Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - promotebrommer Aprilia RS 50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1058 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project planning  
Voor dit project zijn nog geen plannings-items
aanwezig.
  Project updates  
Geplaatst: 21-3-2011 12:08

Het concept

Frame opbouw
-rs 125 voorvork
-rs 125 voorwiel met 320 remschijf
-rs 125 Brembo 4 zuiger klauw
-rs 125 rempomp
-rs 125 achter wiel 150 breed

kappen
-rs race voorkuip met klein windscherm en
2 gaten voor koplamp unit van een NRG.

-Racekont een geheel passend voor orginele zadel.

-Mtkt onderkuip met strakkere achterlichten.

-orginele onderkuip.

- evt later carbon achter&voorspatborden.


Kleuropstelling
-frame word Zwartchroom
-buizen van voorvork verchromed rood of goud
-Kroonplaten zwartchroom
-kappen worden Matzwart.
-Sticker Weschung Racing&MX www.weschung.hyves.nl en aprilia worden Rood
net als Castrol want daar is bedrijf waar ik zit leverancier van. De rest word denk ik glans zwart ben er nog helemaal overuit.
-EVT andere onderdeeltjes ook mee naar
die speciaale chroomspuiterij.
-Check trouwens op google: alsa Corp multichrome.

Motorisch
Niks aparts wil er later misschien een 450 crosblok in hangen en er een supermono van maken samen met een custom achterbrug en linksysteem en een goede achterveer.
(klote achter brug van rs 125 kan niet van wegen de ketting)maar dat zijn plannen voor
de toekomst want wil hem dan laten keuren om hem te laten registreren als motor bij het RDW. Maar hier is de setup van nu.

-TP 80 (zwarte top)
-Doppler krukas
-phbg 21 mm
- yasuni R3

Meeste onderdelen heb ik of komen nog binnen.

Voornaamste voor nu is dat de brommer naar de stralerij kan zodat hij naar de speciale chroomspuiterij kan zodat ik me rollende frame op kan bouwen.

Foto's komen nog moet even kijken hoe dat allemaal werkt op het forum hier:p
Geplaatst: 22-3-2011 0:18

Update 21-3
Ik heb het kale rijwiel gedeelte nu over.

Morgen zet ik met de hulp van iemand het
zooitje op een tafel zodat ik kan kijken of me rs 125 Awiel pas te krijgen is in een rs 50 achterbrug.

Als dat past kijk ik wat voor uitvulbussen ik moet gaan draaien en of ik ok nog een andere ankerplaat moet frezen voor de achterrem.

Als dit niet kan kijk ik wat voor maten een andere achterbrug moet hebben dan weet ik dat voor later als ik er een wil gaan maken
en dan rij ik verloopig met het achter wiel dat er al in zat.

Dan kijk ik nog even wat voor lagers ik moet hebben om me Rs 125 kroonplaten in me
frame te stoppen.

Als er die dag nog tijd over is trek ik me RS 125 voorpoten uitelkaar, want er komen nieuwe keerringen en loopbussen in en de buizen moeten later weg naar de spuiter samen met het frame.

Ik strip het rijwiel gedeelte nog niet helemaal. Ik wil nog even passen met me nieuwe kappenset als deze binnen is of alles nog recht is, zo niet dan trekken we dat recht en kan hij naar de stralerij
Geplaatst: 23-3-2011 9:21

Update 22-3-11
Voor foto's zie de Link die op projectMain staat daar staan alle Foto's van het project
met wat beschrijvingen


Ik ben veder gegaan met het strippen van me
frame, helaas is een bout afgebroken van me subframe dus dat word weer uitboren.


Ik heb helaas ondekt het achterwiel nooit
gaat passen met deze achterbrug, dus gaat het wiel wat er in zat er weer in voorlopig

Ik neem wat maten voor het rommeltje naar stralerij gaat zodat ik in de toekomst een achterbrug kan maken waar het wiel wel in past.


De kroonplaten paste redelijk ik heb wat moeten schuren en vijlen om de juiste stuurslag te krijgen maar het grootste probleem is dat de balhoofd pen te lang is dus als het onderste lager aan zit steekt het pasvlak van de pen net voorbij de binnenring van het bovenste lager. Oplossing uitvulring draaien die 9 mm hoog is en onder het onderste lager legen zodat beide lagers half op hun pasvlak ziten niet de beste oplossing wel het snelste en makkelijkste.

Na een hevig gevecht met die ... borgringen die de keerring op hun plek houden heb ik de voorpoten helemaal uit elkaar liggen want de buizen worden ok gespoten alleen moet ik nog even afdicht plugen draaien, zodat er geen rommel in komt met straalen en spuiten want de bushings zitten er nog in want die waren goed.

Dan was ok nog even neer HK suspension in tiel geweest om keerringen te halen. Erg aardige mensen hebben me op hun gemakkie uit gelegt hoe deze veerpootjes werken.

- poot1 is de veer
- poot2 is de demper

poot1
- kun je niks aan doen. Alles zit er in geklonken dus kan geen andere veer of niks in en kwa olie gewoon vullen tot de binnenpoot vol zit.

poot2
- snelheid van demping viscositeit van olie.
- Luchtkamer(hoeveelheid olie) kun je de veerweg en stugheid een beetje mee aanpassen.

-


Geplaatst: 28-3-2011 22:52

Update 28-03-11
Een LC4 blok (ktm620) die te koop staat heeft inmiddels mij aandacht getrokken van wege het feit dat de ketting bij deze ook rechts en ik dan gebruik kan maken van een rs 125 achterbrug en het linksysteem dat scheelt een hoop gebeun.


Het frame ligt nu helemaal uit elkaar en is klaar voor de straaler moet alleen nog een draadeinde uit me sub-frame halen, de kop van de bout was afgebroken dus moet hem even heet stoken en moer oplassen of met centerpons er uit tikken dan kunnen alle grote frame delen naar de straaler.

Ik heb besloten me Frame niet te laten Zwart chromen. Ik hou het geld liever in de zak een laat hem glans zwart spuiten en als ik nog een keer iets wil verlassen als er B.V. een LC4 in komt is me pepperdure lak niet na de klote is.

Blokje ook uit elkaar gepakt voor straalerij die gaat ook mooi mee en word ook zwart gespoten.

Inmiddels eindelijk me monoseat binnen nu nog me kopkuip.

Ook wat onderdelen van josdijkman die binnen gekomen waren S6 snelgas met universle stuurschakelaar, voetsteuntjes,schakelpendaal en wat rommel.

Tussendoor ben ik ook nog bezig met een ktm sx 250 van een klant.
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved