Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Meer informatie: |
In de Knowledge Base staat voor veel voertuigen uitgebreide informatie opgeslagen. |
Klik hier om dit voertuig in de Knowledge Base op te zoeken. |
Overzicht
|
Eigenaar voertuig |
Junkie XR |
Soort voertuig |
Auto |
Merk voertuig |
Citroen |
Type voertuig |
BX |
Kleur |
Zilvergrijs |
Bouwjaar |
1992 |
Status voertuig |
Niet meer in bezit |
Opgegeven max. vermogen |
90 pk / 66 kW |
Opgegeven max. snelheid |
180 km/h |
Omschrijving
Omdat m'n MR2 eigenlijk al vrij gauw ongelukkig aan z'n einde kwam toch maar de auto gekocht die ik eigenlijk voor d'r bij wilde hebben.
Waarom een BX TD? Ten eerste is het een bijzonder comfortabele auto (hydraulische vering) die niet veel kost. De auto heeft een 1.8 turbo-diesel blok met intercooler waardoor ie hetzelfde vermogen heeft als de meeste TD'tjes van die tijd, maar met een behoorlijk gunstig verbruik. Reken 1 op 17 a 1 op 18!
Verder heeft de auto door z'n 60 liter tank een actieradius van al gauw 1000 kilometer. Verder heeft de auto een net iets lager gewicht dan de meeste auto's in deze klasse waardoor ie ook weer in een net voordeliger wegenbelasting tarief valt.
Dit sluit op zich ook wel weer mooi aan op m'n plannen om van de zomer lekker veel te gaan rijden. Een sportief leuk autootje komt er in het najaar misschien wel weer een keer bij.
Link naar dit voertuig in de Autoweek.nl carbase
|
Specificaties
|
Cilinder |
1.8L |
Cilinder (extra gegevens) |
4 in lijn, 8 klepper |
Carburateur / brandstof |
Diesel injectie met turbo en intercooler |
Uitlaat |
Origineel |
Uitlaatdemper |
Origineel |
Luchtfilter |
Origineel |
Velgen |
14 inch lichtmetaal |
Banden |
Origineel |
Overige gegevens
|
Uiterlijk
|
Gadgets / bijzonderheden
Diesel
Hydraulics
Turbo-intercooler
Handrem op de voorwielen
3,5 ton op de teller
Centrale vergrendeling met AB
14 inch lichtmetaal
|
|