Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Voertuig - Honda MTX-sh

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 702 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Gallery bij voertuig:
Naam gallery Honda Mtx-sh
Datum gallery 4-6-2007 23:38 uur
Aantal afbeeldingen 25 afbeeldingen
Deze gallery gaat alleen over dit voertuig.
Klik hier om de gallery te openen.
Meer informatie:
In de Knowledge Base staat voor veel voertuigen uitgebreide informatie opgeslagen.
Klik hier om dit voertuig in de Knowledge Base op te zoeken.
  Overzicht
Eigenaar voertuig Cross lover
Soort voertuig Bromfiets
Merk voertuig Honda
Type voertuig MTX-sh
Kleur Zwart/geel
Bouwjaar Niet opgegeven
Status voertuig Momenteel in bezit
Opgegeven max. vermogen Niet opgegeven
Opgegeven max. snelheid Niet opgegeven
Omschrijving
Ik ben mn mtx flink aan het afvoeren, want hij reed te hard naar mn zin (niet dat ik niet van scheuren hou, maar om agent vind t niet zo erg cool en als je al harder dan 70km/h rijd ben je m al kwijt )

Hij trekt lekker op iig !

Andere tandwielverhoudingen genomen om hem minder hard te laten lopen. dus ben ik van 16-45 naar 14-45 tanden gegaan. Toen liep die nog steeds in 1x naar de 75 toe en dan langzaam naar de 80 en verder toe. Maar trok wel een stuk beter op. Met de 16 tanden voor reed ik 30 in mn 1e versnelling (tis een 4-bak btw). Mn automatische kettingspanner deed het ook niet en omdat mn ketting te lang was is die eraf gevlogen (jah k had m moeten inkorten, maar de brommerboer was dicht en ik had geen kettingpons). Ketting naar de klote. Nieuwe ketting gekocht (zo'n goudkleurige, merk weet ik niet meer precies) en een 50 tands tandwiel voor achter. Het optrekken gaat byna net zo snel als met de 45 tanden, omdat ik nu dezelfde tijd kwijt met met schakelen (en jah ik kan snel schakelen, daar ligt het niet aan :P).
Maar hij rijd nu iig rond de 65km/h. K ben nog gewend aan mn oudere setup, dus soms heb ik als ik 60 rij nog het gevoel dat ik moet schakelen XD.


  Specificaties
Cilinder 70cc met hogedruk kop
Cilinder (extra gegevens) Athena euro cilinder 70cc met Hogedruk kop
Carburateur / brandstof 20mm mikuni met 18mm spruitstuk, mengsmering, 4kleps membraam met carbon kleppen
Sproeier 100
Tandwiel verhouding 14-50
Uitlaat standaart 50cc bocht
Uitlaatdemper Technigas (aangepast)
Luchtfilter luchtfilterbox
Velgen 20" voor 19" achter
Banden pfff euhm flinke regenbanden :P

  Overige gegevens
Uiterlijk
Ziet er nog redelijk netjes uit (vind ik althans). Ik moet alleen ff mn velgen opnieuw gaan spaken, die zijn een btje roestig :(.
er staat 25.000 km op de teller, maar de cilinder is minder oud iig.
Gadgets / bijzonderheden
Pff, wat ik er iig nog aan gedaan heb is een nieuwe bocht, kabelboom wat aangepast, remlicht gemaakt, mn carb gereviseerd en goed schoongemaakt (nog een tip; doe een stukje panty op de inlaat van je carb, hij kan dan nog evengoed lucht aanzuigen, maar er kan geen troep uit je luchtfilterslang (als die wat ouder zijn, dan worden ze korreliger) in je carb gezogen worden. dus dats wel fijn) euhm goede benzinefilter op mn benzine-slang gezet, alle valse-lucht plekken goed afgesloten (omdat mn brommer nu op mengsmering loopt, k vertrouw die smeringspompjes niet zo erg), mn cilinderpakkingen vervangen en mn zuigerveren (al poos geleden), nieuwe cilinder, nieuwe banden, nieuwe ketting en tandwielen en andere einddemper ipv die knetterpotten van Proma. Toerenteller gemaakt, (de naaf bij mn bak was afgebroken)
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved