Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Gallery bij voertuig: |
Honda Mtx-sh |
4-6-2007 23:38 uur |
25 afbeeldingen |
Deze gallery gaat alleen over dit voertuig. |
Klik hier om de gallery te openen. |
Meer informatie: |
In de Knowledge Base staat voor veel voertuigen uitgebreide informatie opgeslagen. |
Klik hier om dit voertuig in de Knowledge Base op te zoeken. |
Overzicht
|
Eigenaar voertuig |
Cross lover |
Soort voertuig |
Bromfiets |
Merk voertuig |
Honda |
Type voertuig |
MTX-sh |
Kleur |
Zwart/geel |
Bouwjaar |
Niet opgegeven |
Status voertuig |
Momenteel in bezit |
Opgegeven max. vermogen |
Niet opgegeven |
Opgegeven max. snelheid |
Niet opgegeven |
Omschrijving
Ik ben mn mtx flink aan het afvoeren, want hij reed te hard naar mn zin (niet dat ik niet van scheuren hou, maar om agent vind t niet zo erg cool en als je al harder dan 70km/h rijd ben je m al kwijt )
Hij trekt lekker op iig !
Andere tandwielverhoudingen genomen om hem minder hard te laten lopen. dus ben ik van 16-45 naar 14-45 tanden gegaan. Toen liep die nog steeds in 1x naar de 75 toe en dan langzaam naar de 80 en verder toe. Maar trok wel een stuk beter op. Met de 16 tanden voor reed ik 30 in mn 1e versnelling (tis een 4-bak btw). Mn automatische kettingspanner deed het ook niet en omdat mn ketting te lang was is die eraf gevlogen (jah k had m moeten inkorten, maar de brommerboer was dicht en ik had geen kettingpons). Ketting naar de klote. Nieuwe ketting gekocht (zo'n goudkleurige, merk weet ik niet meer precies) en een 50 tands tandwiel voor achter. Het optrekken gaat byna net zo snel als met de 45 tanden, omdat ik nu dezelfde tijd kwijt met met schakelen (en jah ik kan snel schakelen, daar ligt het niet aan :P).
Maar hij rijd nu iig rond de 65km/h. K ben nog gewend aan mn oudere setup, dus soms heb ik als ik 60 rij nog het gevoel dat ik moet schakelen XD.
|
Specificaties
|
Cilinder |
70cc met hogedruk kop |
Cilinder (extra gegevens) |
Athena euro cilinder 70cc met Hogedruk kop |
Carburateur / brandstof |
20mm mikuni met 18mm spruitstuk, mengsmering, 4kleps membraam met carbon kleppen |
Sproeier |
100 |
Tandwiel verhouding |
14-50 |
Uitlaat |
standaart 50cc bocht |
Uitlaatdemper |
Technigas (aangepast) |
Luchtfilter |
luchtfilterbox |
Velgen |
20" voor 19" achter |
Banden |
pfff euhm flinke regenbanden :P |
Overige gegevens
|
Uiterlijk
Ziet er nog redelijk netjes uit (vind ik althans). Ik moet alleen ff mn velgen opnieuw gaan spaken, die zijn een btje roestig :(.
er staat 25.000 km op de teller, maar de cilinder is minder oud iig.
|
Gadgets / bijzonderheden
Pff, wat ik er iig nog aan gedaan heb is een nieuwe bocht, kabelboom wat aangepast, remlicht gemaakt, mn carb gereviseerd en goed schoongemaakt (nog een tip; doe een stukje panty op de inlaat van je carb, hij kan dan nog evengoed lucht aanzuigen, maar er kan geen troep uit je luchtfilterslang (als die wat ouder zijn, dan worden ze korreliger) in je carb gezogen worden. dus dats wel fijn) euhm goede benzinefilter op mn benzine-slang gezet, alle valse-lucht plekken goed afgesloten (omdat mn brommer nu op mengsmering loopt, k vertrouw die smeringspompjes niet zo erg), mn cilinderpakkingen vervangen en mn zuigerveren (al poos geleden), nieuwe cilinder, nieuwe banden, nieuwe ketting en tandwielen en andere einddemper ipv die knetterpotten van Proma. Toerenteller gemaakt, (de naaf bij mn bak was afgebroken)
|
|