|
Pagina 3 van 5
|
|
onder het kleppendeksel vinden we de nokkenassen met daaronder 4 kleppen
|
|
|
Nokkenassen en kettingspanner eruit. Kop kan er nu af, enkel nog de bouten losdraaien
|
|
|
Zuigertje van 100 mm. ziet er nog proper uit voor zijn ouderdom
|
|
|
Na wat stress heb ik de cilinderkop er zonder problemen af gekregen. Die ziet er wat minder goed uit...
|
|
|
Enja dit komt er allemaal van
|
|
|
een klepveerspanner heb ik helaas niet. Daarom ben ik even langs een garage geweest. De uitbater was zo vriendelijk de kleppen er voor mij uit te halen. Ik had het graag zelf gedaan, maar nu is het tenminste goed gedaan.
De inlaatkleppen sloten volledig af, maar ook die ga ik voor alle zekerheid herinzetten.
Alle zittingen in de cilinderkop zien er maar smerig uit.
|
|
|
Hier staan alle vier de kleppen met klepveren en klepveerschotels. Deze worden allen gepolijst om de flow te verbeteren
|
|
|
Hier staat een aangeladen uitlaatklep te wachten om gepolijst te worden. Die spannen we in de kolomboormachine en draaien. Met een zacht schuurpapierje behandelen tot alle vuiligheid eraf is.
|
|
|
As smooth as it can . Ze ziet er misschien niet echt gepolijst uit, maar dan moet je weten dat ze gemaakt zijn uit gehard staal en geen titanium!
|
|
|
Dit is alles wat we nodig hebben om de kleppen te roderen.
Na een tijdje ronddraaien per klep, zitten ze trg mooi in hun zitten en sluiten ze terug alle vier perfect af.
|
|
Pagina 3 van 5
|