Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Gallery bij voertuig: |
Honda MTX-sh 80cc |
11-7-2007 19:32 uur |
9 afbeeldingen |
Deze gallery gaat alleen over dit voertuig. |
Klik hier om de gallery te openen. |
Meer informatie: |
In de Knowledge Base staat voor veel voertuigen uitgebreide informatie opgeslagen. |
Klik hier om dit voertuig in de Knowledge Base op te zoeken. |
Overzicht
|
Eigenaar voertuig |
Maximilliano |
Soort voertuig |
Bromfiets |
Merk voertuig |
Honda |
Type voertuig |
MTX-sh |
Kleur |
Zwart/geel |
Bouwjaar |
Niet opgegeven |
Status voertuig |
Niet meer in bezit |
Opgegeven max. vermogen |
Niet opgegeven |
Opgegeven max. snelheid |
120 km/h |
Omschrijving
Nieuw brommertje gekocht, ik had eerder een nieuw motorblok gekocht. hierbij was het carter niet helemaal 100% meer. dat gedeelte (ik denk dat het lagers heette) waar het krukas aan zat (en ronddraaide) dat kon je zo er uit halen, is natuurlijk niet zo goed he :P.
dus zei de brommerman, ach ik weet wel iemand die zijn MTX verkoopt.
nou De mtx vandaag (02/03/2007) gezien. en gekocht... het heeft een 125 en dus een 80cc blokkie, powerfilter, 26mm (nieuwe komt er aan, zit in de grond is aan het groeiend ghe ghe :P), gianelli pijpje (zit er nog niet op, maar heb het wel), en nog wat andere flierefluit zoals remlicht en een extra off-schakelaar. het blok is watergekoeld en denk ook dat het 6 versnellingen heeft. heb ik geen idee op... iemand anders wel? oftewel, bestaan er 5bakken watergekoeld 80cc?
Morgen ga ik hem ophalen, en lekker de rondte mee scheuren
hij is officieel al van mij
______________________________________________________________________
05/04/2007
Het was een originele "tamme" 80cc die er op zat. best wel genaait, maargoed. het is toch een 6bak, maar hij schakelt anders. 1 omhoog, en de rest omlaag (MBX blok). Ik heb hem nu effe niet meer. Ik heb het ding moeten terugsturen, omdat ik een stuk van de cilinder er uit heb gereden binnen 2 weken. Dat vond ik zelf een beetje raar, maar ik krijg nu wel een nieuwe cilinder (weer zo'n tamme verwacht ik). maargoed, beter iets dan zelf alles betalen.
______________________________________________________________________
04/05/2007
Ik heb bericht gekregen dat de brommer klaar is wanneer ik terugkom van vakantie (08-05-2007). Ik moet hem dan wel de volgende dag ophalen (kom pas in de avond thuis). Ik moet dan nog eerst het kreng inrijden. maar dat mag de pret niet drukken. Ik ben al aan het sparen voor een nieuwe cilinder, ben nog aan het twijfelen tussen een eurocilindro en een malossie, die malossie gevallen zijn wel snel, maar ik wil ook met de bak gaan crossen, dus weet ik niet wat het handigst is om te nemen.
Als iemand er ervaring mee heeft en als je het mij wilt vertellen. graag! inbox maar een berichtje
fotos komen wanneer het ding binnen is !
______________________________________________________________________
11/07/2007
Ik heb gisteren en twee dagen terug aan het apparaat gewerkt. Ik vond de ketting een beetje smerig dus heb die even eraf gehaald en schoongemaakt gepaard met de tandwielen. Nou de hoeveelheid vuil dat er af kwam, daar zakte mn broek gewoon van af. 1 liter wasbenzine, was na alleen de ketting er in leggen al helemaal pikzwart. natuurlijk alles nog even met de staalborstel gedaan... En nu blijkt dat mijn ketting zilver met goud is XD!
KVS nog even vernieuwd, (heb ik maar gelijk gedaan, de slangen moesten er af omdat ik die gianelli erop geduwd heb). Dat ging trouwens niet "zomaar". Er is nou minimale ruimte tussen andere onderdelen en die massieve uitlaat. Ik heb er nog geen demper voor, maar die heb ik al 5 weken geleden bij fitters besteld in vlijmen. goede zaak, maar de communicatie zuigt. Ik heb meteen ook een KM-teller-aandrijving op datzelfde tijdstip besteld. Ik ben benieuwd wanneer ik die krijg, want ik ga nog op vakantie met dit brommertje!
Ik ben trouwens laatst nog langs een laser gereden (met mijn oude uitlaat, die proma onderlangs). op 5000 toeren op de teller, ging ik 57 km/u precies. Aangezien hij niet door wil trekken voorbij de 9000. heb ik even losjes gerekend:
57 / 5 = 11,4
11,4 x 9 = 102,6 KM/u
(geen idee hoe veel mijn toerenteller afwijkt)
Ik ga binnenkort nog even met deze uitlaat volgas rijden, kijken of ik een hoger toerental kan halen. (de bocht komt een stukje eerder dan bij de proma, dus iets hoogtoeriger).
______________________________________________________________________
02/08/2007
Ik ben vandaag net klaar met de nieuwe demper erop te zetten. Dit ging vrij lastig. Heb ook een aantal dingen moeten zagen en er weer op te lassen. Plus wat buigwerk. Het resultaat is redelijk beun. Maar zo veel zie je er niet van.
Wat heb ik na m'n bezoek bij motoimport allemaal veranderd:
- Tandwielen, Het is nu 16-36
- Demper, Firebox Groot
- Dashbordje kapot geslagen, Schroef was dol, ik nieuwe groef in zetten om te schroeven.
- Dashbordlichtjes, (3 keer raden waarom m'n dashbord open moest)
- RPM-tellerkabel is gebroken
- Kickstarter, ziet er nu een stuk gezonder uit. Plus hij draait geen 120* meer in plaats van de normale 90*
- Kappen goed gemonteerd met kappenrubbertjes.
- Beun-Gianelli
Ik heb nog een bagagerek liggen, maar die komt tegen mn demper aan, Dus die kan er voorlopig nog niet op (ga morgen naar renesse met de brommer).
Het ding gast nu goed door, wat eerst z'n 6e versnelling was is nu z'n 4,5 ongeveer. Hij heeft door de nieuwe uitlaat een veel duidelijkere powerband. Komt door dikkere bocht, Minder deuken, Minder kool en minder roest.
Wat er nog moet gebeuren:
- KMtelleraandrijver aanschaffen en monteren.
- RPMtellerkabel aanschaffen en monteren.
- Nieuw dashbord MTX-sh.
- Bagagerek proberen te monteren.
- Nieuwe achterwiel, het voorwiel is nog te redden.
- Eventueel Grotere cilinder.
|
Specificaties
|
Cilinder |
80cc |
Cilinder (extra gegevens) |
Athena 79cm3 |
Carburateur / brandstof |
26mm |
Sproeier |
135 |
Tandwiel verhouding |
16-36 |
Uitlaat |
Gianelli |
Uitlaatdemper |
Firebox groot |
Luchtfilter |
Twinair, ingevet |
Velgen |
18 en 21 |
Banden |
Achter breder all-road ofzo. voor origineel |
Overige gegevens
|
Uiterlijk
Ziet er compleet origineel uit, behalve op het motorische gedeelte.
Firebox demper eropgebeunt, Beetje stalen buizen buigen, stalen buis aan t eind van de bocht neergezet. Hier kon de demper op.
Foto's volgen
|
Gadgets / bijzonderheden
- Remlicht
- extra off-schakelaar
- Lompe Radiator! *De kappen moesten zelfs anders bevestigd worden om dit erop te krijgen.*
- Firebox demper, Vrij groot.
- Beun-uitlaat
- Heeft zo veel kracht dat de koppeling spontaan slipt op top. (misschien handig om eens wat te gaan vervangen (A))
|
|