|
Geplaatst: 19-10-2009 15:20
Spuitdag
Vandaag samen met Max de plamuur op de kappen glad geschuurd en de basiskleur satijn-zwart er op gespoten.
|
Geplaatst: 20-10-2009 17:26
Spuitdag 2
Vandaag een paar plekken nog met zwart bijgewerkt omdat die niet mooi dekte en de tank al afgeplakt en rood gespoten. Ook is mijn nieuwe koppelinghevel binnen.
|
Geplaatst: 21-10-2009 18:22
Spuitdag 3
Vandaag blanke lak over de tank, voorspatbord en tussenschot. En rode details afgeplakt en gespoten op de andere kappen. Ook mijn blokolie bijgevuld (complete fles van 1L) en mijn nieuwe koppelinghevel er op gezet.
|
Geplaatst: 23-10-2009 17:28
Montage dag
Vandaag alle kappen er op gezet, mijn nieuwe cockpit lampjes er in gedaan en mijn remlicht weer aangesloten.
|
Geplaatst: 29-10-2009 14:35
Race gaas
Vandaag race gaas op mijn boven en onderkuip gemonteerd met een lijmpistool.
|
Geplaatst: 2-11-2009 22:36
Pakketje
Vandaag pakketje van Motoimport binnen gekregen, inhoud; spiegels, toeter, lichtschakelaar, standaard en achterstepjes.
Meteen de spiegels, toeter en lichtschakelaar gemonteerd.
|
Geplaatst: 6-11-2009 17:31
Standaard monteren
Vandaag een nieuwe standaard gemonteerd op mijn NSR, was best lastig want de oude bout wilde mijn frame niet verlaten. Meneer slijptol en mevrouw boor erbij en hij ging eruit zonder gezeur. Nu doet alleen mijn elektra het niet meer.
|
Geplaatst: 11-11-2009 23:30
Demperwol vervangen
Vandaag heb ik mijn demperwol in mijn Metrakit RK vervangen. Eerst de demper losgemaakt, opengemaakt en de oude wol er af gehaald. Daarna de demper schoongemaakt en nieuwe wol er in gedaan.
|
Geplaatst: 19-11-2009 23:37
Licht aan, Spots aan!
Vandaag een paar halogeen spotjes aangesloten in de bovenkuip achter het race gaas met een vandal proof switch achter het kuipruitje.
Ook heb ik mijn nieuwe spanningsregelaar binnengekregen en aangesloten, nu doen al mijn lampen het + extra licht van de spots.
|
Geplaatst: 3-1-2010 12:53
Tijdje niks gedaan
Ik heb al een tijdje niks groots meer gedaan aan de NSR, wel kleine dingen maar geen updates gemaakt.
In de tussentijd heb ik:
Een nieuw contactslot gemonteerd, bij de oude kon de sleutel er uit als het contact aan stond.
Mijn voorwiellagers vervangen, de oude hadden te veel spelling waardoor het wiel ging trillen als je remde.
Een nieuw accubakje gemonteerd, het klepje van de oudewas afgebroken waardoor hij niet meer dicht kon.
Een nieuwe cilinder en zuiger gemonteerd, de oude zuiger was op en ik kon een nieuw compleet setje krijgen voor 35 euro.
De koppelingsveren vervangen, de oude hadden iets te veel speling.
En mijn bedoeling was ook om mijn remblokjes voor te vervangen, maar ik kwam er achter dat de oude eigenaar de remklauw heeft verbeund en 1 van de zuiger vast zat.
Dus heb ik de remklauw van Shirioko geleend totdat mijn nieuwe remklauw binnen is.
|
Geplaatst: 25-1-2010 16:45
Nieuwe ketting en wol
Vandaag een nieuwe ketting er onder gelegd, een Regina Gold ipv een oude roestige ketting zonder naam.
En ook heb ik mijn oude demperwol vervangen door nieuwe zodat hij niet meer als een straaljager klinkt als ik in mijn powerband kom.
|
Geplaatst: 31-1-2010 19:38
Licht, Licht, en Gas!
Vandaag toch maar besloten om mijn oude originele koplamp te vervangen met een H4 koplamp.
Na de oude er af te hebben gehaald, de kabels uitlezen wat nou precies stadslicht en grootlicht was.
Daarna hetzelfde gedaan met de nieuwe lamp, toen de oude connector vastgemaakt op de nieuwe lamp met een paar kroonsteentjes en een paar steekconnectors.
Nadat hij was aangesloten in de behuizing heb ik hem weer in de NSR gezet.
De lichtopbrengst van zo´n H4 lamp is echt grandioos, bijna 2x zoveel zicht als met de originele lamp.
|
Geplaatst: 1-2-2010 15:34
Kettingkast en gas
Net even snel zo veel mogelijk van de spelling op mijn gashendel weggehaald, nu zit het er nog wel maar een stuk minder.
Ook heb ik de NSR(MBX binnengekregen) kettingkast die ik een tijdje geleden bij Motoimport had besteld passend gemaakt.
Nu nog even de goede bouten vinden en dan er op zetten.
|
Geplaatst: 4-2-2010 23:12
Kettingkast
Vandaag heb ik mijn NSR(MBX) kettingkast gemonteerd.
Nu zal ik tenminste geen vieze broek krijgen in de regen.
|
Geplaatst: 9-2-2010 20:09
Lucht
Vandaag weer een pakketje van Motoimport binnen gekregen met als inhoud;
Een 18mm luchtslang onbegrensd
Twin Air filterelement
Dus maar ff de luchtfilterbox die ik een tijdje terug had gekocht ff opgegraven en schoongemaakt.
Ik ben dat powerfilter van Malossi zat, dus de originele luchtbox gaat er weer onder.
De slangen en het element er in gezet, nu nog ff er onder zetten als ik tijd heb en weer afstellen.
|
Geplaatst: 12-2-2010 8:48
Lucht!
Originele luchtfilterbox met een Twin Air element er onder gehangen.
Nu is hij muis stil!
Alleen moet ik hem nog wel even afstellen, hij smoort namelijk bij volgas
|
Geplaatst: 7-3-2010 20:27
Witte bandjes
Gisteren heb ik een witte bandenmarker gekocht, vandaag heb ik mijn banden ingekleurd.
Ook heb ik gister de linker achter kap van Shirioko "geleend" en die op de mijne gezet om mijn grbroken kap te vervangen, nu strilt hij een heel stuk minder tijdens het rijden.
|
Geplaatst: 10-3-2010 17:59
Nieuwe zuiger...alweer
Nu dat ik eindelijk dat stomme powerfilter niet meer heb, en mijn 2e zuiger ook naar de *piep* was. Heb ik een nieuwe zuiger gemonteerd, de zuigerveren werkte alleen niet mee.
Ik heb 1,5 uur lang bezig geweest om die dingen er in te krijgen
Ook zit er ipv tandwiel 13 weer 14 op, dus na het inrijden kan ik ipv de 72 weer de 77 weer halen
Ook heb ik hem een WD40 schoonmaambeurt gegeven en hij ziet er weer redelijk netjes uit, vooral de wielen en frame.
|
Geplaatst: 31-3-2010 23:27
Give me Fuel, give me gasoline
Gisteren een nieuwe benzinetank binnengekregen, vandaag gelijk even gemonteerd.
Natuurlijk gaf mijn NSR niet zomaar gelijk toe zoals met alles, de tank beugel was namelijk verbogen zodat hij niet vastgeschroefd kon worden.
Na wat geweld met de hamer en een baco sleutel paste hij perfect
Ook heb ik nieuwe voetsteunen voor de bestuurder gemonteerd, nu staan ze tenminste recht ipv schuin.
Een nieuwe cockpit was ook van de partij, nu doet mijn temperatuursensor het ook weer
|
Geplaatst: 9-4-2010 16:33
Lekke bak
Vandaag samen met Shirioko (tnxs voor de hulp) mijn koppelingsplaten vervangen en een nieuwe pakking tussen mijn koppelingsdeksel gedaan.
De oude platen waren een klein beetje aan vervanging toe want ik trek nu veel mooier en geleidelijker op, en ook krijg ik hem makkelijker in elke versnelling (ook z'n vrij jah )
Nu nog ff afwachten of hij nog lekt, zo ja...
Dan moet ik ergens een blok vandaan halen die niet lekt. Misschien een 6-bak
Ook heb ik mijn koppakking vervangen omdat de oude een heel klein beetje lekte, hopen dat deze het niet doet. Zo ja, dan moet ik hem maar even met vloeibare pakking dichtmaken langs de rand van de kop
|
Geplaatst: 21-4-2010 21:30
Rollen maar!
Gisteren en vandaag ben ik bezig geweest om mijn lagers te vervangen die verneukt waren door een aanrijding.
Het achterwiel ging zonder problemen en was binnen 15 minuten vervangen, alleen wilde ik ook gelijk mijn oude remschoenen vervangen omdat die helemaal op en verglaasd waren.
Maar daar zat ook gelijk de uitdaging, er was geen enkele brommerboer in de buurt met het goede setje remschoenen
Eindelijk gevonden heb ik ze er in gezet en mijn achterwiel weer er in gezet.
Het voorwiel gaf meer problemen omdat de kogel uit de lager kwamen vallen
Ik heb de binnenschaal en kogels er zo uit kunnen halen, maar nu zaten de buitenschalen nog vast. Een platte schroevendraaier en een klauwhamer hebben me geholpen de oude lagers er uit te halen.
Ook was de km-aandrijver stuk door een van de rondzwervende kogels door mijn wiel tijdens het rijden, die was dus sterk verbogen.
Ik heb 2 platbektangen in de hand genomen en een klauwhamer en heb hem weer recht gebogen, nu zie ik ook weer hoe snel ik ga (niet zo boeiend )
|
Geplaatst: 27-4-2010 23:33
Zet maar neer
Vandaag de nieuwe standaard er onder gemonteerd en opgehoogd.
De standaard paste er zonder problemen onder, nu was er alleen het probleem dat hij te laag was.
Dit heb ik opgelost door het rubber weg te halen en daar een aluminium balkje te monteren die verder uitsteekt dan de originele lengte van de standaard.
Nu maar hopen dat hij het houdt
|
Geplaatst: 3-5-2010 19:32
Recht zo die gaat!
Vandaag eindelijk na een week tijd mijn nieuwe stuufhelften binnen gekomen.
Dus zelfs met dit slechte weer ben ik naar buiten gegaan en heb de oude stuurhelften er af gehaald en de nieuwe gemonteerd.
Toen de oude helften er af waren kon je pas goed zien hoe scheef ze eigen waren, het ging om ongeveer 5cm tot 7cm voor de rechterkant en 10cm tot 12cm voor de linkerkant
Ook kwam ik er achter dat het pinnetje van mijn koppelinggreephouder was gebroken, gelukkig had ik nog een houder liggen van toen ik een nieuwe lichtschakelaar had besteld.
|
Geplaatst: 16-5-2010 0:35
HM183, leuke code
Vandeweek mijn originele 18mm Keihin carburateur binnen gekregen, hij was een beetje vies aan de buitenkant en een beetje roestig aan de binnenkant. Een beetje WD40 en een doekje later was hij redelijk mooi.
Toen had mijn NSR er ineens de afgelopen week geen zin in om te lopen, bleek dat de vlotternaald van de imitatie carburateur niet meer los wilde. Dus de originele kwam precies op het goede moment.
Toen ik hem er onder hing ook gelijk even gekeken hoe mijn membraan er uit zag...de reedstops staan HEEL er gesloten. Dus heb ik ook maar gelijk een nieuw membraan besteld met carbon klepjes.
Morgen is er de Boskoop Meeting, dus gelijk een goede test voor mijn nieuwe carb...blijft hij het doen of mag ik naar huis lopen
|
Geplaatst: 16-5-2010 0:35
Carbon
Bf faalde in het correct plaatsen van 1 update, dus deze is alvast gereserveerd voor de volgende update
|
Geplaatst: 31-5-2010 21:29
Exhaust burn
Vandaag heb ik toen ik uit school kwam mijn uitlaat er onder vandaan gehaald en hem naar boven meegenomen.
Daar heb ik met een staalkabel van 5mm dik in een boormachine mijn uitlaat schoongemaakt.
Er kwam al aardig wat uit maar toen zei mijn vader dat ik er nog meer uit kon krijgen als ik er een beetje benzine in gooide en aanstak hij nog schoner werd.
Zo gezegd zo gedaan, benzine erin, aangestoken, gewacht tot hij was afgekoeld, en daarna nog een keer naspoelen met benzine.
Toen ben ik een stukje gaan rijden nadat ik mijn uitlaat er weer onder had gezet, hij trok iets beter op maar nog steeds niet hoe ik het wil. Dus nu word die O-ring en andere cilinder toch wel heel aantrekkelijk
|
Geplaatst: 30-6-2010 12:21
Rollerbank? Oké
Vandaag mijn begrenzer achter de cockpit weggewerkt, omdat gister de kappen er af zijn gegaan in een poging de oliekeerring te vervangen bij mijn toerenteller...
Dat faalde want de pin van het wormpje is afgebroken en nu moet ik een nieuwe.
Dus even een tijdje zonder toerenteller rijden.
De begrenzer had ik op veel plekken bedacht waar ik de schakelaar kon verbergen, maar de beste vond ik achter de tellers. Je kan er makkelijk bij om het aan te zetten terwijl je richting rollerbank gaat en hij is niet te zien tenzij ze er alle kappen er af halen en er onder gaan liggen
|
Geplaatst: 5-7-2010 21:37
Achterlicht
Ben je een paar dagen geleden het glaasje van mijn achterlicht kwijtgeraakt, heb gelijk maar een nieuwe besteld op JosDijkman.
Nu heb ik vandaag het nieuwe achterlicht binnen gekregen...achterlicht van een Honda MTX
Dus heb ik maar mijn lampje ingetaped met rode PVC tape, nu mag ik iig rijden tot ik weer een nieuw licht binnen heb.
|
Geplaatst: 9-7-2010 19:33
Weer updateje
Vandaag toen ik thuis kwam nog net de bezorger tegen kunnen houden en mijn pakketje kunnen krijgen, inhoud: nieuw koppelingsdeksel, nieuw achterlicht en een setje pakkingsbusjes.
Ook heb ik op een H4 motorlamp bemachtigd en die gelijk er in gegooid omdat ik die slechte lamp van de Action wilde vervangen.
Ook gelijk er in gezet natuurlijk, kappen lagen er toch al af .
Het nieuwe koppelingsdeksel heeft alles er op en er aan zitten behalve een koppelingsstift en een kickstartkeerring.
Ook gelijk het nieuwe achterlicht er op gezet, 1 van de moeren was al gaar voor ik er iets in had gedraaid dus moest ik hem uit boren naar M6 ipv M5 zodat hij alsnog bevestigd kon worden.
Van de week ff de koppelingsdeksel vervangen.
|
Geplaatst: 17-7-2010 22:02
Stop het lekken!
Zo, toerenteller wieltje is vervangen en hij lekt niet meer! (ook voor het eerst sinds aanschaf )
|
Geplaatst: 2-8-2010 9:48
Lichtpuntje in het duister?
Ik was een paar dagen geleden lekker aan het rijden, toen ik mijn licht aan wilde zetten...hij deed niks. Ik thuisgekomen ben ik de lampen gaan controleren, beide nog heel, draden waren ook nog heel, dus ik dacht dat het mijn spanningsregelaar wel zou zijn.
Ik dus een nieuwe spanningsregelaar gehaald en gemonteerd...nog niks
Toen heb ik mijn lichtspoel maar eens doorgemeten, juist, doorgefikt
Gelukkig had ik nog een 2e ontsteking liggen die ik van Max heb gekregen
Dus ik mijn ontsteking er uit gehaald en de lichtspoelen van beide afgehaald en de goede op mijn onsteking gezet.
Dus nu heb ik weer licht, zelfs meer dan dat ik eerst had.
Er is zelfs een nieuwe koplamp onderweg die geen bekrast glas heeft, hopen dat ik hem binnen krijg voor ik op vakantie ben.
|
Geplaatst: 6-9-2010 20:19
Nieuwe achterbrug
Gister mijn nieuwe achterbrug er maar eens onder gekwakt.
Ook mijn nieuwe kettingkast er op gezet, ff op NSR maat gemaakt (kreeg weer eens een MBX binnen ).
Het ging allemaal lekker tot ik op de kwestie kwam van de Pro-Link driehoek, die van nog op originele stand. Ik dus de onderste bus er uit gehaald, maar de bovenste zat vast...gelijmd.
Dus ik rij nu met mijn NSR op originele hoogte, dat rijd heel rustig ineens. Maar ik houd hem nu zo omdat de wegligging beter is als hij wat lager ligt.
Ook een poging gedaan om mijn nieuwe Proma (dank je Kenny77) er onder te hangen, kwam ik erachter dat de beugel net niet lang genoeg is en dat er dus een kleine beugel gemaakt moet worden om hem op te hangen.
Maar natuurlijk wel ff getest voor het geluid, klonk zeker leuk.
|
Geplaatst: 8-11-2010 15:53
Welke kant op?
Vandaag heb ik de moeite maar eens genomen om mijn knipperlichtindicatorlampje weer werkend te krijgen, de dioden lagen al een weekje klaar.
Dus dashboard er af geschroefd, alle kabels losgehaald en dan de diodes op de goede plek er bij gesoldeerd.
Dit schema heb ik gehanteerd om hem weer werkend te krijgen.
En ook kwam ik tot mijn ergernis er achter dat één van mijn achterwiel lagers gaar was, het wiel kan nu ligt heen en weer bewegen (cm ofzo).
|
Geplaatst: 17-11-2010 23:32
Staat lekker
Vandaag eindelijk mijn nieuwe standaard binnen gekregen, mocht tijd worden na 2 weken.
Dus er onder gezet, veer vastgezet, en neergezet. Past perfect, hij leunt niet te ver, en staat niet te recht.
Ik blij.
|
Geplaatst: 11-12-2010 23:15
Nieuwe rubbers
Ik heb dus nieuwe bandjes, niks bijzonders maar ik meld het toch maar.
Het zijn dus Michelin M45 banden zowel voor (17-2.75) als achter (18-3.00), nu nog ff kijken hoe ze rijden.
Het enige probleem waar ik nu nog mee zit is dat de achterband niet overal helemaal lekker in de velg ligt, maar volgens mijn vader gaat dat er tijdens het rijden wel uit. Dus ik laat nog ff weten of het er uit gaat (en zo niet gaat de achterband+velg naar de motorzaak )
|
Geplaatst: 17-12-2010 22:11
Stuurinrichting
Ik heb bij CMSNL.com een paar dingen besteld om mijn stuur weer zo origineel mogelijk te krijgen.
Dit pakketje bestond uit 2 stuurdoppen, een koppelingsgreeprubber, een ophoogbus voor de linkerspiegel, een rubber voor tussen het vliegwielkapje en de carter en als laatste een neutraalschakelaar kapje.
De stuurdoppen dingen er met niet al te veel moeite in, een kleine overtuiging van de hamer was wel nodig.
Het koppelingsgreeprubber was ook geen probleem, ff koppelingskabel demonteren bij het blok en hij kon zo uit de greep. Toen kwam ik erachter dat die ook wel aan vervanging toe is, rubber gemonteerd en er weer op geschoven. Vervolgens bij het vliegwielkapje het rubber ertussen gezet, die is nu weer afgedicht van boven af.
Daarna heb ik de ophoogbus bij de linkerspiegel gemonteerd en de rechterspiegel goed gedraaid. Als laatste heb ik geprobeerd om het neutraalschakelaar kapje te monteren, maar ik had geen idee hoe dit moest. Dit bewaard ik dan ook voor een andere keer, voor als de bak weer eens open gaat.
|
Geplaatst: 21-1-2011 12:59
Stopt u maar even
Ik ben vandaag bezig geweest om mijn oude veels te dunnen remschijf te vervangen, hij slechts 2,5mm dik (slijtagelimiet = 3mm).
Dus ik mijn remklauw er af gehaald, mijn voorwiel er uit gehaald, de schijf vervangen, en vervolgens de blokjes vervangen...willen de remzuigers niet terug de klauw in.
Dus ik nog even de oude blokjes gemonteerd, de klauw weer even op de voorpoot gezet, de oude schijf gepakt en de blokjes naar binnen geforceerd. Toen weer de blokjes omgewisseld, voorwiel er in, klauw er weer op en ff pompen.
Hij remt nu weer als de bliksem EN zonder dat het wiel begint te klapperen als je vol remt (dat kwam doordat de oude schijf gewoon op was).
|
Geplaatst: 23-1-2011 15:47
Veert lekker
Ik heb vandaag mijn voorvork er maar eens uit getrokken en leeg gegoten om de olie maar eens te verversen.
Na de poten te hebben gedemonteerd en de binnenpoot er uit te hebben gehaald zag ik dat de keerringen nog in perfecte staat waren, dus die heb ik niet vervangen en lekker laten zitten.
Ik heb er nieuwe olie bij gegooid en alles ff goed schoongemaakt, vervolgens weer gemonteerd en de rest weer in elkaar gezet.
Nu veert ie weer lekker en is de voorvork helemaal goed.
Volgende keer mijn cilinder vervangen.
|
Geplaatst: 26-1-2011 16:44
Nieuwe cilinder
Vanochtend heb ik al mijn kappen er af gehaald inclusief mijn zadel en tank, vervolgens ben ik mijn kvs gaan aftappen en alle kabels en slangen los te maken.
3 Kopmoeren los...behalve eentje, maar toch kon ik hem blijven draaien.
Wat bleek nou, zat de moer vast op het tapeinde en draaide het tapeinde mee.
Gelukkig dat ik nog een extra had liggen die ik er daarna in had gedraaid.
Daarna ging het demonteren verder zonder problemen.
Toen ging ik alles weer monteren...en schiet een zuigerclipje weg...mijn krukasholte in!
Ik moest dus het gehele blok er uit halen om 1 klein stom clipje er uit te halen.
Dus olie eruit, blok eruit, omdraaien, ja hoor, daar is die dan.
Nu het blok er toch uit lag heb ik hem maar gelijk een goede poetsbeurt gegeven, net zoals het frame.
Daarna alles op het blok gemonteerd zonder dat hij in het frame zat, en toen het blok er in gezet.
Vast zetten, vloeistoffen vullen, tank en zadel er weer op.
Daarna aan de gang geslingerd, en hij liep netjes!
Ik hoefde alleen de stationairschroef ietsjes in te draaien en hij liep perfect 1,5k toeren zonder moeite of stotter.
Ook liep hij netjes toen ik gas gaf, tot hij ongeveer 7k toeren draaide. Toen begon hij enorm te stotteren en kwam hij niet hoger.
Dus het afstellen moet ik nog wel gelijk ff doen.
|
Geplaatst: 23-2-2011 17:34
Project afgerond
Dit project is geschrapt.
Dit omdat ik een aanrijding heb gehad en hij nu in onderdelen weg gaat.
Je kunt nog reageren op topics in het forum.
Klik hier om naar het forum te gaan.
|