tank en de radkappen ervoor zitten.


Ophangingspunt voor KTM achterkap gelast, op zijn zij gelegd omdat ik geen gat in mijn banden wou hebben :p



Ook geverfd

KTM SMR spatbord bij de lokale motoport opgehaald en gespoten omdat 't middelste deel oranje is. En da moe k nie hebben eh
(400 WP geschuurd - 2 plastic primer - 3 high gloss lak - 3 blanke lak)





En wat voor mooi pakketje krijg je dan binnen

En eindelijk de EXC koplamp gevonden waar ik al maaaaanden naar zocht, met dank aan Nick (gemonde)


Strips gemaakt voor de KTM radkappen bij elkaar te houden en de bobbels weggezaagd want deze zaten in de weg.


Achterlicht beugeltje gemaakt;




Liggen te hakken in mijn luchtfilterbox, passen PRECIES 2 accu's in :
Is niet mooi nee, maar je ziet er niks van gezien de deksel er nog op komt.


Morgen op zoek naar 2 heule lange schroeven gezien t adapterplaatje links wel goed is alleen kan d'r geen moer op de schroef;

En als het goed is mijn nieuwe relais binnenkrijgen waardoor de knipperlichten wel werken.

Nog een klein ''adapterplaatje'' voor mijn claxon maken, die monteren en kabels inkorten.

Dan is het laatste wat ik moet doen de Stage6 tempmeter en Koso teller aansluiten en voor beiden een plaatje maken en het blok in elkaar zetten.

Een vraagje aan jullie;

Mijn zadel wil er niet goed (lees: niet) op omdat de schroef en moer onder de kappen uitsteken. Hoe kan ik de plaatjes alsnog goed aan de kappen krijgen maar zonder te gaan knutselen aan mijn tank of tiewraps te gebruiken. Popnagels?


En een overzichtje ;

Geplaatst: 3-8-2012 12:07

''Cockpit'' af
Beugeltjes gemaakt voor de Koso teller en de Stage 6 temperatuur display, en de S6 teller aangesloten en hij werkt zo als ie moet doen ;


Zit perfect bij de S6 teller


Ook goed bij de Koso teller


jeuj


Zo aangesloten dat de S6 teller alleen bij ''verlicht'' aan gaat, denk dat ik het wel nog op de gewone voeding aansluit..



Nu alleen nog wat beugeltjes voor de knipperlichten fixen, ik maak trouwens ook nog beugeltjes om de kappen aan de tank vast te maken want het zit niet perfect...
Geplaatst: 16-10-2012 14:15

Project afgerond
Dit project is afgerond.

Na iets meer dan een jaartje veel gesleuteld te hebben en veel geleerd te hebben is het tijd om afscheid te nemen en te kijken voor een motor.
Dus ik verkoop hem... hij is eventueel te ruil tegen een Honda CR250 2003+ of RM250 2002+.

Je kunt nog reageren op topics in het forum.
Klik hier om naar het forum te gaan.
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved