|
Geplande datum - 18-3-2011
Geplande tijd - 4 uur
Afgerond - Nee
Alles schoonmaken
Ik ga mijn brommer helemaal los halen, tot op het laatste boutje van het frame, en ga alle onderdelen dan tip top schoonmaken. het frame natuurlijk ook, maar die ga ik ook gelijk ontvetten, en vervolgens bewerken met Belgom, om hem weer mooi glanzend te krijgen.
|
Geplande datum - Nog niet bekend
Geplande tijd - Niet opgegeven
Afgerond - Nee
Overspuiten
Ik ga mijn brommer zelf overspuiten samen met een maat van mij. ik zat te denken aan een combo van zwart en camaro geel. de stijl moet ik nog even bedenken. als jullie zelf leuken ideeën hebben qua kleur, stijl en vormen. reaguur dan even in mijn topic
|
Geplande datum - Nog niet bekend
Geplande tijd - Niet opgegeven
Afgerond - Ja
Remklauwen schoonmaken
Omdat mijn achterrem niet zo lekker meer remd, wil ik de klauw gaan openhalen, en schoonmaken, evenals de pomp.
Ook voor kan natuurlijk geen kwaad.
|
Geplande datum - Nog niet bekend
Geplande tijd - 30 minuten
Afgerond - Ja
Kabelboom loshalen, nakijken, en beschermen.
Omdat mijn oude kabelboom kats weggerot was, wil ik zorgen dat dat met deze niet gebeurd. En nu mijn brommer toch helemaal gebeurd, ga ik hem loshalen, de contacten invetten, en hem opnieuw omwikkelen met waterdichte tape.
|
|
|
Geplaatst: 17-8-2010 0:51
Blok revisie
Het blok is naar Motorvoertuigen Prooij gestuurd, ook wel bekend van www.schakelbrommeronderdelen.nl
wat er gaat gebeuren:
- Nieuwe Krukas, van Doppler
- Nieuwe cilinderset van Airsal 50cc
- Nieuwe Carburateur PHVA 17.5
- Nieuwe Onsteking + grondplaat
- Lagers en Keerringen
|
Geplaatst: 16-10-2010 2:05
De brommer weer in elkaar
Ik heb afgelopen paar dagen, van een kaal framepje, weer een brommer gemaakt. Alles zit er weer op en in. Motorblok met alle toeters en bellen zit vast, de startmotor is weer gemaakt. de tankjes, kappen en uitlaat zitten er ook weer op.
Nu is het zaak hem te laten lopen, en goed af te stellen.
|
Geplaatst: 16-3-2011 14:31
Van voor af aan
Ik had mijn blok terug, en mijn brommer weer in elkaar. Maar afstellen wilde maar niet, wat ik ook probeerde. er kwam tevens echt een shitstorm aan zwarte prut uit de uitlaat, en daarop heb ik hem weer terug gestuurd naar Prooij. Deze had er nieuwe keerringen (opnieuw) ingezet, en wederom terug gestuurd. Heel even leek het te helpen, tot hij weer zwarte meuk begon te poepen, en daarop heb ik besloten van af nu al het onderhoud in eigen hand te nemen. Mede omdat het leerzamer en leuker is, maar ook omdat ik het geld niet op mijn rug heb groeien, want die (mislukte) revisie van Prooij was niet goedkoop!
Momenteel wacht ik nog even het einde van de maand af, op mijn Loon, en dan ga ik nieuwe Lagers, Keerringen en Pakkingen kopen, om vervolgens mijn blok zelf maar te reviseren!
De brommer heb ik al voor een groot deel uit elkaar gehaald, maar ik ga hem compleet uit elkaar halen tot op het laatste boutje. Dan ga ik hem helemaal wassen, ook alle framestukken, en zwaar ontvetten. Dat ding is namelijk zeer smerig en vet op sommige stukken. Dan het frame bewerken met Belgom, hij gaat shinen swa!
Wanneer dan alles schoon is, en mijn blok gereviseerd is, alles weer in elkaar schroeven, en dan mijn kappen spuiten. Dit ga ik ook zelf doen samen met een maat van mij, we gaan eerst even oefenen op mijn huidige vervoerhoer de oude Aprilia SR50.
Mijn uiteindelijke doel is dus, hem weer compleet mooi en compleet maken, zodat hij nog vele jaren mee kan
|
|