Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Gallery bij voertuig: |
Mijn DT'tje |
13-9-2007 12:17 uur |
25 afbeeldingen |
Deze gallery gaat alleen over dit voertuig. |
Klik hier om de gallery te openen. |
Meer informatie: |
In de Knowledge Base staat voor veel voertuigen uitgebreide informatie opgeslagen. |
Klik hier om dit voertuig in de Knowledge Base op te zoeken. |
Overzicht
|
Eigenaar voertuig |
kenny77 |
Soort voertuig |
Bromfiets |
Merk voertuig |
Yamaha |
Type voertuig |
DT50mx |
Kleur |
Zwart |
Bouwjaar |
1982 |
Status voertuig |
Momenteel in bezit |
Opgegeven max. vermogen |
1 pk / 1 kW |
Opgegeven max. snelheid |
45 km/h |
Omschrijving
Hebben we gemaakt van een frame met wielen en voorvork en achterbrug dat we hadden gekregen dat 10 jaar in de tuin had gestaan.
1 ste blok:
dt50mx blokje
cilinders die ik daarop heb gehad:
- 70cc eurokit
- 70cc polini
- 50cc standaard
- 50cc bewerkte immi
- 60cc standaard immi
- 60cc bewerkte immi
- 70cc bewerkte eurokit
- 65cc autisa
uitlaten:
- immi snel
- luhao rond
- proma
- homoet onderlangs
ontstekingen:
- contactpunten
- dtr elektronische
- yz80 binnenrotor
versnellingsbak:
5 bak
Koppelingen:
2 plaats
3 plaats
Een hoop mee geƫxperimenteerd, in bijna elke mogelijk combinatie
Wel veel van geleerd.
Daarna 2 dt80 blokken gekochten en een 93 autisa
Blokje helemaal gereviseerd (nieuwe drijfstangset, lagers, keringen, pakkingen en overmaat zuiger)
Ook nog een paar dingen veranderd en liep uiteindelijk best wel redelijk met:
93cc autisa
dtr ontsteking
5 plaats koppeling uit yz80
dt80 originele cilinderkop
aangepast mebraan
20mm carburateur
5 bak
twv 14/41
immi uitlaat van de luhao vierkant
autisa blok:
(op de foto nog met 16mm en 3 plaats koppeling)
Toen met mazzel goedkoop een dt80 blok gekocht met een 93cc malossi (snelste type, gatenkaas)
Bijna niet meer te vinden die cilinder.
Nieuw blok opgebouwd:
Carters aangepast op de malossi cilinder
93cc malossi
53mm malossi cilinderkop
dtr ontsteking
5 plaats koppeling uit yz80
aangepast membraan
aangepast spruitstuk
24mm carburateur
immi van luhao vierkant
twv 14/41
liep best redelijk iets beter als de autisa
pk 8.6 bij 8000 toeren , maarja wel met standaard uitlaat en standaard dt80 cilinderkop.
En trok wel fijn op vanuit de lage toeren.
malossi 93cc set.
malossi blokje
(lijkt dus van de buitenkant lekker helemaal standaard )
Nieuwe blok alweer in de opbouw
(malossi blok net 1500 km eronder gehad )
Het was te goedkoop om niet op te halen (30 euro )
Nu dus een yz80 blokje (2x6)
Eens zien of me dat bevalt anders gaat hij weer eronderuit.
blokje bevat:
yz80 cilinder dus, (grotere koelribben als cilinder voor het dt80 blok)
groter membraan
stuffer standaard aan het spruitstuk
28mm carburateur
5 plaats koppeling
6 bak (!!)
Blok is beter gelagerd
yz80 binnenroter van een yz80 uit 1982 komt erop
en een dt80 gianelli uitlaat.
Eens zien hoe dat gaat lopen.
yz80 blokje
|
Specificaties
|
Cilinder |
93cc malossi |
Cilinder (extra gegevens) |
Miste een stukje uit het cilinderhemd, daardoor is die lichter! |
Carburateur / brandstof |
24mm |
Sproeier |
- |
Tandwiel verhouding |
14-41 |
Uitlaat |
Origineel |
Uitlaatdemper |
gianelli |
Luchtfilter |
Origineel |
Velgen |
achter dt50 voor dt175 |
Banden |
Origineel |
Overige gegevens
|
Uiterlijk
Hij lijkt compleet standaard, maar is het stiekem niet.
|
Gadgets / bijzonderheden
DT80 blokje met 93cc malossi
DTR ontsteking
yz80 5 plaats koppeling
Aangepast membraan
dt50mx II achterbrug (is dikker)
DT175 voorkant (voorvork plus wiel)
conische balhoofd lagers
|
|