Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Projecten - Unimog opknappen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 913 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services

  Project planning  
Voor dit project zijn nog geen plannings-items
aanwezig.
  Project updates  
Geplaatst: 9-12-2008 18:03

het project
Een kameraad heeft een Unimog gekocht. een 416 met de 6 cilinder diesel motor, topsnelheid 80 km/u.
deze heeft waarschijnlijk altijd als zoutstrooier gereden. er zit een groot aanbouwblok voor een sneeuwschuiver voorop, 4 hydrauliek aansluitingen onder de voorbumper, die bediend worden aan het stuur, en de grote driehoek die uit de bodem van het laadbakje is gehaald, voor de zoutstrooier.

Bij de aankoop was de vooras kapot. de as was op de één of andere manier vast geslagen. hierdoor is de cardanas door midden gebroken, de spoorstangen krom gebogen, en één van de veren door midden gebroken.

Aan de cabine zit erg veel roest, en het interieur is ook niets meer. Het motortje is pas al gereviceerd en opgedraaid. hierdoor loopt ie wel als een zonnetje, en heeft ie geen bijgeluiden.

Eerst gaan we de vooras vervangen en de remmen fixen, en even snel een kleurtje over de kabine gooien. zodat we er eerst mee kunnen rijden. later, als er weer wat geld is, en het is niet meer zo koud, dan moet hij nog helemaal mooi gemaakt worden, en ook nieuwe stukken in de cabine, of een compleet nieuwe cabine. we hebben zelf vrij weinig verstand van deze dingen, maar proberen er het beste van te maken!
Geplaatst: 29-1-2009 15:18

Rijdend!
Na flink wat avonden sleutelen hebben we de vooras vervangen. En gister avond was ie eindelijk klaar. Na flink wat pogingen starten, en 2 lege accu's wou hij eindelijk aanpakken.
Wat een beest! echt ongelofelijk wat een kracht er in dit ding zit. gewoon optrekken in de 4, en dan nog is ie sneller dan mijn brommers, en dat met een gewicht van 3.5 ton.
nu het technische deel klaar is gaan we binnenkort even snel een kleurtje over de cabine doen, en een strakke bodem en schotten in het laadbakje maken, zodat er in ieder geval mee gewerkt kan worden. In de zomer moet de cabine dan nog een keer gebeuren.
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved